Research Article
BibTex RIS Cite

HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it

Year 2018, Volume: 8 Issue: 1, 18 - 24, 18.03.2018

Abstract


ÖZET

Amaç: Bu araştırma, Ahi Evran Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, hemşirelik öğrencilerinin HIV/AIDS (Human

Immunodeficiency Virus/Acquired Immune Deficiency Syndrome) hakkındaki bilgi ve tutumlarını belirlemek

amacıyla yapılmıştır.

Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırma, Mart-Nisan 2015 tarihleri arasında yapılmıştır. Anket

uygulaması sırasında sınıfta bulunan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 351 öğrenci (%80.1) araştırmanın

evrenini oluşturmuştur. Araştırmanın verileri literatür taranarak hazırlanan anket formu aracılığı ile toplanmıştır.

Anket formu öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri ile 23 maddeden oluşan HIV/AIDS bilgi düzeyi

soruları ve 9 maddeden oluşan AIDS’e karşı tutum ifadelerini içermektedir. Tanımlayıcı verilerde yüzde ve

sayı, istatistiki analizlerde Mann-whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır.

Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 21.17±2.24 olup, %71.8’ikız öğrenciydi. Öğrencilerin %18.5’i 1. sınıf

öğrencisidir. Öğrencilerin %65’i AIDS’li olduğunu bildiği kişilerden uzak duracağını ve %17.9’u AIDS’li hastaların

toplumdan uzak tutulması gerektiğini bildirmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin %83.2’si mesleki olarak AIDS

konusunda riskli olduklarını düşünmektedirler. Öğrencilerin yaş grubu, bulundukları sınıf ile HIV/AIDS bilgi

düzeyi puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerin AIDS’li

olduğunu bildiği insandan uzak durma, evlenecek çiftlere evlenmeden önce test istenmesi ile HIV/AIDS bilgi

düzeyi puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p<0.05). Öğrencilerden “AIDS’li

olduğunu bildiğim insandan uzak dururum” diye belirtenlerin bilgi düzeyi puanı daha düşükken, evlenmeden

önce test yapılsın diyenlerin bilgi düzeyi puanı diğerlerine göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.

Sonuç: Sonuç olarak geleceğin sağlık personeli olan öğrencilerin HIV/AIDS hakkında bilgi eksikliği olduğu,

tutum ve davranışlarda yanlışlıklar olduğu görülmektedir.

Anahtar Sözcu¨kler: HIV; AIDS; Cinsel yolla bulaşan hastalıklar; Bilgi; Tutum; Hemşirelik öğrencileri.


ABSTRACT

Objectives: This study was conducted to determine the knowledge and attitudes of nursing students of Ahi

Evran University, School of Health Sciences about HIV/AIDS.

Material and Methods: The study sample of this descriptive research consisted of students who were

present in the class between March – April 2015 and accepted to participate (n=351) is participation rate

was 80, 1%. Data was collected with a survey form which was prepared according to literature. Survey

contains students’ sociodemographic features, 23-item HIV/AIDS knowledge level questions and 9-item

attitude statements toward AIDS. Descriptive analyses were presented by number, percentage and means,

and comparisons were shown using Mann-whitney U and Kruskal Wallis tests were used.

Results: Mean age of students was 21.17±2.24. 71.8% of them were female, and 18.5% of them were first

year students. 83.2% of the students said that they think they are at risk of AIDS because of their profession.

There was a statistically significant difference between the students’ age group and class with their AIDS

knowledge score (p<0.05). There was a statistical meaningful difference between HIV/AIDS knowledge

levels and “refraining from people known to have AIDS” and “suggesting screening tests for couples getting

married” (p<0.05). While knowledge level of students stating that they would stay away from people who

have AIDS was lower, students who recommended screening tests before marriage had a higher knowledge

level.

Conclusion: Students who will be a part of the health system in the future lack knowledge about HIV/AIDS

and show incorrect attitudes and behaviors.

Keywords: HIV; AIDS; Sexually transmitted diseases; Knowledge; Attitude; Nursing students.

References

  • Ülken Tunga BABAOĞLU, Gökçe DEMİR, Sevil BİÇER ulkentunga@yahoo.com
Year 2018, Volume: 8 Issue: 1, 18 - 24, 18.03.2018

Abstract

References

  • Ülken Tunga BABAOĞLU, Gökçe DEMİR, Sevil BİÇER ulkentunga@yahoo.com
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Research
Authors

Ülken Tunga Babaoğlu

Gökçe Demir This is me

Sevil Biçer This is me

Publication Date March 18, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Babaoğlu, Ü. T., Demir, G., & Biçer, S. (2018). HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it. Bozok Tıp Dergisi, 8(1), 18-24.
AMA Babaoğlu ÜT, Demir G, Biçer S. HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it. Bozok Tıp Dergisi. March 2018;8(1):18-24.
Chicago Babaoğlu, Ülken Tunga, Gökçe Demir, and Sevil Biçer. “HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward It”. Bozok Tıp Dergisi 8, no. 1 (March 2018): 18-24.
EndNote Babaoğlu ÜT, Demir G, Biçer S (March 1, 2018) HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it. Bozok Tıp Dergisi 8 1 18–24.
IEEE Ü. T. Babaoğlu, G. Demir, and S. Biçer, “HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it”, Bozok Tıp Dergisi, vol. 8, no. 1, pp. 18–24, 2018.
ISNAD Babaoğlu, Ülken Tunga et al. “HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward It”. Bozok Tıp Dergisi 8/1 (March 2018), 18-24.
JAMA Babaoğlu ÜT, Demir G, Biçer S. HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it. Bozok Tıp Dergisi. 2018;8:18–24.
MLA Babaoğlu, Ülken Tunga et al. “HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward It”. Bozok Tıp Dergisi, vol. 8, no. 1, 2018, pp. 18-24.
Vancouver Babaoğlu ÜT, Demir G, Biçer S. HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN HIV/AIDS HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Assessment of the Knowledge Level of Students of Department of Nursing About HIV/AIDS and Attitudes Toward it. Bozok Tıp Dergisi. 2018;8(1):18-24.
Copyright © BOZOK Üniversitesi - Tıp Fakültesi