Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
İlk okuma yazma öğretimi, Türkçe öğretiminin temeli olmakla birlikte, ilkokula başlayan çocukların hayatı tanıması, hayata uyum sağlaması ve akademik benlik tasarımlarını pozitif yönde geliştirmesinde büyük öneme sahiptir. Öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği yaşayan ve hiperaktif çocuklar okuma yazma öğretim sürecinde birçok sorunla karşılaşmaktadırlar. Sınıf öğretmenleri okuma yazma öğretim sürecinde birçok problemle karşılaşmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretim süreci ve ilkokul 4. Sınıfı da kapsayacak şekilde Türkçe Öğretiminde içine alan bir okuma uzmanından rehberlik alması etkili ve verimli bir öğretim sürecinin yürütülmesi açısından önemlidir. Sınıf öğretmenliği mezunu olup, mesleki kıdemi en az 4 yıl olmuş okuma yazma alanında bilim uzmanlığına sahip (yüksek lisans) uzmanların birleştirilmiş sınıflı okullar hariç tüm ilkokullarda istihdam edilmesi etkili ve verimli bir Türkçe öğretiminin yürütülmesini sağlayacağı öngörülmektedir. Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin okuma-yazma öğretiminde yaşadıkları sorunların çözümüne ilişkin ‘’Okuma Uzmanlığı’’ önerisine ait görüşlerinin belirlenmesi açısından büyük önem arz etmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 8, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education