Afet
Yönetimi, toplumun sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşamasını zorlaştıran veya
ortadan kaldıran bir sürecin tanısından başlayarak planlanması ve yönetimidir. Afetler, doğal, teknolojik veya insan kaynaklı
tehlikeli olgulardır. Tehlike yaratan fiziksel, ekonomik ve toplumsal kayıplar
güvenlik ile ilişkilendirilmektedir. Güvenlik açığının ortaya çıkmaması için
afet yönetiminde “erken uyarı” çalışmaları önemli bir aşamadır. Erken uyarı bir
bakıma risk yönetiminin en önemli bir boyutudur. Erken uyarı sisteminin temel
elemanları; 1. risk tespiti; 2. uyarı ve
izleme; 3. iletişim ve bilginin yaygınlaşması, 4. müdahale kapasitesi olarak
tanımlanmaktadır. Genel olarak erken uyarı, hava tahminleri için daha kolaydır;
meteoroloji istasyonları ve haberleşme (radyo, kablolu yayınlar, internet ve
cep telefonları) gibi konularda ilgili kamu idareleri, kamu yönetiminde temel
aktörlerdir. Türkiye’de Kamu Yönetimlerinin erken uyarı konusunda ne kadar
hazırlıklı olduğu, yerel halk/toplumun, bu çalışmaların ne kadar farkında
olduğu ve idareden beklentilerinin neler olduğu ile toplumun kendisine düşen
sorumlulukların farkında olup olmadığı konuları etrafındaki ana başlıklar, bu
çalışmada öncelikli sorgulamalardır. Çalışmanın mantıksal çerçevesi, konunun
teorik yönü yanında internet erişim imkânlarının kullanılarak “farkındalık”
anketleri aracılığıyla, web üzerinden ilgi gruplarına yönelik durum tespitine
dayandırılmıştır. Bu şekilde ayrıca “afetlerde erken uyarı” konusunda idarenin
tutumu ve halkın bu konudaki bilgisi ve ilgisinin derecesinin ölçülmesi
hedeflenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |