BibTex RIS Cite

-

Year 2015, Special Issue, 97 - 110, 06.10.2015

Abstract

Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory

References

  • Akyol, H. (2005). Türkçe Okuma Yazma Öğretimi. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.
  • Akyol, H. (2006). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.
  • Arslan, Y., Çelik, Z. vd. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Yönelik
  • Tutumlarının Belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 113- Balcı, A. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlık ve İlgileri Üzerine Bir
  • Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara. Başaran, M. ve Ateş, S. (2009). İlkokul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okumaya İlişkin Tutumlarının
  • İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 73-92. Bircan, İ. ve Tekin, M. (1989). Türkiye’de Okuma Alışkanlığının Azalması Sorunu ve Çözüm Yolları.
  • Çelenk, S. (2007). İlk okuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Akademi
  • Devrimci, H. (1993). İlkokul 5. Sınıf Çocuklarında Okuma Alışkanlığının İncelenmesi.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Dökmen, Ü. (1994). Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psiko-Sosyal Bir Araştırma İstanbul:MEB
  • Göçer, A. (2008). Etkinlik Temelli İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gönen, M., Işıtan, S. vd. (2004). İlkokul 5., 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarının
  • İncelenmesi Araştırması. Milli Eğitim Dergisi, 164. Güneş, F. (2000). Okuma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Keleş, Ö. (2006). İlkokul 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinde Kitap Okuma Alışkanlığının İncelenmesi.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara. Odabaş, H., Odabaş, Z.Y. vd. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara
  • Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası Dergisi, 9(2),431-465. Özçelebi, S. ve Cebecioğlu, S. (1990). Okuma Alışkanlığı ve Türkiye. İstanbul: Milliyet
  • Özen, F. (2001). Türkiye’de Okuma Alışkanlığı. Ankara: Kültür Bakanlığı
  • Sağlamtunç, T. (1990). Türkiye’de Üniversite Kütüphanecilik Bölümlerinin 4. Sınıf Öğrencilerinin
  • Özgür (Boş) Zaman Ders Dışı Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 4(1), 3-21. Suna, Ç. (2006). İlkokul Öğrencilerinin Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının Analitik Olarak
  • İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Üstün, E. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Okuma Yazma Becerilerinin Gelişimi. İstanbul:
  • Morpa Kültür Yayınları. Yılmaz, Z. A. (2007). Uygulama Örnekleriyle İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yılmaz, Z. A. (2007). Sınıf Öğretmenlerine Türkçe Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yılmaz, B., Köse, E. Vd. (2009). Hacettepe Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi Öğrencilerinin
  • Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği 23(1), 22-51. Yılmaz, B. ve Çakmak, T. (2009). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Okuma Alışkanlığına Hazırlık
  • Durumları Üzerine Bir Araştırma: Hacettepe Üniversitesi Beytepe Anaokulu Örneği. Türk Kütüphaneciliği 23(3), 489-509. Yıldız, M. (2010). İlkokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama, Okuma Motivasyonu ve Okuma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yılmaz, M. (2011). Okumayı Alışkanlık Haline Getiremeyişimizin Nedenleri. III. Uluslararası
  • Eğitim Bilimleri Konferansı, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs. Yılmaz, M. (Ed.) (2014). Okuma Eğitimi. Yeni Gelişmeler Işığında Türkçe Öğretimi. Ankara:
  • Pegem Akademi Yayınları.

Okumaya Hazıroluşluğun İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarına İlişkin Tutumlarına Etkisi

Year 2015, Special Issue, 97 - 110, 06.10.2015

Abstract

Bu araştırmanın amacı, okumaya hazıroluşluğun ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarına ilişkin tutumlarına etkisini incelemek ve bu tutumların bazı değişkenlerden ne ölçüde etkilendiğini belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Hatay ilinde öğrenim gören 28896 ilkokul 4. sınıf öğrencisi, örneklemi ise rastgele küme örnekleme yoluyla seçilen 511 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında tutum ölçeği ve kişisel anket formundan yararlanılmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatistik (frekans,  yüzde ve ortalama), ilişkisiz ölçümlerde ikili karşılaştırmalar için T-testi ile Mann Whitney U Testi ve ikiden fazla grup için Kruskal Wallis testi ile Tek Yönlü Varyans Analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğunun okuma alışkanlığına ilişkin tutum düzeylerinin yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Genel olarak öğrencilerin okuma alışkanlığına yönelik olumlu tutum geliştirmelerinde anaokulu eğitimi almalarının, kendilerine ait çalışma odası ve kitaplığın bulunmasının, okul öncesi dönemde ailesi tarafından kendilerine kitap okunmasının, eve sürekli yayın alınmasının, evdeki mevcut okuma yazma malzemelerini kullanmalarının, kitabevi ve fuar gibi yerlere gidilmesinin, öğrencilere çeşitli okuma materyalleri alınmasının, ebeveynlerinin okuma sıklığı düzeylerinin, öğretmenleri tarafından öğrencilere okuma ödevi verilmesinin etkileri olduğu belirlenmiştir.

References

  • Akyol, H. (2005). Türkçe Okuma Yazma Öğretimi. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.
  • Akyol, H. (2006). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara:Pegem Akademi Yayınları.
  • Arslan, Y., Çelik, Z. vd. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığına Yönelik
  • Tutumlarının Belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 113- Balcı, A. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlık ve İlgileri Üzerine Bir
  • Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara. Başaran, M. ve Ateş, S. (2009). İlkokul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okumaya İlişkin Tutumlarının
  • İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 73-92. Bircan, İ. ve Tekin, M. (1989). Türkiye’de Okuma Alışkanlığının Azalması Sorunu ve Çözüm Yolları.
  • Çelenk, S. (2007). İlk okuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Akademi
  • Devrimci, H. (1993). İlkokul 5. Sınıf Çocuklarında Okuma Alışkanlığının İncelenmesi.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Dökmen, Ü. (1994). Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psiko-Sosyal Bir Araştırma İstanbul:MEB
  • Göçer, A. (2008). Etkinlik Temelli İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gönen, M., Işıtan, S. vd. (2004). İlkokul 5., 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarının
  • İncelenmesi Araştırması. Milli Eğitim Dergisi, 164. Güneş, F. (2000). Okuma Öğretimi ve Beyin Teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Keleş, Ö. (2006). İlkokul 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinde Kitap Okuma Alışkanlığının İncelenmesi.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara. Odabaş, H., Odabaş, Z.Y. vd. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara
  • Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası Dergisi, 9(2),431-465. Özçelebi, S. ve Cebecioğlu, S. (1990). Okuma Alışkanlığı ve Türkiye. İstanbul: Milliyet
  • Özen, F. (2001). Türkiye’de Okuma Alışkanlığı. Ankara: Kültür Bakanlığı
  • Sağlamtunç, T. (1990). Türkiye’de Üniversite Kütüphanecilik Bölümlerinin 4. Sınıf Öğrencilerinin
  • Özgür (Boş) Zaman Ders Dışı Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 4(1), 3-21. Suna, Ç. (2006). İlkokul Öğrencilerinin Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının Analitik Olarak
  • İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Üstün, E. (2007). Okul Öncesi Çocuklarının Okuma Yazma Becerilerinin Gelişimi. İstanbul:
  • Morpa Kültür Yayınları. Yılmaz, Z. A. (2007). Uygulama Örnekleriyle İlk Okuma Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yılmaz, Z. A. (2007). Sınıf Öğretmenlerine Türkçe Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Yılmaz, B., Köse, E. Vd. (2009). Hacettepe Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi Öğrencilerinin
  • Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği 23(1), 22-51. Yılmaz, B. ve Çakmak, T. (2009). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Okuma Alışkanlığına Hazırlık
  • Durumları Üzerine Bir Araştırma: Hacettepe Üniversitesi Beytepe Anaokulu Örneği. Türk Kütüphaneciliği 23(3), 489-509. Yıldız, M. (2010). İlkokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama, Okuma Motivasyonu ve Okuma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yılmaz, M. (2011). Okumayı Alışkanlık Haline Getiremeyişimizin Nedenleri. III. Uluslararası
  • Eğitim Bilimleri Konferansı, Doğu Akdeniz Üniversitesi, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs. Yılmaz, M. (Ed.) (2014). Okuma Eğitimi. Yeni Gelişmeler Işığında Türkçe Öğretimi. Ankara:
  • Pegem Akademi Yayınları.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section USOS 2015 ÖZEL SAYISI
Authors

Muamber Yılmaz

Ali Darıcan

Publication Date October 6, 2015
Published in Issue Year 2015 Special Issue

Cite

APA Yılmaz, M., & Darıcan, A. (2015). Okumaya Hazıroluşluğun İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıklarına İlişkin Tutumlarına Etkisi. Bartın University Journal of Faculty of Education97-110.

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education