Twice exceptional (2e) students show high performance in one or more giftedness areas, whereas they are inadequate in one or more areas, or have health deficiencies. So, in means of equality in education and inclusive education, teaching environments must include both metacognitive skills and inadequacy needs of 2e students for qualified education. The study aimed to teach ‘Seymoria Boylerensis’ fossil to 2e students in a specific domain in order to provide equality in education. The study was conducted as single subject research on a 2e student who has both giftedness and visual inadequacy in Ankara province at a school for gifted. Before the application process, the authors went to ‘Şehit Cuma Dağ Nature History Museum’ to plan which palaeontologic topic to study. After exploring the museum, ‘Seymoria Boylerensis’ fossil which was both an amphibian and a reptile was chosen for modelling as it was thought a noncommon fossil. Also, before the application process, the fossil was modelled and then a 3D world map was designed with 3D paintings, and Braille Alphabet. North America and Europe were marked with small stones on the map for showing this Seymoria’s early living areas. In the application process, 2e student experienced the fossil and its early biogeography by touching the materials with peer education. In the study, the data collection tools were semi-structured interview form and a model constructed by 2e student to make us to understand what 2e student learned. Descriptions and content analysis were used for data analysis. At the end of the study, it was found that 2e student had no knowledge about the Seymoria fossil before the application process whereas after the application process 2e student could imagine what the fossil looked like, and learned the biogeography once this Seymoria lived. Also, the 2e student modelled fossil was classified as partly scientifically correct. For further studies, different fossil modelling techniques and different 3D map modelling techniques could be suggested on the basis of the current study’s efficiency.
This study was presented as an oral presentation at the Science Harmony International Youth Congress (2023, Antalya).
2e students equality in education Seymoria Boylorensis chemical modelling fossil
İki kere farklı (2f) öğrenciler bir ya da birkaç alanda özel yetenek gösterirken bir ya da birkaç alanda yetersizlik gösteren öğrencilerdir. Dolayısıyla eğitimde fırsat eşitliği ve kapsayıcı eğitim pedagojisi temelinde 2f öğrencilerin öğretim ortamları hem üstbiliş hem de yetersizliklerine cevap verecek biçimde yapılandırılmalıdır. Bu çalışmanın amacı da 2f öğrenciler için eğitimde fırsatları eşitleme amacıyla ‘Seymoria Boylerensis’ fosili öğretimidir. Çalışma Ankara ilinde özel yetenekli öğrencilerle öğretim yapan bir kurumda görme engeli ve özel yeteneği olan bir 2f öğrenci ile tek denekli araştırma temelinde yürütülmüştür. Çalışma öncesinde hangi paleontolojik konunun nasıl çalışılacağını planlamak amacıyla Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü Şehit Cuma Dağ Tabiat Tarihi Müzesi’ne bir saha gezisinde bulunulmuştur. Saha gezisinde ‘Seymoria Boylorensis’ amfibi-sürüngen fosili, herkes tarafından az bilinen bir fosil olduğu düşüncesi ile çalışılacak fosil olarak belirlenmiştir. Uygulama sürecinden önce ‘Seymoria Boylorensis’in fosili modellenmiş ve eskiden yaşadığı coğrafya olarak Kuzey Amerika ile Avrupa’nın minik taşlarla işaretlendiği, adlarının da Braille alfabesi ile yazıldığı kabartmalı haritası çalışılmıştır. 2f öğrenci akran öğretimiyle fosili ve canlının yaşamış olduğu biyocoğrafyayı deneyimlemiştir. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu ve 2f öğrencinin yapılandırdığı fosil modeli veri toplama araçlarıdır. Verilerin çözümlenmesinde betimlemeler ve içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda uygulama öncesinde Seymoria canlısına dair yaşanmışlıkları olmayan 2f öğrenci uygulama sonrası bu canlının neye benzediğini ve eskiden nerede yaşadığını deneyimlemiş ve öğrenmiştir. Ayrıca 2f öğrencinin yapılandırdığı fosil de bilimsel olarak kısmen doğru bulunmuştur. Sürecin işlerliğinden yola çıkarak ileriki çalışmalar için farklı tekniklerle fosil yapımı ve kabartmalı harita yapımı önerilmektedir.
Bu çalışma Bilim Armonisi Uluslararası Gençlik Kongresinde (2023, Antalya) sözlü bildiri olarak sunulmuştur.
2f öğrenciler eğitimde fırsat eşitliği seymoria boylorensis kimyasal modelleme fosil
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |