Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Boşluk doldurma testleri öğrencilerin okuduğunu anlama düzeylerini belirlemek amacıyla
ilkokul üçüncü sınıftan itibaren kullanılan bir tekniktir. Bu araştırmanın amacı, boşluk doldurma
testlerinin ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeylerini belirlemedeki kullanılabilirliğini
saptamaktır. Tarama modelinde olan bu araştırmanın örneklemini Çanakkale ilinde yer alan bir özel
okulda okuyan 40 ilkokul 4.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla M.E.B. yayınevi
tarafından yayınlanan İlkokul 4.sınıf Türkçe kitabındaki iki farklı bilgilendirici metinden hazırlanan boşluk
doldurma testi ve okuduğunu anlama testi kullanılmıştır. Testlerden biri metnin her onuncu kelimesi
silinerek hazırlanmıştır. Diğer testte ise metnin her onuncu kelimesi silinmiş ancak kelimelerin ilk harfleri
ipucu olarak verilmiştir. Ayrıca her metnin için altı adet açık uçlu sorudan oluşan okuduğunu anlama testi
hazırlanmıştır. Temel amaca bağlı olarak, öğrencilerin boşluk doldurma testlerinden aldıkları puanlarla
okuduğunu anlama testlerinden aldıkları puanlar arasındaki ilişki korelasyon analizi ile incelenmiştir.
Ayrıca, her iki test ile öğrencilerin okuma seviyeleri belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, boşluk
doldurma testleri ile okuduğunu anlama testleri arasında orta düzeyli bir ilişki bulunmuştur. İlk harfin
ipucu olarak verildiği boşluk doldurma testinde öğrencilerin başarılarının arttığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 12, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education