Research Article
BibTex RIS Cite

Spor Yöneticilerinin Covid-19 Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi

Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 13 - 28, 30.06.2022

Abstract

Dünya’da ilk olarak 2019 senesinin Aralık ayında meydana gelen ve Covid-19 olarak tanımlanan salgın hastalık, ülkemizi de etkisi altına almıştır. Salgın tüm sektörleri etkilediği gibi spor sektörünü de etkisi altına almıştır. Spor yöneticiliği bölümlerinden mezun veya bu alanda görev yapan bireylerin Covid-19 kavramına yönelik metaforik algılarını ortaya çıkarmayı amaçlayan bu araştırmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2021 yılında Türkiye’nin farklı illerinde görev yapmakta olan 105 spor yöneticisi oluşturmaktadır. Veriler “Covid-19 ......... gibidir, çünkü .......” dır. cümlesini içeren açık uçlu bir anket formuyla toplanmıştır. Araştırma verileri, içerik analizi aşamalarına dikkat edilerek kodlama ve ayıklama, kategori geliştirme, geçerlik ve güvenirlik, verilerin yorumlanması başlıkları altında analiz edilmiştir. Spor yöneticilerinin Covid-19 kavramına ilişkin ürettiği 90 metaforun ortak özelliklerine göre oluşturulan gruplama sonucunda metaforlar; Bilişsel, Duygusal, Fiziksel ve Sosyal durum adı altında 4 farklı kategoride toplanmıştır. Spor yöneticilerinin ürettikleri metaforlar arasında en fazla kullanılanların Hapis, Ölüm, Korku ve Belirsizlik olduğu görülmektedir. Spor yöneticilerinin görüşlerinden elde edilen sonuçlara göre olumsuz metaforların çokluğu dikkat çekmektedir. Bu durumun, kısmi olarak sekteye uğrayan spor etkinliklerinden kaynaklandığı düşünülmektedir.

References

  • Afacan, E., ve Nazmi, A. V. C. I. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Örneği Üzerinden Salgın Hastalıklara Sosyolojik Bir Bakış. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 1-14.
  • Allen, J., Rowan, L., and Singh, P. (2020). Teaching and teacher education in the time of COVID-19. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 48(3), 233-236.
  • Alpago, H, ve Oduncu Alpago, D. (2020). Korona Virüs ve Sosyoekonomik Sonuçlar. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (8), 99-114.
  • Aslan, R. (2020a). Covid-19 Fizyoloji ve Psikolojiyi Nasıl Etkiliyor? Ayrıntı Dergisi, 8(88).
  • Aslan, R. (2020b). Tarihten Günümüze Epidemiler, Pandemiler ve Covid-19. Ayrıntı Dergisi, 8(65): 35-41.
  • Aşkın, R. ve Bozkurt, Y., Zeybek, Z., (2020). Covid-19 pandemisi: Psikolojik etkileri ve terapötik müdahaleler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 304-318.
  • Baltacı, N. N. (2020). COVID-19 Pandemisi ve Ruh Beden İlişkisi.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Brooks, S. K., Webster, R. K., Smith, L. E., Woodland, L., Wessely, S., Greenberg, N., and Rubin, G. J. (2020). The psychological impact of quarantine and how to reduce it: rapid review of the evidence. The Lancet
  • Brown, A. ve Horton, R. (2020). A Planetary Health Perspective on Covid-19: a call for papers. The Lancet Planetary Health and The Lancet, 395, 1099.
  • Budak, F., ve Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1), 62-79.
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., and Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, 287(2020), 112934
  • Centers for Disease Control and Precention (CDC) (2020). Tips for survivors: Coping with grıef after a disaster or traumatic Event.Samhsa,7,1-4.
  • Coeckelbergh, M. (2020). The postdigital in pandemic times: A comment on the Covid-19 crisis and its political epistemologies. Postdigital Science and Education, 1-4.
  • Çaykuş, E. T. ve Çaykuş, T. M. (2020). Covıd-19 Pandemi Sürecinde Çocukların Psikolojik Dayanıklılığını Güçlendirme Yolları: Ailelere, Öğretmenlere ve Ruh Sağlığı Uzmanlarına Öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 95-113.
  • d’Orville, H. (2020). COVID-19 causes unprecedented educational disruption: Is there a road towards a new normal? Prospects, 1-5.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 1-6.
  • Dikmen Uğraş, A, Kına, M, Özkan, ve S, İlhan, M. (2020). Covid-19 Epidemiyolojisi: Pandemiden Ne Öğrendik. Journal of Biotechnology and Strategic Health Research, Covid-19 Special Issue, 29-36. DOI: 10.34084/bshr.715153
  • Doğan, A., ve Keskin, G. (2021). Pandemi Sürecinde Ruhsal Sorunlar: Sağlık Çalışanlarının Covıd-19 Yanıtına Travmaya Dayalı Bir Yaklaşım. Hastane Öncesi Dergisi, 6(1), 159-174.
  • Donuk, B. (2005). Spor Yöneticiliği ve İstihdam Alanları. İstanbul: Ötüken, 17-25.
  • Dönmez, İ., ve Gürbüz, S. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Covid-19 Virüsü Hakkında Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(4), 2159-2172.
  • Duman, B., Herdi, O., İlhan, R. S., ve Çolak, B. (2020). Covıd-19 Pandemisi ile İlişkili Bedensel Duyumların Yanlış Yorumlanması: Zihin-Beden Etkileşimi İçin Bir Model. Neuropsychiatry, 27, e40-e50.
  • Ekmekçi, R. (2009). Spor Yönetimi: Kavram ve Özellikleri. Spor Yönetimi içinde, Ed.: H. N. Basım, M. Argan. Ankara: Detay Yayıncılık, 6-16.
  • El Maarouf, M. D., Belghazi, T., and El Maarouf, F. (2020). Covid–19: A Critical Ontology of the present. Educational Philosophy and Theory, 1-19.
  • Gilat, R., and Cole, B.J. (2020). Covid-19. Medicine and Sports, Arthroscopy, Sports Medicine, and Rehabilitation. 2(3): 175-176
  • Gündoğdu, F., ve Sunay, H. (2018). Türk Spor Teşkilatındaki Spor Yöneticilerinin Liderlik Stilleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(2), 178-195.
  • Hocaoğlu, Ç. ve Erdoğan, A. (2020). Covid-19ve İntihar. Türkiye Klinikleri, Ankara.
  • Hopman, J., Allegranzi, B. ve Mehtar, S. (2020). Managing COVID-19 in Low- and Middle-Income Countries [Elektronik Sürüm]. JAMA, doi:10.1001/jama.2020.4169
  • İnan, M., İnan., S. A., Varol, Y., K., Çolakoğlu F., F., ve Çolakoğlu Tekin. (2018). Ergenlerin Sosyal Görünüş Kaygılarının Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sürekli Kaygı Düzeyleri Üzerindeki Etkisi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 12,3: 258-265.
  • Karadağ, N. C. (2020). Covid-19 Pandemisi Ve Alınan Önlemlerin Vergi Hukuku Açısından Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29(3), 400-413.
  • Karakaş, M. (2020). Covid-19 salgınının çok boyutlu sosyolojisi ve yeni normal meselesi. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40(1), 541-573.
  • Karataş, Z. (2020). Covıd-19 Pandemisinin toplumsal etkileri, değişim ve güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4(1), 3-17.
  • Kaya, B. (2020). Pandeminin ruh sağlığına etkileri. Klinik Psikiyatri Dergisi, 23(2), 123-124.
  • Khan, A. R., Ratele, K., & Arendse, N. (2020). Men, suicide, and Covid-19: Critical masculinity analyses and interventions. Postdigital Science and Education, 1-6.
  • Kılcan, B. (2017). Metafor ve Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Lakoff, G., and Johnson, M. (2005). Metaforlar Hayat, Anlam ve Dil. G. Y. Demir (Çeviri). İstanbul: Paradigma
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis. California: Sage Publications Inc.
  • Mish, F. C. (Ed.) (1991). Webster’s ninth new collegiate dictionary. Springfield, MA: Merriam-Webster
  • Öcal Karaç Y. (2019). Spor Bilimleri Alanında Araştırma Makaleleri. Gece Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Özden, H., ve Başar, K. (2020). COVID-19 Salgını ve Ruh Sağlığı.
  • Öztürk, O., ve Bayraktar, D. (2020). Pandemilerin Şafağında: COVID-19 ve Fiziksel İnaktivite. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 143-146.
  • Rajkumar, R. P. (2020). Covid-19 and mental health: A review of the existing literature. Asian Journal of Psychiatry, 52(220),102066
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Saka, M.C. (2020). Covid-19 ve Toplum Ruh Sağlığı, Klinik Psikiyatri Dergisi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD, Ankara.
  • Sırgancı, G., Ilgar A. E., Cihan, B. B. (2019). Spora Bağlılık Ölçeği ‘nin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 7(17), 171-182.
  • Sunay, H. (1998). Spor Eğitim Alt Yapısında Beden Eğitimi Öğretmeni ve Antrenörün Önemi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 43-50.
  • Topak, V. (2021). Covıd-19 Salgınında Vaka Yönetimi ve Ruh Sağlığı. Covıd-19 Salgınında Vaka Yönetimi, 127.
  • Tönbül, Ö. (2020). Koronavirüs (Covid-19) salgını sonrası 20-60 yaş arası bireylerin psikolojik dayanıklılıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Humanistic Perspective, 2(2), 159-174.
  • Türk Dil Kurumu (2021). Büyük Türkçe Sözlük. Erişim Tarihi:02.04.2021 http://www.tdk.gov.tr/index.php?.
  • Türkmen, M., ve Özsarı, A. (2020). Covid-19 salgını ve spor sektörüne etkileri. International Journal of Sport Culture and Science, 8(2), 55-67.
  • Vindegaard N, and Benros, M. E. (2020). Covid-19 pandemic and mental health consequences: Systematic review of the current evidence. Brain Behav Immun
  • WHO. (1946). The International Health Conference. New York: 19 Haziran‐22 Temmuz
  • WHO. (2020). Q&A on coronaviruses (COVID-19). https://www.who.int/emergencies/ diseases/novel-coronavirus-2019/question-and-answers-hub/q-a-detail/q-a-coronaviruses
  • WHO.(2021). Coronavirus disease (COVID-19) outbreak situation.https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019, Erişim Tarihi:02 Mayıs 2021.
  • Yamamoto, G. T., ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 25-34.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M., Araç Ilgar, E., ve Uslu, S. (2018). Lise öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi, Turkish Studies, 13(11), 1711-1727.
  • Yıldırım, S. (2020). Salgınların Sosyal-Psikolojik Görünümü: Covid-19 (Koronavirüs) Pandemi Örneği. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Yob, I. M. (2003). “Thinking Constructively With Metaphors” Studies in Philosophy and Education, 22, 127-138.
Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 13 - 28, 30.06.2022

Abstract

References

  • Afacan, E., ve Nazmi, A. V. C. I. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Örneği Üzerinden Salgın Hastalıklara Sosyolojik Bir Bakış. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 1-14.
  • Allen, J., Rowan, L., and Singh, P. (2020). Teaching and teacher education in the time of COVID-19. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 48(3), 233-236.
  • Alpago, H, ve Oduncu Alpago, D. (2020). Korona Virüs ve Sosyoekonomik Sonuçlar. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (8), 99-114.
  • Aslan, R. (2020a). Covid-19 Fizyoloji ve Psikolojiyi Nasıl Etkiliyor? Ayrıntı Dergisi, 8(88).
  • Aslan, R. (2020b). Tarihten Günümüze Epidemiler, Pandemiler ve Covid-19. Ayrıntı Dergisi, 8(65): 35-41.
  • Aşkın, R. ve Bozkurt, Y., Zeybek, Z., (2020). Covid-19 pandemisi: Psikolojik etkileri ve terapötik müdahaleler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 304-318.
  • Baltacı, N. N. (2020). COVID-19 Pandemisi ve Ruh Beden İlişkisi.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Brooks, S. K., Webster, R. K., Smith, L. E., Woodland, L., Wessely, S., Greenberg, N., and Rubin, G. J. (2020). The psychological impact of quarantine and how to reduce it: rapid review of the evidence. The Lancet
  • Brown, A. ve Horton, R. (2020). A Planetary Health Perspective on Covid-19: a call for papers. The Lancet Planetary Health and The Lancet, 395, 1099.
  • Budak, F., ve Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1), 62-79.
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., and Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, 287(2020), 112934
  • Centers for Disease Control and Precention (CDC) (2020). Tips for survivors: Coping with grıef after a disaster or traumatic Event.Samhsa,7,1-4.
  • Coeckelbergh, M. (2020). The postdigital in pandemic times: A comment on the Covid-19 crisis and its political epistemologies. Postdigital Science and Education, 1-4.
  • Çaykuş, E. T. ve Çaykuş, T. M. (2020). Covıd-19 Pandemi Sürecinde Çocukların Psikolojik Dayanıklılığını Güçlendirme Yolları: Ailelere, Öğretmenlere ve Ruh Sağlığı Uzmanlarına Öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 95-113.
  • d’Orville, H. (2020). COVID-19 causes unprecedented educational disruption: Is there a road towards a new normal? Prospects, 1-5.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 1-6.
  • Dikmen Uğraş, A, Kına, M, Özkan, ve S, İlhan, M. (2020). Covid-19 Epidemiyolojisi: Pandemiden Ne Öğrendik. Journal of Biotechnology and Strategic Health Research, Covid-19 Special Issue, 29-36. DOI: 10.34084/bshr.715153
  • Doğan, A., ve Keskin, G. (2021). Pandemi Sürecinde Ruhsal Sorunlar: Sağlık Çalışanlarının Covıd-19 Yanıtına Travmaya Dayalı Bir Yaklaşım. Hastane Öncesi Dergisi, 6(1), 159-174.
  • Donuk, B. (2005). Spor Yöneticiliği ve İstihdam Alanları. İstanbul: Ötüken, 17-25.
  • Dönmez, İ., ve Gürbüz, S. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Covid-19 Virüsü Hakkında Bilişsel Yapılarının Belirlenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(4), 2159-2172.
  • Duman, B., Herdi, O., İlhan, R. S., ve Çolak, B. (2020). Covıd-19 Pandemisi ile İlişkili Bedensel Duyumların Yanlış Yorumlanması: Zihin-Beden Etkileşimi İçin Bir Model. Neuropsychiatry, 27, e40-e50.
  • Ekmekçi, R. (2009). Spor Yönetimi: Kavram ve Özellikleri. Spor Yönetimi içinde, Ed.: H. N. Basım, M. Argan. Ankara: Detay Yayıncılık, 6-16.
  • El Maarouf, M. D., Belghazi, T., and El Maarouf, F. (2020). Covid–19: A Critical Ontology of the present. Educational Philosophy and Theory, 1-19.
  • Gilat, R., and Cole, B.J. (2020). Covid-19. Medicine and Sports, Arthroscopy, Sports Medicine, and Rehabilitation. 2(3): 175-176
  • Gündoğdu, F., ve Sunay, H. (2018). Türk Spor Teşkilatındaki Spor Yöneticilerinin Liderlik Stilleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(2), 178-195.
  • Hocaoğlu, Ç. ve Erdoğan, A. (2020). Covid-19ve İntihar. Türkiye Klinikleri, Ankara.
  • Hopman, J., Allegranzi, B. ve Mehtar, S. (2020). Managing COVID-19 in Low- and Middle-Income Countries [Elektronik Sürüm]. JAMA, doi:10.1001/jama.2020.4169
  • İnan, M., İnan., S. A., Varol, Y., K., Çolakoğlu F., F., ve Çolakoğlu Tekin. (2018). Ergenlerin Sosyal Görünüş Kaygılarının Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sürekli Kaygı Düzeyleri Üzerindeki Etkisi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 12,3: 258-265.
  • Karadağ, N. C. (2020). Covid-19 Pandemisi Ve Alınan Önlemlerin Vergi Hukuku Açısından Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29(3), 400-413.
  • Karakaş, M. (2020). Covid-19 salgınının çok boyutlu sosyolojisi ve yeni normal meselesi. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40(1), 541-573.
  • Karataş, Z. (2020). Covıd-19 Pandemisinin toplumsal etkileri, değişim ve güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4(1), 3-17.
  • Kaya, B. (2020). Pandeminin ruh sağlığına etkileri. Klinik Psikiyatri Dergisi, 23(2), 123-124.
  • Khan, A. R., Ratele, K., & Arendse, N. (2020). Men, suicide, and Covid-19: Critical masculinity analyses and interventions. Postdigital Science and Education, 1-6.
  • Kılcan, B. (2017). Metafor ve Eğitimde Metaforik Çalışmalar İçin Bir Uygulama Rehberi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Lakoff, G., and Johnson, M. (2005). Metaforlar Hayat, Anlam ve Dil. G. Y. Demir (Çeviri). İstanbul: Paradigma
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis. California: Sage Publications Inc.
  • Mish, F. C. (Ed.) (1991). Webster’s ninth new collegiate dictionary. Springfield, MA: Merriam-Webster
  • Öcal Karaç Y. (2019). Spor Bilimleri Alanında Araştırma Makaleleri. Gece Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Özden, H., ve Başar, K. (2020). COVID-19 Salgını ve Ruh Sağlığı.
  • Öztürk, O., ve Bayraktar, D. (2020). Pandemilerin Şafağında: COVID-19 ve Fiziksel İnaktivite. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 143-146.
  • Rajkumar, R. P. (2020). Covid-19 and mental health: A review of the existing literature. Asian Journal of Psychiatry, 52(220),102066
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Saka, M.C. (2020). Covid-19 ve Toplum Ruh Sağlığı, Klinik Psikiyatri Dergisi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD, Ankara.
  • Sırgancı, G., Ilgar A. E., Cihan, B. B. (2019). Spora Bağlılık Ölçeği ‘nin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 7(17), 171-182.
  • Sunay, H. (1998). Spor Eğitim Alt Yapısında Beden Eğitimi Öğretmeni ve Antrenörün Önemi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 43-50.
  • Topak, V. (2021). Covıd-19 Salgınında Vaka Yönetimi ve Ruh Sağlığı. Covıd-19 Salgınında Vaka Yönetimi, 127.
  • Tönbül, Ö. (2020). Koronavirüs (Covid-19) salgını sonrası 20-60 yaş arası bireylerin psikolojik dayanıklılıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Humanistic Perspective, 2(2), 159-174.
  • Türk Dil Kurumu (2021). Büyük Türkçe Sözlük. Erişim Tarihi:02.04.2021 http://www.tdk.gov.tr/index.php?.
  • Türkmen, M., ve Özsarı, A. (2020). Covid-19 salgını ve spor sektörüne etkileri. International Journal of Sport Culture and Science, 8(2), 55-67.
  • Vindegaard N, and Benros, M. E. (2020). Covid-19 pandemic and mental health consequences: Systematic review of the current evidence. Brain Behav Immun
  • WHO. (1946). The International Health Conference. New York: 19 Haziran‐22 Temmuz
  • WHO. (2020). Q&A on coronaviruses (COVID-19). https://www.who.int/emergencies/ diseases/novel-coronavirus-2019/question-and-answers-hub/q-a-detail/q-a-coronaviruses
  • WHO.(2021). Coronavirus disease (COVID-19) outbreak situation.https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019, Erişim Tarihi:02 Mayıs 2021.
  • Yamamoto, G. T., ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 25-34.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M., Araç Ilgar, E., ve Uslu, S. (2018). Lise öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi, Turkish Studies, 13(11), 1711-1727.
  • Yıldırım, S. (2020). Salgınların Sosyal-Psikolojik Görünümü: Covid-19 (Koronavirüs) Pandemi Örneği. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Yob, I. M. (2003). “Thinking Constructively With Metaphors” Studies in Philosophy and Education, 22, 127-138.
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Ebru Araç Ilgar 0000-0002-0442-1158

Batıkan Karavelioğlu 0000-0002-6218-1850

Şeyma Bahar Akdeniz 0000-0003-3824-6156

Publication Date June 30, 2022
Submission Date March 26, 2022
Acceptance Date June 7, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Araç Ilgar, E., Karavelioğlu, B., & Akdeniz, Ş. B. (2022). Spor Yöneticilerinin Covid-19 Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(1), 13-28.