Bu çalışmanın amacı,
suç işleyen ve işlemeyen gençlerin benlik algılarının fenomonolojik açıdan
incelenmesidir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olan fenomonolojik
araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma, Ankara’da yaşayan suç
işlemiş (40 genç erkek) ve işlememiş (40
genç erkek) 20-25 yaş aralığında yer alan gençler üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada verilerin toplanmasında görüşme tekniğinden
faydalanılmıştır. Görüşmeye başlamadan önce içerisinde demografik bilgilerin ve
görüşme sorularının yer aldığı bir protokol oluşturulmuştur. Araştırma sorusu
olarak; “Kendinizi nasıl bir insan olarak değerlendiriyorsunuz?” sorusu
sorulmuştur. Verilerin analizine cümle bazında içerik analizi tekniğine başvurulmuştur.
Araştırma sonuçlarına göre suç işleyen gençlerin benliklerini olumlu, iyi ama
olumsuza gidebilen, olumsuz ve
insanlıktan uzak görme olmak üzere dört önemli benlik tanımı sınıfı içerisinde
algıladıkları bulunmuştur. Suç işlemeyen gençlerin ise benliklerini önleyici
faktörlere sahip olma, geliştirici faktörlere sahip olma ve gelişimsel ürünlere
sahip olma üzere üç önemli benlik sınıfı içerisinde algıladıkları bulunmuştur. Araştırma
sonuçlarından yola çıkarak suça yönelme ve yönelmeme bağlamında patolojik ve
pozitif olmak üzere iki önemli benlik kurgusu önerisinde bulunulmuştur. Risk
grubundaki çocuklara pozitif benlik kurgusu gelişiminin uygulanması koruyucu ve
geliştirici bir işleve görebilir. Bunların yanında suçlu bireylere, pozitif
benlik kurgusu gelişiminin uygulanması onlar için tedavi edici bir işlev
görebilir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education