İnsan duyuları yaşamımızda çok önemli olmasına
rağmen, uzun yıllardır fark edilmemiştir. Küreselleşen dünyada rekabetin
artması ile birlikte firmalar, binlerce mesaj bombardımanın etkisinden
kurtulmak ve tüketicilerin zihninde daha fazla yer edebilmek için duyular
aracılığı ile ürün ve hizmetlerine çeşitli karakterler katmalıdır.Yapılan
araştırmalar göstermiştir ki tüketicilerin kalbine giden yol duyular ve
duygulardan geçmektedir. Unutulmamalıdır ki her bir duyu insan yaşamında
belirli bir duyguya karşılık gelmektedir. Bu çeşitli duygular satın alma
kararlarında tüketicilileri pozitif yönde etkilemektedir. Duyusal pazarlamanın
en önemli olgusu beş duyunun yardımıyla tüketicilerin zihninde güçlü duygular
ve hisler yaratmaktır. Algılar dünyayı,duyuların yardımı ile anlamlandırmamıza
yardımcı olmaktadır. Duyular olmadan olayları ve olguları algılama şansımız
bulunmamaktadır. Duyularımız, duygularımızı, duygularımızda davranışlarımızı
yönlendirmektedir. Duyusal pazarlamanın etkileri beyaz eşyadan tutun gıdaya
kadar hatta hizmet sektöründe bile görülmektedir. Duyusal pazarlama görme,
koklama, tat alma,işitme ve dokunma duyularının, hepsinin veya birkaçının
tüketicilerin satın alma kararlarında etkili bir şekilde kullanılmasıdır. Bu
çalışmada duyusal uyarıcıların tüketici davranışları algısı üzerindeki etkisi
ve duyusal pazarlamanın önemi açıklamaya çalışılmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 1 |
The publication rights of the articles accepted for publication and all kinds of copyrights in the published articles belong to the journal. No copyright is paid to the author.