Sela Can DÖKMECİ born in Ankara 1988. He passed the Trakya University State Conservatory exams in 2005/2006 education year. After that he began to study his professional musical career in the Double Bass art branch with Aminbay SAPAYEV. He attended “Master Class” studies with Dokuz Eylül State Conservatory Professor Tahir SÜMER in the last quarter of the same year. He joined Trakya University Balkan Symphony Orchestra in 2006/2007 education year. Until this time, he performed in Turkey and abroad. In 2006, he qualified for Germany and European Union project “Young Philharmonic Orchestra” which attendees were 5 different countries musicians. With this orchestra he performed in Germany and Switzerland. In 2008/2009 education year, he accepted to Ankara Hacettepe State Conservatory through domestic student exchange programs. In Hacettepe he studied Double Bass with Alper MÜFETTİŞOĞLU and Assoc. Prof. Burak KARAAĞAÇ, Orchestra with Prof. Erol ERDİNÇ and took lessons from Presidential Symphony Orchestra Conductor Selim ÖĞÜT about chamber music. He performed with Hacettepe Symphonic Orchestra and Hacettepe Chamber Orchestra as principal double bass. He graduated from Trakya University State Conservatory Double Bass branch in the same year. He qualified for Trakya University Institute of Social Sciences Musical Art Major master’s degree in 2009/2010 education year. He began working as a contracted music teacher in Trakya University Faculty of Education in the same year. He began teaching double bass in Trakya University after passing Trakya University State Conservatory Contracted Instructor exams in 2010/2011 education year. He graduated from master’s degree in 2011/2012 education year. In 2013, he joined Trakya University Institute of Social Sciences Musical Art Major Proficiency in Art with a first. He won the third place in Edirne Mimar Sinan Rotary Club’s “Young Musicians Chamber Music Contest” in March 2014. He graduated from Proficiency in Art in September 2018. He got invited as a guest performer in Bursa Symphonic Orchestra in the same year. He is still performing solo, chamber music and orchestra while working as an instructor in Trakya University State Conservatory.
She was born in Ankara in 1979. She completed her primary, secondary and high school education in Izmir.
In 2004, she graduated from the Department of Ethnomusicology at Hacettepe University Ankara State Conservatory, Faculty of Musicology, with the ‘İhsan Doğramacı Outstanding Achievement Award’.
Master's Thesis, Hacettepe University Institute of Social Sciences Department of Musicology, ‘THE STRUCTURE OF TERENNUMLER IN TRADITIONAL OTTOMAN-TURKISH GAZELLES’.
Doctoral Thesis, Trakya University Institute of Social Sciences, Department of History, ‘MUSIC IN EDIRNE IN THE 14TH–16TH CENTURIES’.
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi ile müzik ve diğer sanat alanlarının tümünü kapsayıcı nitelikteki sanatsal ve bilimsel araştırma yazılarının yayımlanabilmesi, bu alanlarda çalışmalar yapan akademisyenlere destek sağlanması ve bu yolla müzik ve diğer sanat alanlarının, çağımızın koşullarına uygun olarak gelişmesine katkıda bulunmak amaçlanmaktadır
Kapsam
BALKAN MÜZİK VE SANAT DERGİSİ YAYIN İLKELERİ
T. Ü. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi’nde, aşağıda belirtilen şartlara uyan eserler yayınlanır.
1. Makalelerin, Trakya Üniversitesi Balkan Müzik ve Sanat Dergisi’nde yayınlanabilmesi için, daha önce başka bir yerde yayınlanmamış veya yayınlanmak üzere kabul edilmemiş olması gerekir. Daha önce bilimsel bir toplantıda sunulmuş bildiriler, bu durum belirtilmek şartı ile kabul edilebilir.
2. Yazıların her türlü sorumluluğu yazarlarına aittir.
3. Yazılarda Türk Dil Kurumu’nun İmlâ Kılavuzu’na uyulması tavsiye edilir.
4. Yazılar, Word programına göre kağıdın bir yüzüne 11 punto, Times New Roman yazı karakteriyle, tek satır aralığında, A4 kağıdına kenar boşlukları, üst 6.2 cm, alt 5.5 cm, sağ ve sol 4 cm, üst bilgi 5.2 cm, alt bilgi 5 cm, cilt payı 0 cm şeklinde ve 20 sayfayı geçmeyecek biçimde düzenlenir. 20 daktilo sayfasını geçen yazılar dergide basılmayabilir.
5. Basılmayan yazılar yazarına iade edilmez.
6. Metindeki paragrafların ilk satırı 1 cm içeriden başlayacaktır. Ana başlık büyük harfle ve metin gövdesini ortalayacak şekilde, alt başlıklar ise paragraf düzenine uygun olarak (1 cm içeriden) konulacaktır. Başlık yazısının sağ alt tarafına yazar veya yazarların adları yan yana yazılır. Yazar ad/adları yazılırken herhangi bir akademik unvan belirtilmez. Yazarın akademik unvanı, çalıştığı kurum (üniversite, fakülte, bölüm veya diğer) adları dipnot biçiminde sayfanın altına yazılmalıdır. Akademik unvan dışında başka unvan kullanılmaz.
7. Araştırma ve inceleme dalındaki yazılar Özet, Abstract, Giriş, İnceleme ve Sonuç şeklinde düzenlenir. Yabancı dilde yazılan yazılarda yukarıdaki bölümlerin yabancı dildeki karşılıkları kullanılır ve aynı düzenlemeye uyulur.
8. Yazılarda “dipnot” yöntemi kullanılmalıdır.
Dipnotlar
Bilimsel çalışmada kullanılan kaynakların künyesi dipnot olarak sayfa altında gösterilir. İstifade edilen kaynaklar ilk geçtikleri yerlerde ayrıntılı ve aşağıdaki örneklerde belirtilen sıralamaya uygun olarak verilir.
a. Kitaplar:
Yazar Adı, Soyadı, Kitap Adı (italik), Baskı Sayısı, Yayınevi, Yayın Yeri ve Yılı, Sayfa Numarası.
Örnek: Ahmet Hamdi Zafer, Keman Alfabesi, 1. Baskı, Ceren Yayıncılık, Edirne, Ağustos 2018, s. 33.
b. Makaleler:
Yazar Adı Soyadı, Makale Adı (tırnak içinde), Dergi/Kitap Adı (italik), Cilt No, Sayı, Yayın Yeri ve Yılı, Sayfa Numarası.
Örnek: M. Öcal Oğuz, “Terim Olarak Somut Olmayan Kültürel Miras”, Milli Folklor Dergisi, Cilt 25, 2013, s. 100.
c. Bültenler ve Yıllıklar:
Yayınlayan Kurum, Yayın Adı (italik), Yayın Yeri ve Yılı, Sayfa Numarası.
Örnek: Devlet İstatistik Enstitüsü, Türkiye İstatistik Yıllığı 1997, Ankara 1998, s.17-21.
d. Tezler
Yazar adı soyadı, Tez başlığı (tırnak içinde), (Tez derecesi, Üniversite, Yıl), Sayfa Numarası
Örnek: Serdar Yılmaz, “Kazakistan’ ın Türkiye Politikası”, (Doktora tezi, Trakya Üniversitesi, 2016), s. 98.
e. İnternet Tabanlı Kaynaklar:
Yazar Adı ve Soyadı, Belgenin Başlığı, Eserin Başlığı (varsa), Edisyon veya Dosya Numarası (ilgili ise), Adres ve Erişim Yolu, Ziyaret Tarihi (parantez içinde) verilir. Varsa sayfa numarası belirtilir. İnternet ortamından yararlanılan kitap ve makalelerde normal atıf uygulamasına göre genel dipnot usulüne uyulur. Ancak belirtilen veri uygulamalarına da yer verilir.
Örnek: Mehmet Tez, “Avrupa’nın en kirli havası”, httphttp://www.milliyet.com.tr/Milliyet.aspx?aType=gundemYazarTumYazilarV4&AuthorID=479, (15.11.2018).
Örnek: Türkiye’nin
Katılım Yönünde İlerlemesi Hakkında 2004 Yılı Düzenli Raporu, Avrupa
Toplulukları Komisyonu, Brüksel, http://www.aggs.gov.tr/uploads/files/ilerleme_raporu_2004_tr.pdf
(07.10.2005)
9. Kaynakça hazırlanmasında dipnot gösterim
yöntemine göre aşağıdaki hususlara uyulur.
Sayfanın ortasına büyük harflerle KAYNAKÇA yazılacaktır. Kaynakçadaki eserler yazar soyadına göre alfabetik olarak sıralandığından, eserlere ayrıca sıra veya bölüm numarası verilmeyecek ve yazarların unvanları kullanılmayacaktır.
Dipnot yöntemi: Yazarın Soyadı, Adı, varsa
Makalenin Başlığı (tırnak içinde), Dergi veya Kitabın Adı (italik), varsa
Derleyen veya Çevirenin Adı, Cildi, Sayısı, birden fazla basıldıysa kaçıncı
baskı olduğu, Basım Yeri ve Yılı, Makalenin bulunduğu sayfa aralığı biçiminde
verilir. Aynı yazarın birden fazla eseri kaynak olarak kullanılmışsa basım
tarihine veya alfabetik sıraya göre eskiden yeniye doğru dizilmelidir.
Kaynakçada her kaynak 1 cm içeriden yazılmalıdır.
Dipnot yöntemi için
belirtilmemiş hususlarla ilgili olarak http://dergipark.gov.tr/uploads/submissionfiles/14a9/d2bf/37da/595018dfe908c.pdf adresine;
10. Gönderilen yazılara ait resim, şekil ve grafikler
sayfa yazım alanını taşmayacak biçimde net ve ofset baskı tekniğine uygun
olmalıdır. Bunların sıra numarası ve adı her şeklin veya grafiğin altında
verilir.
11. Derginin bir sayısında, ilk isim olarak bir yazarın ikiden fazla eseri basılamaz. Dönemler içerisinde ikiden fazla gönderilmişse ilk ikisi dışında kalanlar, daha sonraki sayılara aktarılır.
TÜBİTAK ULAKBİM TR DİZİN’in ilgili kurullarınca alınan kararlara göre 2020 yılı itibariyle TR DİZİN’de dizinlenen ve değerlendirme aşamasında olan tüm dergilerde değerlendirilmek üzere gönderilen derleme türü dışındaki çalışmaların yazarlarından;
*Ölçek, anket, görüşme, gözlem gibi yollarla veri toplamayı gerektiren araştırmalar için etik kurul onayı alındığı (etik kurul adı, karar tarihi ve sayısı) aday çalışmanın yöntem bölümünde, ayrıca ilk ve son sayfasında belirtilmesi ve belgelendirilmesi,
*Bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına ilişkin bilgiye çalışmada yer verilmesi,
*Veri toplama sürecinde etik ilkelere özen gösterildiğinin kanıtlarının (başkalarının ölçek, anket, belgelerinin kullanılması için izin alınması gibi) m içinde sunulması,
*Çalışmada araştırma ve yayın etiğine uyulduğunun belirtilmesi istenmektedir.
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi , Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nın resmi yayın organıdır ve uluslararası hakemli akademik bir dergidir.
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi'ne değerlendirilmek üzere gönderilen çalışmalarda, EASE (The European Association of Science Editors) tavsiyeleri ile COPE (Committee on Publication Ethics)’un Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartları dikkate alınmaktadır.
Dergi yılda iki kez (Nisan-Ekim) yayınlanır.
Güzel Sanatlar ve Müzik alanında yazılmış olan makaleler Türkçe dışında farklı dillerde de (İngilizce, Almanca, Yunanca, Bulgarca ve çeşitli Balkan Dillerinde) yayınlanmaktadır.
Makale yazarı, https://dergipark.org.tr/bmsd linkini kullanarak sisteme üye olmalıdır. Makalesini sistem üzerinden yüklemelidir.
Makale sisteme yüklenirken yazarlara Örnek Makale Formatı dosyası sunulmaktadır. Ana makale dosyası belirtilen yönergeler doğrultusunda düzenlenmemiş olan çalışmalar hakem değerlendirme sürecine alınmamaktadır.
Dergimize gönderilen makaleler öncelikle şekil ve içerik yönünden ön incelemeye alınmakta olup, yazım kurallarına uygun olmayan ve çeviri hatası olan çalışmalar hakem değerlendirme sürecine alınmamaktadır.
Gönderilecek yazılar, dipnot ya da metiniçi kaynak gösterimi yöntemine uygun olarak hazırlanabilir. Yazar yazım kurallarında belirtilen hususlara uymalıdır.
Dergimizde kör hakemlik uygulaması yürütülmektedir. Ana makale dosyasında yazar/lara ait kimlik bilgisi yer almamalıdır.
Dergide yayınlanması uygun bulunan makaleler en az iki hakeme gönderilmektedir. Hakem incelemesi sonucunda kabul edilen makaleler yayınlanmak üzere sıraya alınır.
Hakemlerin kimlikleri hakkında yazarlara, yazarların kimlikleri hakkında da hakemlere bilgi verilmez.
İki hakem tarafından değerlendirilen makalelerde, hakemlerden birinin ret raporu vermesi durumunda Editör Kurulunun kararına göre makale reddedilebilir.
Hakemler tarafından düzeltme talep edilmesi durumunda yazara bildirilir ve çalışmanın revize edilip tekrar gönderilmesi talep edilir. Düzeltme verilen makaleler için yazar/yazarlar tarafından revize edilmiş çalışma 2 hafta içerisinde sisteme eklenmelidir. Düzeltme yapılmaması durumunda makale reddedilir.
Hakem değerlendirme süreci içerisinde, Editör Kurulu tarafından talep edilen değişiklikler tamamlanarak revize çalışma yazar/yazarlar tarafından 7 gün içerisinde sisteme eklenmelidir. Değişikliklerin yapılmaması durumunda çalışma Editör Kurulu tarafından reddedilir.
Dergide yayınlanacak eserlerin daha önce hiçbir yerde yayınlanmamış olması gerekir.
Yayınlanan makalelerde yer alan görüşler ve bilimsel sorumluluklar ile yazıların hukuki sorumluluğu yazar/yazarlarına aittir. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi’ni bağlamaz.
Aynı yazar(lar)a ait farklı çalışmalar kabul almış olsalar dahi, aynı sayıda ve/ya ardışık iki sayıda yayınlanmaz. Hangi çalışmanın hangi sayıda yayınlanacağına Yayın Kurulu karar verir.
Yayınlanan makaleler için yazar/yazarlara telif ücreti ödenmez.
Yayınlanan makaleler için yazar/yazarlardan herhangi bir ücret talep edilmez.
Yayınlanan çalışmanın yayın hakkı dergiye aittir.
Editörlük ve Hakem Değerlendirme Süreci
1-Makalenin editör sekretaryası tarafından ön incelemesi
2-Editör Kurulu kontrolü
3-Ana Makale Dosyasının Dergi Formatına uygunluğunun Kontrolü
4-İntihal ve Benzerlik Raporu değerlendirmesi
5-Taahhüt Formu incelemesi
6-Hakem değerlendirme sürecinin başlatılması amacıyla hakem daveti
7-Hakem değerlendirme raporları doğrultusunda yazara bildirim
8-Yazardan gelen revize edilmiş makalenin kontrolü ve hakemlere yönlendirilmesi
9-Hakemlerin ikinci değerlendirme sonucunun yazara bildirilmesi
10-Yazarın makalenin nihai halini göndermesi
11-Son intihal ve benzerlik raporunun editör tarafından alınması
12-Makalenin Değerlendirme Sürecinin tamamlanması
13-DOI numarasının alınması
14-Dizgi ve mizanpajı yapılan makalenin yazardan son onayının alınması
15-Yayın
Açık erişim politikası
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi; bilimsel araştırmaları halka ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyerek, içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır.
Arşivleme
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi LOCKSS arşivleme sistemini kullanmaktadır.
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi'nin tüm gönderim/süreç işletimleri ücretsizdir.