Bu çalışmada okul öncesi eğitimde kullanılan eğitsel etkinlik uyarlamalarının nitelik düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma nicel verilere dayalı, tarama modelinde, betimsel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Etkinlik Uyarlaması Kontrol Listesi kullanılmıştır. Çalışmanın verilerini okul öncesi öğretmenlerinin paylaştıkları uyarlama bölümleri bulunan etkinlikler oluşturmuştur. Etkinliklerin format özellikleri frekans yüzde değerleri ile verilmiş, verilerin analizinde t Testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), aralık değerleri hesaplama yöntemi kullanılmıştır. İncelenen uyarlamaların tüm alt boyutlarda niteliksel olarak istenen düzeyin altında olduğu bulunmuştur. Uyarlamaların okul öncesi eğitimde kaynaştırma uygulamalarını sağlamakta yetersiz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır.
This study, it is aimed to determine the quality levels of educational activity adaptations that use inclusion in preschool education. The research is a descriptive study based on quantitative data, in a scanning model. The Activity Adaptation Checklist developed by the researcher was used as a data collection tool. The data of the study consisted of activities with adaptation sections shared by preschool teachers. The format properties of the activities are given with frequency percentage values, t-Test, one-way analysis of variance (ANOVA), and interval values calculation method is used in the analysis of the data. It was found that the examined adaptations were qualitatively below the desired level in all sub-dimensions. It has been concluded that the adaptations are insufficient to provide inclusive practices in pre-school education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 30. Yıl Özel Sayısı |