Teknolojik
gelişmeler ve küreselleşme ile birlikte rekabet daha da agresifleşmekte ve
örgütler değişik yollarla farklılaşma yoluna gitmektedir. Bu rekabet ortamında
sahip olunan bilgi ve insan kaynağı, organizasyonların elindeki en önemli güç
olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle taklit edilemez bir yetenek olan
insana yapılan yatırım, organizasyonların rekabetten pay almalarında en önemli
faktörlerden birisidir. İnsan kaynağını etkin yönetebilmek ancak kurum
içerisinde ayrı bir insan kaynakları birimi kurularak efektif hale
getirilebilir. İnsan kaynakları birimi, işletmede işgücünü bulma-seçme-değerlendirmeden
onların gelişimi, kariyer planlaması hatta emekliliğe kadar giden süreçte
yönetimini kapsamaktadır. Ayrıca kurumsal imaj organizasyonların hem iç hem de
dış çevredeki algısını belirlemektedir. Rekabette insan kaynağı yönetimi kadar
organizasyonun sahip olduğu kurum imajı da önemlidir. Yapılan bu çalışmanın
amacı, çalışanların kurum imajı ile ilgili algıları üzerinde etkili olan
faktörlerin araştırılmasıdır. Kurumsal imaj algısı üzerinde işgörenlerin önemli
bir etkisi vardır. Bu etki pozitif yönde
olabileceği gibi negatif yönde de olabilir. Bu durumu araştırmak için özel ve
kamu sektörü çalışanları arasından rastgele seçilen 427 kişi üzerinde yapılan
bir anket çalışmasından elde edilen veriler esas alınmıştır. Bu çalışmada ilk olarak
çalışanların demografik özelliklerinin kurumsal imaj algısı üzerindeki etkileri
araştırılmıştır. İkinci olarak, insan kaynakları politikalarının çalışanların
kurum imajı algısı üzerindeki etkileri analiz edilmiştir. Sonuç olarak, kurum
imajı üzerinde etkili olan insan kaynakları politikaları ortaya konmuştur.
Journal Section | AÇIK ERİŞİM POLİTİKASI |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Acceptance Date | December 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: ICOMEP 2017 ÖZEL SAYISI |