İnsan duyuları yaşamımızda çok önemli olmasına
rağmen, uzun yıllardır fark edilmemiştir. Küreselleşen dünyada rekabetin
artması ile birlikte firmalar, binlerce mesaj bombardımanın etkisinden
kurtulmak ve tüketicilerin zihninde daha fazla yer edebilmek için duyular
aracılığı ile ürün ve hizmetlerine çeşitli karakterler katmalıdır.Yapılan
araştırmalar göstermiştir ki tüketicilerin kalbine giden yol duyular ve
duygulardan geçmektedir. Unutulmamalıdır ki her bir duyu insan yaşamında
belirli bir duyguya karşılık gelmektedir. Bu çeşitli duygular satın alma
kararlarında tüketicilileri pozitif yönde etkilemektedir. Duyusal pazarlamanın
en önemli olgusu beş duyunun yardımıyla tüketicilerin zihninde güçlü duygular
ve hisler yaratmaktır. Algılar dünyayı,duyuların yardımı ile anlamlandırmamıza
yardımcı olmaktadır. Duyular olmadan olayları ve olguları algılama şansımız
bulunmamaktadır. Duyularımız, duygularımızı, duygularımızda davranışlarımızı
yönlendirmektedir. Duyusal pazarlamanın etkileri beyaz eşyadan tutun gıdaya
kadar hatta hizmet sektöründe bile görülmektedir. Duyusal pazarlama görme,
koklama, tat alma,işitme ve dokunma duyularının, hepsinin veya birkaçının
tüketicilerin satın alma kararlarında etkili bir şekilde kullanılmasıdır. Bu
çalışmada duyusal uyarıcıların tüketici davranışları algısı üzerindeki etkisi
ve duyusal pazarlamanın önemi açıklamaya çalışılmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Yayın için kabul edilen yazıların yayın hakkı ve yayınlanan yazılarında her türlü telif hakları dergiye aittir. Yazara herhangi bir telif hakkı ödenmez.