Bu çalışmanın amacı, turizm işletme belgeli yiyecek-içecek
işletmelerinden biri olan restoranların yöneticilerinin, restoranı pazarlamada
ve müşterilere hizmet sunmada fiziksel kanıtlara yönelik bakış açılarını
belirlemektir. Alanyazın incelendiğinde fiziksel kanıtların müşteriler
üzerindeki etkilerinin araştırıldığı, ancak restoran yöneticilerinin bu konu hakkındaki
görüşlerini belirlemek amacıyla yeterli düzeyde çalışmanın yapılmadığı
görülmüştür. Eskişehir ilinde faaliyet gösteren restoranların yöneticileri,
araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme
formundan yararlanılarak görüşme tekniği ile toplanmıştır. 2015 yılının Temmuz
ayında 18 restoranda toplam 19 yönetici ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Elde
edilen veriler, içerik analizi ile incelenmiş ve beş tema elde edilmiştir.
Sonuç olarak restoran yöneticilerinin büyük bir kısmının, fiziksel kanıtları
planlarken ambiyans ve tasarım boyutlarına dikkat ettikleri, fiziksel
kanıtlardan müşteri memnuniyeti oluşturmak amacıyla yararlandıkları,
restoranlarında kullandıkları fiziksel kanıtları en çok zorunlu nedenlerle
değiştirdikleri ve fiziksel kanıtlar içinde en fazla temizlik ve dekor
unsurlarına önem verdikleri tespit edilmiştir. Bu çalışmanın, fiziksel
kanıtların restoran yöneticilerinin bakış açısıyla değerlendirilmesi konusunda,
alanyazına katkı sağlaması beklenmekte, fiziksel kanıtların restoranların
pazarlanmasındaki rolü konusunda restoran yöneticileri için yol gösterici
olacağı düşünülmektedir.
Journal Section | İktisadi ve idari Bilimler Sayısı |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 14 Issue: 4 |