İlk kez 2019 yılının aralık ayında Çin’nin Wuhan kentinde ortaya çıkan korona virüsü bu tarihten sonra tüm dünyada hızla yayılmaya başlamış ve 11 Mart 2020 tarihi itibari ile Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından pandemi olarak kabul edilmiştir. Etkisi bütün dünyada hissedilen korona virüs (covid-19) salgını birçok alanda olduğu gibi eğitim dünyasını da olumsuz olarak etkilemiştir. Bu araştırmanın amacı spor bilimleri fakültelerinde görev yapan öğretim üyelerinin covid-19 salgını sebebiyle yoğunlaşan online eğitimi karşı bakış açılarının incelenmesidir. Araştırma 2020 yılında farklı spor bilimleri fakültelerinde görev yapan 13 öğretim üyesi ile yürütülmüştür. Veriler derinlemesine görüşmeler yoluyla toplanmış ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizleri sonucunda, spor bilimleri fakültesi öğretim üyelerinin online eğitime yönelik yarı-yapılandırılmış sorulara verdikleri cevaplar analiz edilerek, araştırma altı tema altında sunulmuştur. Bu temalar şunlardır: (1) Online eğitim algısı, (2) Yaşanılan problemler, (3) Yüz-yüze eğitim ile online eğitimin arasındaki fark, (4) Online eğitimde uygulamalı ders, (5) Online eğitim ölçme değerlendirme uygulamaları ve (6) Avantaj ve dezavantajları şeklinde oluşturulmuştur. Pandemi döneminde online eğitim her ne kadar eğitimin aksamaması konusunda eğitici ve öğrencilere destek olsa da maalesef yüz yüze eğitimin yerini tutamadığı, bilişsel alandaki davranışların kazandırılmasında online eğitimin etkisi olduğunun ancak fiziksel, sosyal ve psiko-motor davranışların oluşmasında problem yaşandığı, özellikle teknolojik imkânsızlıkların online eğitimin kalitesini düşürdüğü sonucuna ulaşılmışlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | March 21, 2021 |
Acceptance Date | May 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 1 |