Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RESTORAN YÖNETİCİLERİNİN FİZİKSEL KANITLARIN KULLANIMINA YÖNELİK BAKIŞ AÇILARININ BELİRLENMESİ: ESKİŞEHİR ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 4, 191 - 230, 29.12.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, turizm işletme belgeli yiyecek-içecek
işletmelerinden biri olan restoranların yöneticilerinin, restoranı pazarlamada
ve müşterilere hizmet sunmada fiziksel kanıtlara yönelik bakış açılarını
belirlemektir. Alanyazın incelendiğinde fiziksel kanıtların müşteriler
üzerindeki etkilerinin araştırıldığı, ancak restoran yöneticilerinin bu konu hakkındaki
görüşlerini belirlemek amacıyla yeterli düzeyde çalışmanın yapılmadığı
görülmüştür. Eskişehir ilinde faaliyet gösteren restoranların yöneticileri,
araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme
formundan yararlanılarak görüşme tekniği ile toplanmıştır. 2015 yılının Temmuz
ayında 18 restoranda toplam 19 yönetici ile yüz yüze görüşme yapılmıştır. Elde
edilen veriler, içerik analizi ile incelenmiş ve beş tema elde edilmiştir.
Sonuç olarak restoran yöneticilerinin büyük bir kısmının, fiziksel kanıtları
planlarken ambiyans ve tasarım boyutlarına dikkat ettikleri, fiziksel
kanıtlardan müşteri memnuniyeti oluşturmak amacıyla yararlandıkları,
restoranlarında kullandıkları fiziksel kanıtları en çok zorunlu nedenlerle
değiştirdikleri ve fiziksel kanıtlar içinde en fazla temizlik ve dekor
unsurlarına önem verdikleri tespit edilmiştir. Bu çalışmanın, fiziksel
kanıtların restoran yöneticilerinin bakış açısıyla değerlendirilmesi konusunda,
alanyazına katkı sağlaması beklenmekte, fiziksel kanıtların restoranların
pazarlanmasındaki rolü konusunda restoran yöneticileri için yol gösterici
olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • AKOĞLAN KOZAK, M. (2015). Kafe ve restoranlarda müzik. Turizm Gazetesi. (http://www.turizmgazetesi.com/article.aspx?id=77320), (09.06.2015)
  • AL, U. (2002). Üniversite kütüphanelerinde bilgi hizmetlerinin pazarlanması: Beytepe merkez kütüphanesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • ALBAYRAK, A. (2013). Restoran işletmelerinde müşteri şikâyetleri ve şikâyete ilişkin davranışlar. Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 9 (2), 27-51.
  • ARENI, C. S. ve KIM, D. (1994). The ınfluence of in-store lighting on consumers’ examination of merchandise in a wine store. International Journal of Research in Marketing, 11, 117- 125.
  • ARIFFIN, H. F.; BIBON, M. F. ve ABDULLAH, R. P. S. R. (2012). Restaurant's atmospheric elements: what the customer wants. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 38, 380-387.
  • ARNOLD, S. J.; HANDELMAN, J. ve TIGERT, D. J. (1996). Organisational legitimacy and retail store patronage. Journal of Business Research, 35 (3), 229-239.
  • ARSLAN, F. M. (2004). Mağazacılıkta atmosfer. İstanbul: Derin Yayınları.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm İktisadi ve idari Bilimler Sayısı
Yazarlar

Gül Nur Demiral Bu kişi benim

Çağıl Hale Özel

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Demiral, G. N., & Özel, Ç. H. (2016). RESTORAN YÖNETİCİLERİNİN FİZİKSEL KANITLARIN KULLANIMINA YÖNELİK BAKIŞ AÇILARININ BELİRLENMESİ: ESKİŞEHİR ÖRNEĞİ. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(4), 191-230. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.282793