Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Bu araştırmanın amacı, okumaya hazıroluşluğun ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarına ilişkin tutumlarına etkisini incelemek ve bu tutumların bazı değişkenlerden ne ölçüde etkilendiğini belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Hatay ilinde öğrenim gören 28896 ilkokul 4. sınıf öğrencisi, örneklemi ise rastgele küme örnekleme yoluyla seçilen 511 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında tutum ölçeği ve kişisel anket formundan yararlanılmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatistik (frekans, yüzde ve ortalama), ilişkisiz ölçümlerde ikili karşılaştırmalar için T-testi ile Mann Whitney U Testi ve ikiden fazla grup için Kruskal Wallis testi ile Tek Yönlü Varyans Analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğunun okuma alışkanlığına ilişkin tutum düzeylerinin yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Genel olarak öğrencilerin okuma alışkanlığına yönelik olumlu tutum geliştirmelerinde anaokulu eğitimi almalarının, kendilerine ait çalışma odası ve kitaplığın bulunmasının, okul öncesi dönemde ailesi tarafından kendilerine kitap okunmasının, eve sürekli yayın alınmasının, evdeki mevcut okuma yazma malzemelerini kullanmalarının, kitabevi ve fuar gibi yerlere gidilmesinin, öğrencilere çeşitli okuma materyalleri alınmasının, ebeveynlerinin okuma sıklığı düzeylerinin, öğretmenleri tarafından öğrencilere okuma ödevi verilmesinin etkileri olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 6, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education