Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
İletişim bireyler arasında simgelere ortak anlam kazandırma sürecidir (Kıran, 2012:153). Eğitimin toplumsal ilişkiler sonucu üretilmiş anlamları yeni kuşaklara aktarabilmesi için insancıl değerler üzerinde yapılanan bir iletişim sistemi oluşturmak gereklidir. Eğitim sistemimizin temeli ise okullardır. Öğretmen ve öğrenci okulda eğitim öğretim sürecinin iki önemli öğesidir. Öğretmenin sınıfta olumlu bir hava yaratması ve öğrenciler ile iyi bir iletişim kurması, öğrencilerin derse etkin bir şekilde katılmasına katkıda bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı sınıf ve branş öğretmenlerinin kişilerarası ilişkilerde sahip oldukları iletişim beceri düzeylerini belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak "Kişisel Bilgi Formu" ile Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen “İletişim Becerileri Envanteri” (İBE) kullanılmıştır. Envanter zihinsel, duygusal ve davranışsal açıdan iletişim becerilerini ölçmektedir. Öğretmenlerin kişiler arası iletişimi cinsiyet, kıdem ve branşları bakımından incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Uşak ili Eşme ilçesinin merkez ve köylerinde çalışan sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 8, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education