Çalışma teknoloji kabul modeli çerçevesinde Algodoo’ya yönelik algınan fayda, kullanım kolaylığı ve davranışsal niyet boyutlarının incelenmesine odaklanmıştır. Çalışma 2019-2020 eğitim-öğretim yılının güz döneminde bir devlet okulunda öğrenim gören 23 altıncı sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması kapsamında yürütülen çalışmada; Algodoo’nun, algılanan faydasına ve kullanım kolaylığına ilişkin öğrencilerin algılarının ne olduğunun ve bu materyalin davranışsal niyetini nasıl etkilediğini belirlemek için on açık uçlu sorudan oluşan bilgi formu kullanılmıştır. Bu form yardımıyla toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan çalışmanın sonucunda, Algodoo ile yapılan etkinliklerin günlük yaşam deneyimlerine uygulanabilir oluşu, konunun kavranmasına yardımcı olması ve eğlenerek öğrenmeye imkan tanımasının yanı sıra kullanımının kolay bir program olması yönüyle öğrencilerin ilgili programı tekrar kullanmak istedikleri ve bu programla birlikte farklı konular tasarlamayı düşündükleri görülmektedir. Bu bağlamda Algodoo ile ilgili farklı konu/kavramlarına yönelik etkinler tasarlanarak genellikle soyut olan fen kavramları somutlaştırılarak öğrenme ortamına entegre edilebilir. Simülasyon programlarının günlük yaşam deneyimlerine uyarlanabilir olması nedeniyle, özellikle laboratuar ortamındaki kısıtlı imkânları gidermek için bu gibi simülasyon programlarının alternatif bir araç olarak kullanılması önerilmektedir.
The study focused on examining the perceived usefulness, ease of use and behavioral intention dimensions of Algodoo within the framework of the technology acceptance model. The study was carried out with 23 sixth grade students studying at a public school in the fall semester of the 2019-2020 academic year. In the study carried out within the scope of the case study, which is one of the qualitative research designs; An information form consisting of ten open-ended questions was used to determine students' perceptions of the perceived usefulness and ease of use of Algodoo and how this material affected their behavioral intention. The data collected with the help of this form were analyzed by content analysis method. As a result of the study, it is seen that the students want to use the program again and they think about designing different topics with this program, since the activities with Algodoo apply to daily life experiences, help to understand the subject, and allow learning by having fun, as well as being an easy program to use. In this context, activities related to different topics/concepts related to Algodoo can be designed and generally abstract science concepts can be embodied and integrated into the learning environment.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1 |