Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgi Kalitesi ve Teknoloji Kalitesinin Pazarlama Yeteneklerine Etkisi

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 1, 378 - 401, 26.03.2025
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1613666

Öz

Bu çalışmada küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) iş ilişkilerinde ve performansında önemli olan dinamik ve uyarlanabilir pazarlama yeteneklerinin bilgi kalitesi ve teknoloji kalitesi arasındaki ilişki incelenmektedir. Çalışma nicel bir araştırma olarak tasarlanmış olup, veriler anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Veriler Türkiye'deki 230 KOBİ yöneticisinden telefon, çevrimiçi ve yüz yüze görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırma bulguları, bilgi kalitesi ve teknoloji kalitesinin uyarlanabilir pazarlama yeteneklerini ve dinamik pazarlama yeteneklerini etkilediğini göstermektedir. Sonuçlar dinamik ve uyarlanabilir yetenekler üzerine gelecekteki araştırmalara bilgi sağlayabilecektir. Devam eden teknolojik gelişmeler göz önüne alındığında, bu yeteneklerin ortaya çıkan teknolojilerle entegre edilmesi KOBİ'lerin performansını artırmak için çok önemlidir. Bu çalışma pazarlama literatürüne ve pazarlama yetenekleri konusunda uygulayıcılara katkı sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Kline, R. B. (2011). Principles and Practice of Structural Equation Modeling. (2nd Ed.). New York: The Guilford Press. Kline, R.B., 2015. The mediation myth. Basic Appl. Soc. Psychol. 37 (4), 202–213.
  • Kohli, A. K., & Jaworski, B. J. (1990). Market orientation: The construct, research propositions, and managerial implications. Journal of Marketing, 54(2), 1-18. 10.1177/002224299005400201
  • Kumar, V., & Shah, D. (2004). Building and sustaining profitable customer loyalty for the 21st century. Journal of Retailing, 80(4), 317-330. https://doi.org/10.1016/j.jretai.2004.10.007.
  • Leonidou, L. C., Eteokleous, P. P., Christodoulides, P., & Eduardsen, J. S. (2023). A dynamic capabilities perspective to socially responsible family business: Implications on social-based advantage and market performance. Journal of Business Research, 155, 113390,1-17. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113390

The Impact of Information Quality and Technology Quality on Marketing Capabilities

Yıl 2025, Cilt: 23 Sayı: 1, 378 - 401, 26.03.2025
https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1613666

Öz

This study examines the relationship between information quality and technology quality of dynamic and adaptive marketing capabilities, which are essential in business relations and the performance of small and medium-sized enterprises (SMEs). The study was designed as quantitative research, and the data was obtained using a survey method. Data were collected from 230 SME managers in Turkey via telephone, online and face-to-face interviews. Research findings indicate that information quality and technology quality influence adaptive marketing capabilities and dynamic marketing capabilities.The results can information future research on dynamic and adaptive capabilities. Given the ongoing technological advancements, integrating these capabilities with emerging technologies is crucial for enhancing SMEs' performance. This study contributes to the marketing literature and practitioners on marketing capabilities.

Kaynakça

  • Kline, R. B. (2011). Principles and Practice of Structural Equation Modeling. (2nd Ed.). New York: The Guilford Press. Kline, R.B., 2015. The mediation myth. Basic Appl. Soc. Psychol. 37 (4), 202–213.
  • Kohli, A. K., & Jaworski, B. J. (1990). Market orientation: The construct, research propositions, and managerial implications. Journal of Marketing, 54(2), 1-18. 10.1177/002224299005400201
  • Kumar, V., & Shah, D. (2004). Building and sustaining profitable customer loyalty for the 21st century. Journal of Retailing, 80(4), 317-330. https://doi.org/10.1016/j.jretai.2004.10.007.
  • Leonidou, L. C., Eteokleous, P. P., Christodoulides, P., & Eduardsen, J. S. (2023). A dynamic capabilities perspective to socially responsible family business: Implications on social-based advantage and market performance. Journal of Business Research, 155, 113390,1-17. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113390
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Endüstriyel Pazarlama, Pazarlama (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Demirağ 0000-0001-7520-6706

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2025
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2025
Kabul Tarihi 22 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirağ, F. (2025). Bilgi Kalitesi ve Teknoloji Kalitesinin Pazarlama Yeteneklerine Etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 378-401. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1613666