Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının 21. yy becerilerini belirlemek ve cinsiyetlerine, sınıf düzeylerine ve üniversitelerine göre 21. yy becerilerini karşılaştırmaktır. Bu amaçla Ege bölgesindeki sekiz devlet üniversitesinden veri toplamak için kesitsel anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında 1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören toplam 799 fen bilimleri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla literatürde yer alan ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarından 21. yüzyıl becerilerinin alt ölçekleri toplanarak 21. yüzyıl becerileri ölçeği geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda, kadın fen bilgisi öğretmen adayları, 21. yy becerileri iletişim alt ölçeğinde erkek katılımcılara göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha yüksek puan almıştır. Bununla birlikte, 21. yy becerileri işbirliği alt ölçeğinde erkek katılımcılar erkek katılımcılara göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha yüksek puan almıştır. Ayrıca katılımcıların iletişim ve yaratıcılık becerileri puan ortalamaları sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Katılımcıların iletişim ve işbirliği becerileri puan ortalamaları üniversitelerine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Bu bulgular ışığında genel olarak 21. yy becerilerini göz önünde bulundurarak katılımcıların durumu hakkında bilgi verilebilir ve 21. yy becerilerinin katılımcılara kazandırılması ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılabilir.
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
EĞF-19006 - Araştırma Projesi
Aydın Adnan Menderes Üniversitesine katkılarından dolayı teşekkür ederiz.
The purpose of this research was to determine 21st century skills of pre-service science teachers and to compare their 21st Century Skills according to their gender, grade level and university. For this purpose, cross-sectional survey was used to collect data from eight public universities in the Aegean region. Sample of the research consisted of a total of 799 science pre-service science teachers studying in the 1st, 2nd, 3rd and 4th grade in 2019-2020 academic year. In order to collect data, 21st century skills scale was developed by collecting sub-scales of 21st century skills from scale development and adaptation studies in the literature. As a result of the research, female pre-service science teachers were statistically significantly higher score than male participants in communication sub-scale of 21st century skills. However, male participants were statistically significantly higher score than male participants in cooperation sub-scale of 21st century skills. Also, mean scores of participants in communication and creativity skills differed significantly according to grade level. The mean scores of participants in communication and cooperation skills differed significantly according to their university. In the light of these findings, information can be provided about the situation of participants considering 21st century skills in general, and studies can be carried out in order to gain and develop 21st century skills to participants.
EĞF-19006 - Araştırma Projesi
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | EĞF-19006 - Araştırma Projesi |
Early Pub Date | July 5, 2024 |
Publication Date | |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 3 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education