Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Sorun, çözümlenmesi, öğrenilmesi ve bir sonuca varılması gereken bir durumdur. Sosyal
sorun ise kişinin günlük yaşamda karşılaştığı sorunlu durumlardır. Sosyal sorun çözme becerileri,
bireylerin etkin vatandaş olarak topluma uyum sağlamalarında büyük öneme sahip yaşam becerileridir.
Bu becerilerin bireylere kazandırılmasında en etkili dönem olan ilkokul döneminde sınıf öğretmenlerine
büyük sorumluluklar düşmektedir. Mesleki eğitimin verildiği üniversitelerde sınıf öğretmenliği bölümü
öğrencilerinin etkili sorun çözme becerilerine sahip bireyler olarak yetiştirilmeleri gerekmektedir. Bu
çalışmanın amacı; sınıf öğretmeni adaylarının sosyal sorun çözme beceri düzeylerini belirlemektir.
Araştırmanın örneklemini Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği
Anabilim Dalında okuyan "Sosyal Bilgiler Öğretimi" dersini almış olan 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden 142
kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Sorun Çözme Beceri Ölçeği" kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının sosyal sorun çözme becerileri cinsiyet, sınıf düzeyi ve
not ortalamasına göre analiz edilerek sunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 7, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education