Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Bu araştırmanın amacı, liderlik kavramının ve ilkokul yöneticilerinden beklenen liderlik davranışlarının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Nitel durum araştırma metodu kullanılan çalışmada veriler maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenen ve Sivas il merkezinde görev yapan 20 sınıf öğretmeninden, araştırmada kullanılmak üzere geliştirilen, bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlemesi içerik ve betimsel analiz yöntemleriyle araştırma öncesi oluşturulan çözümleme kriterlerine göre yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin liderlik kavramını tanımlarken en çok kullandıkları kelime “yönlendirme” olurken, liderlik tanımına ilişkin kullanılan kavramların liderlik davranışlarına göre dağılımında, bu kavramların en çok etik liderlik bölümünde yer aldığı görülmüştür. Öğretmenlerin okul yöneticilerinden bekledikleri liderlik davranışlarında en çok kullandıkları kelime “adalet” olurken, okul yöneticilerinden beklenen liderlik davranışlarına ilişkin kullanılan kavramların liderlik davranışlarına göre dağılımında, bu kavramların en çok etik liderlik bölümünde yer aldığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education