Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of COVID-19 Pandemic on the Emotional Situations and Quality of Life

Year 2021, Volume: 3 Issue: 3, 168 - 179, 23.12.2021
https://doi.org/10.46413/boneyusbad.947352

Abstract

Aim: It was planed to determine the conditions affecting the physical, social and mentally healthy life styles due to the Covid-19 outbreak of late adolescents who are in the transition phase from childhood to adulthood.
Materials and Methods: The cross-sectional and descriptive study was completed between 15 May and 15 June 2020, with 801 late adolescents in the 18-21 age group. "Introductory Questionnaire Form", "Positive and Negative Emotions Scale" and "SF-12 Scale" were used as data collection form. Descriptive statistical methods, t-test, ANOVA, Mann-Whitney-U, Kruskall Wallis variance analysis were used to analyze the data.
Results: It was determined that 77.90% (n = 624) of the late adolescents participating in the study were women and 55.60% of them lived in the city. It was observed that the difference between the mean levels of UBÖS levels according to the parents and their problems was found to be significant (t801 = 1.06, p = 0.001; p <0.05). The difference between the averages was found to be significant according to their own room of the FSBS (t801 = 2.55, p = 0.011; p <0.05).
Conclusion: It has been determined that the Covid-19 pandemic causes late adolescents to be concerned about their health status and is related to their quality of life. It has been determined that late adolescents, who are worried about their health and stay with their parents, affect the quality of life, which is the mental component of individuals who have problems with their parents.

References

  • Akyüz, H., Yaşartürk, F., Aydın, İ., Zorba, E., M Türkmen. (2017). Üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesi ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(Special Issue), 253–262.
  • Beşer, N. G., Arabacı, L. B., Uzunoğlu, G., Bilaç, Ö., Ozan, E. (2019). Suça itilmiş ergenlerde ebeveyn tutumu ve çocukluk çağı travmalarının belirlenmesi. Journal of Clinical Psychiatry, 22(2), 219–227. doi:10.5505/kpd.2019.94834
  • Brooks, S. K., Webster, R. K., Smith, L. E., Woodland, L., Wessely, S., Greenberg, N., … Rubin, G. J. (2020). The psychological impact of quarantine and how toreduce it: rapid review of the evidence. The Lancet, 395(10227), 912–920. doi:10.1016/S0140-6736(20)30460-8
  • Cenkseven, F., Akbaş, T. (2016). Üniversite öğrencilerinde öznel ve psikolojik iyi olmanın yordayıcılarının incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(27), 43–65.
  • Chang, L., Yan, Y., Wang, L. (2020). Coronavirus disease 2019 : coronaviruses and blood safety. Transfusion Medicine Reviews, January.
  • Chıng-Man, L., Hung, W., Terry, L. T.-F. (2004). Impacts of sars crisis on social work students — reflection on social work education. The Hong Kong Journal of Social Work, 38(01n02), 93–108. doi:10.1142/s0219246204000075
  • Doğan, Y., Özdevecioğlu, M. (2009). Pozitif ve negatif duygusallığın çalışanların performansları üzerindeki etkisi. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9, 165–190.
  • Dündar, P. E., Bilge, B., Pala, H. B., Eser,T., Ergör, E., Oral, A., … Şerifhan, M. A., (2006). Manisa ’ da çıraklık eğitim merkezinde eğitim gören gençlerin yaşam kalitesini etkileyen faktörler. Toplum Hekimliği Bülteni, 1(25), 24–29.
  • Edelma, C. L., Kudzma, E. C. (2018). Health promotion throughout the life span. Elsevier (9.). doi:10.1097/00006205-199502000-00009
  • Gençöz, T. (2000). Pozitif ve negatif duygu ölçeği: geçerllik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikoloji Dergisi, 15(46), 19–26.
  • Gök, A. C., Selçuk, E., Gençöz, T. (2018). Olumlu ve olumsuz duygulanımın tekrarlanan ölçümlerde kişi-içi güvenirliği. Türk Psikoloji Dergisi, 33(82 (TPD)), 53–64. doi:10.31828/tpd.13004433.2018.82.02.04
  • Guo, Y., Cao, Q., Hong, Z., Tan, Y., Chen, S., Jin, H., … Yan, Y. (2020). The origin transmission and clinical therapies on coronavirus disease 2019 ( COVİD-19 ) outbreak – an update on the status. Military Medical Research, 7(11), 1–10.
  • Huang, L., Xu, F. M., Liu, H. R. (2020). Emotional responses and coping strategies of nurses and nursing college students during COVİD-19 outbreak. MedRxiv, 2020.03.05.20031898. doi:10.1101/2020.03.05.20031898
  • TC. İç işleri Bakanlığı. (2020). Sokağa Çıkma Yasağı. Erişim tarihi 26.04.2020, https://www.icisleri.gov.tr/2-gun-sokaga-cikma-yasagi.
  • İlhan N. (2009). Lise Öğrencilerinin Sağlık Davranışları ve Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ilhan, N., Arpaci, S., Havaoglu, D., Kalyoncuoglu, H., Sarı, P. (2016). Quality of life and factors affecting the quality of life of elderly nursing home residents. Clinical and Experimental Health Sciences, 6(2), 56–65. doi:10.5152/clinexphealthsci.2016.0052
  • Kann, L., McManus, T., Harris, W. A., Shanklin, S. L., Flint, K. H., Hawkins, J., … Zaza, S. (2016). Youth risk behavior surveillance - United States, 2015. MMWR Surveillance Summaries, 65(6), 1–180. doi:10.15585/mmwr.ss6708a1
  • Karacaören, A. (2019). Adölesanlarda Duygu Değişiklikleri İle Yeme Eğilimi İlişkisinin Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kardaş, F. (2017). Üniversite Öğrencilerinde Bir Model Sınaması: Pozitif Duyguların ve Kişisel Kaynakların Etkileşimi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kartal, M., Midik, Ö., Büyükakkuş, A. (2012). Ondokuz mayıs üniversitesi tip fakültesi ögrencilerinde sigara kullanımı ve yasam kalitelerine etkisi. Turk Toraks Dergisi, 13(1), 11–17. doi:10.5152/ttd.2012.03
  • Kılınç, H., Bayrakdar, A., Çelik, B., Mollaoğulları, H., Gencer, Y. G. (2016). Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyi ve yaşam kalitesi. Journal of Human Sciences, 13(3). doi:10.14687/jhs.v13i3.3841
  • Kuyumcu, B., Güven, M., Kara, F. İ. (2019). Türk ve Amerikan üniversite öğrencilerinin duygularını tanıma ve ifade etme zorluğunun pozitif -negatif duygu durumlarını yordama gücü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 9(53), 451–482.
  • Lai, C. C., Shih, T. P., Ko, W. C., Tang, H. J., Hsueh, P. R. (2020). Severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (sars-cov-2) and coronavirus disease-2019 (COVID-19): The epidemic and the challenges. International Journal of Antimicrobial Agents, 55(3), 105924. doi:10.1016/j.ijantimicag.2020.105924
  • Landis, M. S., Bradley, J. W. (2005). The ımpact of the 2003 sars outbreak on medical students at the university of toronto. University of Toronto Medical, 2(1), 158–164.
  • Özcebe, H. (2002). Birinci Basamakta Adolesan Sorunlarına Yaklaşım. Hacettepe Ü. T Ip Fak. Halk Sağlığı AD. Sted, 10(11), 374–377.
  • Pıçakçıefe, M., Akkaya, V., Erbaş, E., Balcı, Y. (2017). Bir tıp fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin sosyodemografik özellikleri, olumlu, olumsuz duyguları ve riskli davranışları arasındaki ilişki. Nobel Medicus, 13(3), 48–56.
  • Qian, M., Ye, D., Zhong, J., Xu, K., Zhang, L., Huang, … Nie, J. (2005). Behavioural, cognitive and emotional responses to SARS: Differences between college students in beijing and suzhou. Stress and Health, 21(2), 87–98. doi:10.1002/smi.1043
  • Rothan, H. A., Byrareddy, S. N. (2020). The epidemiology and pathogenesis of coronavirus disease (COVID-19) outbreak. Journal of Autoimmunity, 109(January), 1–5.
  • SAMHSA. (2020). Talking with children: tips for caregivers, parents, and teachers during ınfectious disease outbreaks. Erişim tarihi 01.03.2020, https://store.samhsa.gov/product/Talking-With-Children-Tips-for-Caregivers-Parents-and-Teachers-During-Infectious-Disease-Outbreaks/PEP20-01-01-006
  • Sapancı, A., Bahtiyar, M. (2018). Adil dünya inancı, sürekli umut, pozitif ve negatif duygu durumu ve sosyal desteğin yaşamda anlamı yordama gücü. Turkish Studies, 11(9), 579–604. doi:10.1080/14683849.2015.1044444
  • Sönmez, Y., Uçku, R., Kitay, Ş., Korkut, H., Sürücü, S., Sezer, ,… Gülcan, M. A. (2007). İzmir’de bir sağlık ocağı bölgesinde yaşayan 75 yaş ve üzeri bireylerde yaşam kalitesi ve etkileyen etmenler. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 21(3), 145–153. doi:10.18614/deutfd.13699
  • Stein, M. B. (2020). Edıtorıal: COVID-19 and anxiety and depression in 2020. In Depression and Anxiety (Vol. 37, Issue 4, p. 302). doi:10.1002/da.23014
  • Yanardağ Zubaroğlu, M. (2017). Üniversite öğrencilerinde pozitif - negatif duygu ve sosyal desteğin incelenmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 278–294. doi:10.20875/makusobed.351777
  • Yavuz, S., Özmete, E. (2012). Türkiye’de genç bireyler ve ebeveynleri arasında yaşanan sorunların “aile yapısı araştırması” sonuçlarına göre değerlendirilmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 7(29), 9–27.
  • Yılmaz, A. (2019). Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite, sedanter süre ve yaşam kalitesi ilişkisinin değerlendirilmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(17), 1433–1453. doi:10.26466/opus.532283
  • Yılmaz, H., Arslan, C. (2013). Subjective well-being, positive and negative affect in turkish university students. The Online Journal of Counseling and Education, 2(2), 1–8.
  • Yılmaz, M. (2019). Adölesanda ruh sağlığının korunması ve geliştirilmesi. Turkiye Klinikleri PediatricNursing-Special Topics, 5(1), 18–22.
  • Yüceant, M., Ünlü, H., Balanlı, O. F. (2019). Üniversitelerin spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin pozitif ve negatif duygularının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 10(1), 69–80. doi:10.17155/omuspd.427243

COVID-19 Pandemisinin Geç Adölesanların Duygu Durumlarına ve Yaşam Kalitesine Etkisi

Year 2021, Volume: 3 Issue: 3, 168 - 179, 23.12.2021
https://doi.org/10.46413/boneyusbad.947352

Abstract

Amaç: Çocukluktan yetişkinliğe geçiş aşamasında olan geç adölesanların Covid-19 salgını nedeniyle fiziksel, sosyal ve mental olarak sağlıklı yaşam biçimlerini etkileyen durumları belirlemek amacıyla planlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel ve tanımlayıcı olarak planlanan araştırma 01-15 Haziran 2020 tarihleri arasında, 18-21 yaş grubundaki 801 geç adölesan ile tamamlanmıştır. Veri toplama formu olarak “Tanıtıcı Anket Formu”, “Pozitif ve Negatif Duygular Ölçeği” ve “SF-12 Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiki yöntemler, t-testi, ANOVA, Mann-Whitney-U, Kruskall Wallis varyans analizleri kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan geç adölesanların %77.90’ı (n=624) kadın olduğu ve %55.60’ının şehirde yaşadığı tespit edilmiştir. UBÖS düzeylerinin ebeveyn ile sorun yaşama durumlarına göre ortalamalar arasındaki farkın önemli olduğu görülmüştür (t801=1.06, p=0.001; p<0.05). FBÖS düzeylerinin kendine ait odası olma durumlarına göre ortalamalar arasındaki farkın önemli olduğu tespit edilmiştir (t801=2.55, p=0.011; p<0.05).
Sonuç: Covid-19 pandemisinin geç adölesanların sağlık durumlarından endişe duymasına neden olduğu ve yaşam kalitesi ile ilişkili olduğu saptanmıştır. Sağlığından endişe duyan ve ebeveynleri ile birlikte kalan geç adölesanların, ebeveynleriyle sorun yaşayan bireylerin daha çok ussal bileşenlerini oluşturan yaşam kalitesini etkilediği saptanmıştır.

References

  • Akyüz, H., Yaşartürk, F., Aydın, İ., Zorba, E., M Türkmen. (2017). Üniversite öğrencilerinin yaşam kalitesi ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(Special Issue), 253–262.
  • Beşer, N. G., Arabacı, L. B., Uzunoğlu, G., Bilaç, Ö., Ozan, E. (2019). Suça itilmiş ergenlerde ebeveyn tutumu ve çocukluk çağı travmalarının belirlenmesi. Journal of Clinical Psychiatry, 22(2), 219–227. doi:10.5505/kpd.2019.94834
  • Brooks, S. K., Webster, R. K., Smith, L. E., Woodland, L., Wessely, S., Greenberg, N., … Rubin, G. J. (2020). The psychological impact of quarantine and how toreduce it: rapid review of the evidence. The Lancet, 395(10227), 912–920. doi:10.1016/S0140-6736(20)30460-8
  • Cenkseven, F., Akbaş, T. (2016). Üniversite öğrencilerinde öznel ve psikolojik iyi olmanın yordayıcılarının incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(27), 43–65.
  • Chang, L., Yan, Y., Wang, L. (2020). Coronavirus disease 2019 : coronaviruses and blood safety. Transfusion Medicine Reviews, January.
  • Chıng-Man, L., Hung, W., Terry, L. T.-F. (2004). Impacts of sars crisis on social work students — reflection on social work education. The Hong Kong Journal of Social Work, 38(01n02), 93–108. doi:10.1142/s0219246204000075
  • Doğan, Y., Özdevecioğlu, M. (2009). Pozitif ve negatif duygusallığın çalışanların performansları üzerindeki etkisi. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9, 165–190.
  • Dündar, P. E., Bilge, B., Pala, H. B., Eser,T., Ergör, E., Oral, A., … Şerifhan, M. A., (2006). Manisa ’ da çıraklık eğitim merkezinde eğitim gören gençlerin yaşam kalitesini etkileyen faktörler. Toplum Hekimliği Bülteni, 1(25), 24–29.
  • Edelma, C. L., Kudzma, E. C. (2018). Health promotion throughout the life span. Elsevier (9.). doi:10.1097/00006205-199502000-00009
  • Gençöz, T. (2000). Pozitif ve negatif duygu ölçeği: geçerllik ve güvenilirlik çalışması. Türk Psikoloji Dergisi, 15(46), 19–26.
  • Gök, A. C., Selçuk, E., Gençöz, T. (2018). Olumlu ve olumsuz duygulanımın tekrarlanan ölçümlerde kişi-içi güvenirliği. Türk Psikoloji Dergisi, 33(82 (TPD)), 53–64. doi:10.31828/tpd.13004433.2018.82.02.04
  • Guo, Y., Cao, Q., Hong, Z., Tan, Y., Chen, S., Jin, H., … Yan, Y. (2020). The origin transmission and clinical therapies on coronavirus disease 2019 ( COVİD-19 ) outbreak – an update on the status. Military Medical Research, 7(11), 1–10.
  • Huang, L., Xu, F. M., Liu, H. R. (2020). Emotional responses and coping strategies of nurses and nursing college students during COVİD-19 outbreak. MedRxiv, 2020.03.05.20031898. doi:10.1101/2020.03.05.20031898
  • TC. İç işleri Bakanlığı. (2020). Sokağa Çıkma Yasağı. Erişim tarihi 26.04.2020, https://www.icisleri.gov.tr/2-gun-sokaga-cikma-yasagi.
  • İlhan N. (2009). Lise Öğrencilerinin Sağlık Davranışları ve Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ilhan, N., Arpaci, S., Havaoglu, D., Kalyoncuoglu, H., Sarı, P. (2016). Quality of life and factors affecting the quality of life of elderly nursing home residents. Clinical and Experimental Health Sciences, 6(2), 56–65. doi:10.5152/clinexphealthsci.2016.0052
  • Kann, L., McManus, T., Harris, W. A., Shanklin, S. L., Flint, K. H., Hawkins, J., … Zaza, S. (2016). Youth risk behavior surveillance - United States, 2015. MMWR Surveillance Summaries, 65(6), 1–180. doi:10.15585/mmwr.ss6708a1
  • Karacaören, A. (2019). Adölesanlarda Duygu Değişiklikleri İle Yeme Eğilimi İlişkisinin Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kardaş, F. (2017). Üniversite Öğrencilerinde Bir Model Sınaması: Pozitif Duyguların ve Kişisel Kaynakların Etkileşimi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kartal, M., Midik, Ö., Büyükakkuş, A. (2012). Ondokuz mayıs üniversitesi tip fakültesi ögrencilerinde sigara kullanımı ve yasam kalitelerine etkisi. Turk Toraks Dergisi, 13(1), 11–17. doi:10.5152/ttd.2012.03
  • Kılınç, H., Bayrakdar, A., Çelik, B., Mollaoğulları, H., Gencer, Y. G. (2016). Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyi ve yaşam kalitesi. Journal of Human Sciences, 13(3). doi:10.14687/jhs.v13i3.3841
  • Kuyumcu, B., Güven, M., Kara, F. İ. (2019). Türk ve Amerikan üniversite öğrencilerinin duygularını tanıma ve ifade etme zorluğunun pozitif -negatif duygu durumlarını yordama gücü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 9(53), 451–482.
  • Lai, C. C., Shih, T. P., Ko, W. C., Tang, H. J., Hsueh, P. R. (2020). Severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (sars-cov-2) and coronavirus disease-2019 (COVID-19): The epidemic and the challenges. International Journal of Antimicrobial Agents, 55(3), 105924. doi:10.1016/j.ijantimicag.2020.105924
  • Landis, M. S., Bradley, J. W. (2005). The ımpact of the 2003 sars outbreak on medical students at the university of toronto. University of Toronto Medical, 2(1), 158–164.
  • Özcebe, H. (2002). Birinci Basamakta Adolesan Sorunlarına Yaklaşım. Hacettepe Ü. T Ip Fak. Halk Sağlığı AD. Sted, 10(11), 374–377.
  • Pıçakçıefe, M., Akkaya, V., Erbaş, E., Balcı, Y. (2017). Bir tıp fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin sosyodemografik özellikleri, olumlu, olumsuz duyguları ve riskli davranışları arasındaki ilişki. Nobel Medicus, 13(3), 48–56.
  • Qian, M., Ye, D., Zhong, J., Xu, K., Zhang, L., Huang, … Nie, J. (2005). Behavioural, cognitive and emotional responses to SARS: Differences between college students in beijing and suzhou. Stress and Health, 21(2), 87–98. doi:10.1002/smi.1043
  • Rothan, H. A., Byrareddy, S. N. (2020). The epidemiology and pathogenesis of coronavirus disease (COVID-19) outbreak. Journal of Autoimmunity, 109(January), 1–5.
  • SAMHSA. (2020). Talking with children: tips for caregivers, parents, and teachers during ınfectious disease outbreaks. Erişim tarihi 01.03.2020, https://store.samhsa.gov/product/Talking-With-Children-Tips-for-Caregivers-Parents-and-Teachers-During-Infectious-Disease-Outbreaks/PEP20-01-01-006
  • Sapancı, A., Bahtiyar, M. (2018). Adil dünya inancı, sürekli umut, pozitif ve negatif duygu durumu ve sosyal desteğin yaşamda anlamı yordama gücü. Turkish Studies, 11(9), 579–604. doi:10.1080/14683849.2015.1044444
  • Sönmez, Y., Uçku, R., Kitay, Ş., Korkut, H., Sürücü, S., Sezer, ,… Gülcan, M. A. (2007). İzmir’de bir sağlık ocağı bölgesinde yaşayan 75 yaş ve üzeri bireylerde yaşam kalitesi ve etkileyen etmenler. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 21(3), 145–153. doi:10.18614/deutfd.13699
  • Stein, M. B. (2020). Edıtorıal: COVID-19 and anxiety and depression in 2020. In Depression and Anxiety (Vol. 37, Issue 4, p. 302). doi:10.1002/da.23014
  • Yanardağ Zubaroğlu, M. (2017). Üniversite öğrencilerinde pozitif - negatif duygu ve sosyal desteğin incelenmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 278–294. doi:10.20875/makusobed.351777
  • Yavuz, S., Özmete, E. (2012). Türkiye’de genç bireyler ve ebeveynleri arasında yaşanan sorunların “aile yapısı araştırması” sonuçlarına göre değerlendirilmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 7(29), 9–27.
  • Yılmaz, A. (2019). Üniversite öğrencilerinde fiziksel aktivite, sedanter süre ve yaşam kalitesi ilişkisinin değerlendirilmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(17), 1433–1453. doi:10.26466/opus.532283
  • Yılmaz, H., Arslan, C. (2013). Subjective well-being, positive and negative affect in turkish university students. The Online Journal of Counseling and Education, 2(2), 1–8.
  • Yılmaz, M. (2019). Adölesanda ruh sağlığının korunması ve geliştirilmesi. Turkiye Klinikleri PediatricNursing-Special Topics, 5(1), 18–22.
  • Yüceant, M., Ünlü, H., Balanlı, O. F. (2019). Üniversitelerin spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin pozitif ve negatif duygularının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 10(1), 69–80. doi:10.17155/omuspd.427243
There are 38 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section RESEARCH ARTICLES
Authors

Hakan Avan 0000-0003-2494-3671

Serap Güngör 0000-0003-0854-6350

Publication Date December 23, 2021
Submission Date June 3, 2021
Acceptance Date September 7, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Avan, H., & Güngör, S. (2021). COVID-19 Pandemisinin Geç Adölesanların Duygu Durumlarına ve Yaşam Kalitesine Etkisi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi, 3(3), 168-179. https://doi.org/10.46413/boneyusbad.947352
AMA Avan H, Güngör S. COVID-19 Pandemisinin Geç Adölesanların Duygu Durumlarına ve Yaşam Kalitesine Etkisi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. December 2021;3(3):168-179. doi:10.46413/boneyusbad.947352
Chicago Avan, Hakan, and Serap Güngör. “COVID-19 Pandemisinin Geç Adölesanların Duygu Durumlarına Ve Yaşam Kalitesine Etkisi”. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi 3, no. 3 (December 2021): 168-79. https://doi.org/10.46413/boneyusbad.947352.
EndNote Avan H, Güngör S (December 1, 2021) COVID-19 Pandemisinin Geç Adölesanların Duygu Durumlarına ve Yaşam Kalitesine Etkisi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi 3 3 168–179.
IEEE H. Avan and S. Güngör, “COVID-19 Pandemisinin Geç Adölesanların Duygu Durumlarına ve Yaşam Kalitesine Etkisi”, Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi, vol. 3, no. 3, pp. 168–179, 2021, doi: 10.46413/boneyusbad.947352.
ISNAD Avan, Hakan - Güngör, Serap. “COVID-19 Pandemisinin Geç Adölesanların Duygu Durumlarına Ve Yaşam Kalitesine Etkisi”. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi 3/3 (December 2021), 168-179. https://doi.org/10.46413/boneyusbad.947352.
JAMA Avan H, Güngör S. COVID-19 Pandemisinin Geç Adölesanların Duygu Durumlarına ve Yaşam Kalitesine Etkisi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2021;3:168–179.
MLA Avan, Hakan and Serap Güngör. “COVID-19 Pandemisinin Geç Adölesanların Duygu Durumlarına Ve Yaşam Kalitesine Etkisi”. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi, vol. 3, no. 3, 2021, pp. 168-79, doi:10.46413/boneyusbad.947352.
Vancouver Avan H, Güngör S. COVID-19 Pandemisinin Geç Adölesanların Duygu Durumlarına ve Yaşam Kalitesine Etkisi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2021;3(3):168-79.

23788 Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.