Küreselleşmenin
sınırları aşındırmasıyla birlikte dünyamız global bir pazar haline gelmiş ve
yıkıcı rekabet küçük büyük bütün işletmeleri etkisi altına almıştır. Bu yeni düzen ne üretirsem satarım anlayışını
temelinden sarsarken, müşteri memnuniyetini merkeze alan yeni ve dinamik bakış
açılarının oluşmasına ortam hazırlamıştır. Bu noktada Japonya’ dan dünyaya
yayılan Toplam Kalite Yönetimi (TKY) anlayışı üç temel unsur (kalite, hız ve
uygun maliyet) ekseninde müşteri memnuniyetini hedeflemiştir. TKY sayesinde Japon
işletmeleri yıkıcı rekabeti yüksek getiri sağlayan fırsatlara dönüştürmeyi
başarmıştır.
Bununla birlikte, dinamik bir süreç olan TKY’nin sürdürülebilir
olması için uygun bir örgüt ikliminin varlığı önemlidir. Buradan hareketle
TKY’yi etkin kılacak unsurların belirlenip örgütsel alanın bu unsurlara göre
yeniden kurgulanması gerekmektedir. Özellikle de bu yeni yönetim anlayışının
tüm çalışanlarca sahiplenilmesi ve işgirişimsel yaklaşımlarla dinamik bir
sürece dönüştürülmesi TKY sürdürülebilir olması açısından önem arz etmektedir.
Bu araştırmada TKY anlayışının etkinliğini ve sürekliliği açısından önemli
olduğu düşünülen Psikolojik sahiplenme ve içgirişimcilik unsurlarının TKY
üzerindeki etkisi kuramsal bağlarla açıklanmıştır. Çalışma TKY, Psikojik Sahiplenme
ve İç Girişimcilik olgularını ilk kez bir arada ele alırken, sonradan yapılacak
araştırmalara kuramsal bir alt yapı sağladığı için de ayrıca önemlidir.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |