İlk kez 2019 yılının aralık ayında Çin’nin Wuhan kentinde ortaya çıkan korona virüsü bu tarihten sonra tüm dünyada hızla yayılmaya başlamış ve 11 Mart 2020 tarihi itibari ile Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından pandemi olarak kabul edilmiştir. Etkisi bütün dünyada hissedilen korona virüs (covid-19) salgını birçok alanda olduğu gibi eğitim dünyasını da olumsuz olarak etkilemiştir. Bu araştırmanın amacı spor bilimleri fakültelerinde görev yapan öğretim üyelerinin covid-19 salgını sebebiyle yoğunlaşan online eğitimi karşı bakış açılarının incelenmesidir. Araştırma 2020 yılında farklı spor bilimleri fakültelerinde görev yapan 13 öğretim üyesi ile yürütülmüştür. Veriler derinlemesine görüşmeler yoluyla toplanmış ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizleri sonucunda, spor bilimleri fakültesi öğretim üyelerinin online eğitime yönelik yarı-yapılandırılmış sorulara verdikleri cevaplar analiz edilerek, araştırma altı tema altında sunulmuştur. Bu temalar şunlardır: (1) Online eğitim algısı, (2) Yaşanılan problemler, (3) Yüz-yüze eğitim ile online eğitimin arasındaki fark, (4) Online eğitimde uygulamalı ders, (5) Online eğitim ölçme değerlendirme uygulamaları ve (6) Avantaj ve dezavantajları şeklinde oluşturulmuştur. Pandemi döneminde online eğitim her ne kadar eğitimin aksamaması konusunda eğitici ve öğrencilere destek olsa da maalesef yüz yüze eğitimin yerini tutamadığı, bilişsel alandaki davranışların kazandırılmasında online eğitimin etkisi olduğunun ancak fiziksel, sosyal ve psiko-motor davranışların oluşmasında problem yaşandığı, özellikle teknolojik imkânsızlıkların online eğitimin kalitesini düşürdüğü sonucuna ulaşılmışlardır.
covid 19 online eğitim öğretim üyesi spor bilimleri fakülteleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |