Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Değer eğitimi, öğretim programlarının temel bileşenlerinden biridir. Bu durum değer
eğitimini eğitim süreçlerinin de temel bileşeni haline getirmektedir. Çünkü bireyin toplumda yer
edinebilmesi ve toplumsal kültürün oluşmasında değerlerin kazanılmış olması son derece önemlidir. Bu
durum okullarımızda değerler eğitiminin önemini artırmaktadır. Bu çalışmanın amacı saygı değerinin
öğrencilerde çağrıştırdığı düşünceler ve saygı değerine ilişkin algılarının ne olduğunun belirlenmesidir.
Araştırma nitel bir çalışma olup, Ağrı ili Tutak ilçesinde bulunan 6 ilkokuldan toplamda 145 öğrencinin
katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması için, araştırmanın amaçları doğrultusunda iki açık
uçlu soru sorulmuş yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin
çözümlenmesinde içerik analizi kullanılarak öğrencilerin cevapları kodlanmış ve araştırma kapsamında
yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin saygı değerinin tanımlanmasında 38 öğrencinin “iyi
davranış” ve 13 öğrencinin “terbiyeli olmak” göstergelerine başvurdukları gözlenmiştir. Yine, 113
öğrencinin “aile büyükleri ”ne saygı gösterdiklerini ifade ettikleri bulgulanmıştır. Bunun yanı sıra 4
öğrenci “doğaya” ve “engellilere” saygı gösterdiklerini ifade etmişlerdir. Araştırma sonucunda
öğrencilerin saygı değerini açıklıkla tanımlayamadıkları ve çoğunlukla “aile büyükleri” ile saygı değerini
ilişkilendirdikleri bulgular arasındadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 8, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education