Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Eğitimde Yapılandırılmış Materyal Destekli İşbirlikli Kodlama Atölye Çalışmalarının Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi

Year 2022, Volume: 1 Issue: 2, 72 - 84, 19.10.2022

Abstract

Bu araştırmanın amacı; işbirlikli yöntem ve yapılandırılmış materyalle desteklenmiş kodlama atölye etkinliklerinin okul öncesi dönem çocuklarının bilimsel süreç becerilerinin gelişimi üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada kontrol gruplu ön test-son test yarı deneysel desen tasarımı kullanılmıştır. Uygulama haftada iki etkinlik saati toplamda 16 etkinlik saati olmak üzere olmak üzere dört hafta gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 2021-2022 eğitim yılı bahar döneminde Sivas il merkezinde yer alan bir anaokulunun iki farklı şubesindeki 60-72 aylık 41 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın deney grubunda işbirlikli yönteme uygun olarak planlanan kodlama etkinlikleri, kontrol grubunda ise mevcut öğrenme yöntemi uygulanmıştır. Araştırma verileri “Okulöncesi Dönem Bilimsel Süreç Beceri Testi” uygulanarak elde edilmiştir. Katılımcıların demografik bilgilerinde frekans ve yüzde analizi; ölçekten elde eden verilerde ise tanılayıcı istatistikler, bağımlı gruplar t testi, bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; deney ve kontrol gruplarının ön test-son test karşılaştırmasında deney grubunda anlamlı farklılık olduğu ancak kontrol grubunda anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Araştırma gruplarının son test karşılaştırmasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının son test-kalıcılık testi karşılaştırmalarında deney grubunun puanlarında anlamlı farklılık olduğu ancak kontrol grubunun puanlarında anlamlı farklılık olmadığı saptanmıştır. Araştırma gruplarının kalıcılık testi karşılaştırmasında ise deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Arslan, A., & Kartal, S. (2022). The effect of structured material supported collaborative coding workshops in preschool education on students' basic skills. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 9(2). 740-764.
  • Aydın, T. (2019). STEM uygulamalarının okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve bilişsel alan gelişimlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Ayvacı, H. Ş. (2010). Okul öncesi dönem çocuklarının bilimsel süreç becerilerini kullanma yeterliliklerini geliştirmeye yönelik pilot bir çalışma. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 1-24.
  • Balush, I., Vysotska, V., & Albota, S. (2021). Recommendation system development based on ıntelligent search nlp and machine learning methods. In CEUR workshop proceedings (Vol. 2917, pp. 584-617).
  • Bjørke, L., & Mordal-Moen, K. (2020). Cooperative learning in physical education: a study of students’ learning journey over 24 lessons. Physical Education and Sport Pedagogy, 25(6), 600-612. https://doi.org/10.1080/17408989.2020.1761955
  • Bozpolat, E. & Arslan, A. (2018). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine ilişkin görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 60-84. https://doi.org/10.19160/ijer.463977
  • Büyüktaşkapu, S., Çeliköz, N., & Akman, B. (2012). Yapılandırmacı bilim eğitimi programı’nın 6 yaş çocuklarının bilimsel süreç becerilerine etkisi. Eğitim ve Bilim, 37(165), 275-292.
  • Cañabate, D., Bubnys, R., Nogué, L., Martínez-Mínguez, L., Nieva, C., & Colomer, J. (2021). Cooperative learning to reduce inequalities: Instructional approaches and dimensions. Sustainability, 13(18), 10234. https://doi.org/10.3390/su131810234
  • Carin, A., & Bass, J. E. (2001). Teaching science as inquiry. ( 9th Edition). New Jersey: Prentice-Hall.
  • Çepni, S., Ayas, A. P., Özmen, H., Yiğit, N., Akdeniz, A. R., Ayvacı, H. Ş. (2006). Fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dilci, T., & Arslan, A. (2017). Çocuk oyuncaklarının çocukların gelişim alanlarına yönelik etkilerinin günümüz bağlamında incelenmesi (Sivas ili örneklemi). Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi (2146-4561), 7(13).
  • Duffy, B. (2006). Supporting creativity and imagination in the early years. UK: McGraw-Hill.
  • Elkin, M., Sullivan, A., & Bers, M. U. (2016). Programming with the KIBO robotics kit in preschool classrooms. Computers in the Schools, 33(3), 169-186. https://doi.org/10.1080/07380569.2016.1216251
  • Fenty, N. S., & Anderson, E. M. (2014). Examining educators’ knowledge, beliefs, and practices about using technology with young children. Journal of early childhood teacher education, 35(2), 114-134. https://doi.org/10.1080/10901027.2014.905808
  • Fessakis, G., Gouli, E., & Mavroudi, E. (2013). Problem solving by 5–6 years old kindergarten children in a computer programming environment: A case study. Computers & Education, 63, 87-97. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.11.016
  • Fugarasti, H., Ramli, M., & Muzzazinah. (2019, December). Undergraduate students’ science process skills: A systematic review. In AIP Conference Proceedings (Vol. 2194, No. 1, p. 020030). AIP Publishing LLC. https://doi.org/10.1063/1.5139762
  • Gunawan, G., Harjono, A., Hermansyah, H., & Herayanti, L. (2019). Guıded inquiry model through virtual laboratory to enhance students' science process skills on heat concept. Jurnal Cakrawala Pendidikan, 38(2), 259-268. https://doi.org/10.21831/cp.v38i2.23345
  • Harlen, W., & Qualter, A. (2018). The teaching of science in primary schools. (7th Edition). London: David Fulton Publishers. https://doi.org/10.4324/9781315398907
  • Heikkilä, M. (2020). What happens when the robot gets eyelashes? Gender perspective on programming in preschool. A. MacDonald, L. Danaia, & S. Murphy (Eds), In STEM education across the learning continuum (pp. 29-44). Springer, Singapore.
  • Hirsh-Pasek, K., Golinkoff, R. M., Berk, L. E., & Singer, D. (2009). A mandate for playful learning in preschool: Applying the scientific evidence. New York: Oxford University Press.
  • Ihmeideh, F. M. (2009). Barriers to the use of technology in Jordanian pre‐school settings. Technology, Pedagogy and Education, 18(3), 325-341. https://doi.org/10.1080/14759390903255619
  • Jirout, J., & Zimmerman, C. (2015). Development of science process skills in the early childhood years. In Research in early childhood science education (pp. 143-165). Springer, Dordrecht.
  • Jordan, N. C., & Levine, S. C. (2009). Socioeconomic variation, number competence, and mathematics learning difficulties in young children. Developmental disabilities research reviews, 15(1), 60-68. https://doi.org/10.1002/ddrr.46
  • Kavak, Ş., & Coşkun, H. (2017). Erken çocukluk eğitiminde eğitici materyal geliştirmenin önemi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 11-23.
  • Lindt, K. (2000). Exploring science in early childhood education: A developmental approach (3rd Edition). Wadsworth: Thomason Lerning.
  • McKnight, K., O'Malley, K., Ruzic, R., Horsley, M. K., Franey, J. J., & Bassett, K. (2016). Teaching in a digital age: How educators use technology to improve student learning. Journal of research on technology in education, 48(3), 194-211. https://doi.org/10.1080/15391523.2016.1175856
  • Morgado, L., Cruz, M., & Kahn, K. (2010). Preschool cookbook of computer programming topics. Australasian Journal of Educational Technology, 26(3), 309-326. https://doi.org/10.14742/ajet.1077
  • Odacı, M. M., & Uzun, E. (2017). Okul öncesinde kodlama eğitimi ve kullanılabilecek araçlar hakkında bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görüşleri: Bir durum çalışması. 1. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, 718-725.
  • Ostlund, K. L. (1992). Science process skills: Assessing hands-on student performance. New York: Addison-Wesley.
  • Pekdoğan, S., & Kanak, M. (2016). A qualitative research on active learning practices in pre-school education. Journal of Education and Training Studies, 4(9), 232-239. http://dx.doi.org/10.11114/jets.v4i9.1713
  • Rehorek, J. S. (2004). Inquiry-based teaching: An example of descriptive science in action. American Biology Teacher 66(7) 493-500. https://doi.org/10.1662/0002-7685(2004)066[0493:IT]2.0.CO;2
  • Rillero, P. (1998). Process skills and content knowledge. Science Activities, 35(3), 3-4. https://doi.org/10.1080/00368129809600910
  • Smith, K. A. (1996). Cooperative learning: Making “groupwork” work. New directions for teaching and learning, 1996(67), 71-82. https://doi.org/10.1002/tl.37219966709
  • Şahin, F., Yıldırım, M., Sürmeli, H., & Güven, İ. (2018). Okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreci becerilerinin değerlendirilmesi için bir test geliştirme çalışması. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 2(2), 123-138.
  • Taylor, M. E., & Boyer, W. (2020). Play-based learning: Evidence-based research to improve children’s learning experiences in the kindergarten classroom. Early Childhood Education Journal, 48(2), 127-133. https://doi.org/10.1007/s10643-019-00989-7
  • Tsatsaroni, A., Ravanis, K., & Falaga, A. (2005). Studying the recontextualisation of science in pre-school classrooms: Drawing on Bernstein’s insights into teaching and learning practices. International Journal of Science and Mathematics Education, 1(4), 385-417. https://doi.org/10.1007/s10763-005-1049-2
  • Ünal, M., & Aksüt, P. (2021). 4-6 yaş çocuklarına etkinlik temelli STEM eğitiminin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(1), 109-134. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202151290
  • Vygotsky, L. S. (1967). Play and its role in the mental development of the child. Soviet psychology, 5(3), 6-18. https://doi.org/10.2753/RPO1061-040505036
  • Wang, D., Zhang, L., Qi, Y., & Sun, F. (2015). A TUI-based programming tool for children. In Proceedings of the 2015 ACM conference on innovation and technology in computer science education (pp. 219-224). Vilnius, Lithuania: ACM.
  • Weinstein, C. S. (2013). Designing preschool classrooms to support development. In Spaces for children (pp. 159-185). Springer, Boston, MA.
  • Williamson, B. (2017). Big data in education: The digital future of learning, policy and practice. London: Sage.
  • Wilson, A. (2006). Creativity in Primary Education. Glasgow: Learning Matters.
  • Windschitl, M., Thompson, J., & Braaten, M. (2008). Beyond the scientific method: Model‐based inquiry as a new paradigm of preference for school science investigations. Science education, 92(5), 941-967. https://doi.org/10.1002/sce.20259
  • Yağcı, M. (2016). Okul öncesi dönem çocuklarının bilimsel süreç becerilerinin gelişmesinde doğa ve çevre uygulamalarının etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Yeany, R. H., Yap, K. C., & Padilla, M. J. (1984). Analyzing hierarchical relationships among modes of cognitive reasoning and integrated science process skills. Journal of Research in Science Teaching, 23(4), 277-291. https://doi.org/10.1002/tea.3660230403
  • Yıldırım, B. (2021). Preschool STEM activities: Preschool teachers’ preparation and views. Early Childhood Education Journal, 49(2), 149-162. https://doi.org/10.1007/s10643-020-01056-2

The Effect of Structured Material Supported Collaborative Coding Workshops in Preschool Education on Scientific Process Skills

Year 2022, Volume: 1 Issue: 2, 72 - 84, 19.10.2022

Abstract

The aim of this study is to determine the effect of coding workshop activities supported by cooperative method and structured material on the development of scientific process skills of preschool children. In the research, pretest-posttest quasi-experimental design with control group was used. The implementation was carried out for four weeks, with two activity hours a week, a total of 16 activity hours. The study group consists of 41 children aged 60-72 months in two different branches of a kindergarten located in the city center of Sivas in the spring term of the 2021-2022 academic year. Coding activities planned in accordance with the cooperative method were used in the experimental group of the study, and the current learning method was used in the control group. The research data were obtained by applying the "Preschool Term Scientific Process Skill Test". Frequency and percentage analysis of participants' demographic information; in the data obtained from the scale, diagnostic statistics, dependent groups t test, independent groups t test were used. According to the findings obtained in the research; in the pre-test-post-test comparison of the experimental and control groups, it was determined that there was a significant difference in the experimental group, but not in the control group. It was determined that there was a significant difference in favor of the experimental group in the post-test comparison of the research groups. In the post-test-permanence test comparisons of the experimental and control groups, it was determined that there was a significant difference in the scores of the experimental group, but no significant difference in the scores of the control group. In the permanence test comparison of the research groups, it was determined that there was a significant difference in favor of the experimental group.

References

  • Arslan, A., & Kartal, S. (2022). The effect of structured material supported collaborative coding workshops in preschool education on students' basic skills. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 9(2). 740-764.
  • Aydın, T. (2019). STEM uygulamalarının okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ve bilişsel alan gelişimlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Ayvacı, H. Ş. (2010). Okul öncesi dönem çocuklarının bilimsel süreç becerilerini kullanma yeterliliklerini geliştirmeye yönelik pilot bir çalışma. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 1-24.
  • Balush, I., Vysotska, V., & Albota, S. (2021). Recommendation system development based on ıntelligent search nlp and machine learning methods. In CEUR workshop proceedings (Vol. 2917, pp. 584-617).
  • Bjørke, L., & Mordal-Moen, K. (2020). Cooperative learning in physical education: a study of students’ learning journey over 24 lessons. Physical Education and Sport Pedagogy, 25(6), 600-612. https://doi.org/10.1080/17408989.2020.1761955
  • Bozpolat, E. & Arslan, A. (2018). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine ilişkin görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 60-84. https://doi.org/10.19160/ijer.463977
  • Büyüktaşkapu, S., Çeliköz, N., & Akman, B. (2012). Yapılandırmacı bilim eğitimi programı’nın 6 yaş çocuklarının bilimsel süreç becerilerine etkisi. Eğitim ve Bilim, 37(165), 275-292.
  • Cañabate, D., Bubnys, R., Nogué, L., Martínez-Mínguez, L., Nieva, C., & Colomer, J. (2021). Cooperative learning to reduce inequalities: Instructional approaches and dimensions. Sustainability, 13(18), 10234. https://doi.org/10.3390/su131810234
  • Carin, A., & Bass, J. E. (2001). Teaching science as inquiry. ( 9th Edition). New Jersey: Prentice-Hall.
  • Çepni, S., Ayas, A. P., Özmen, H., Yiğit, N., Akdeniz, A. R., Ayvacı, H. Ş. (2006). Fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dilci, T., & Arslan, A. (2017). Çocuk oyuncaklarının çocukların gelişim alanlarına yönelik etkilerinin günümüz bağlamında incelenmesi (Sivas ili örneklemi). Journal of Social Sciences/Sosyal Bilimler Dergisi (2146-4561), 7(13).
  • Duffy, B. (2006). Supporting creativity and imagination in the early years. UK: McGraw-Hill.
  • Elkin, M., Sullivan, A., & Bers, M. U. (2016). Programming with the KIBO robotics kit in preschool classrooms. Computers in the Schools, 33(3), 169-186. https://doi.org/10.1080/07380569.2016.1216251
  • Fenty, N. S., & Anderson, E. M. (2014). Examining educators’ knowledge, beliefs, and practices about using technology with young children. Journal of early childhood teacher education, 35(2), 114-134. https://doi.org/10.1080/10901027.2014.905808
  • Fessakis, G., Gouli, E., & Mavroudi, E. (2013). Problem solving by 5–6 years old kindergarten children in a computer programming environment: A case study. Computers & Education, 63, 87-97. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.11.016
  • Fugarasti, H., Ramli, M., & Muzzazinah. (2019, December). Undergraduate students’ science process skills: A systematic review. In AIP Conference Proceedings (Vol. 2194, No. 1, p. 020030). AIP Publishing LLC. https://doi.org/10.1063/1.5139762
  • Gunawan, G., Harjono, A., Hermansyah, H., & Herayanti, L. (2019). Guıded inquiry model through virtual laboratory to enhance students' science process skills on heat concept. Jurnal Cakrawala Pendidikan, 38(2), 259-268. https://doi.org/10.21831/cp.v38i2.23345
  • Harlen, W., & Qualter, A. (2018). The teaching of science in primary schools. (7th Edition). London: David Fulton Publishers. https://doi.org/10.4324/9781315398907
  • Heikkilä, M. (2020). What happens when the robot gets eyelashes? Gender perspective on programming in preschool. A. MacDonald, L. Danaia, & S. Murphy (Eds), In STEM education across the learning continuum (pp. 29-44). Springer, Singapore.
  • Hirsh-Pasek, K., Golinkoff, R. M., Berk, L. E., & Singer, D. (2009). A mandate for playful learning in preschool: Applying the scientific evidence. New York: Oxford University Press.
  • Ihmeideh, F. M. (2009). Barriers to the use of technology in Jordanian pre‐school settings. Technology, Pedagogy and Education, 18(3), 325-341. https://doi.org/10.1080/14759390903255619
  • Jirout, J., & Zimmerman, C. (2015). Development of science process skills in the early childhood years. In Research in early childhood science education (pp. 143-165). Springer, Dordrecht.
  • Jordan, N. C., & Levine, S. C. (2009). Socioeconomic variation, number competence, and mathematics learning difficulties in young children. Developmental disabilities research reviews, 15(1), 60-68. https://doi.org/10.1002/ddrr.46
  • Kavak, Ş., & Coşkun, H. (2017). Erken çocukluk eğitiminde eğitici materyal geliştirmenin önemi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 11-23.
  • Lindt, K. (2000). Exploring science in early childhood education: A developmental approach (3rd Edition). Wadsworth: Thomason Lerning.
  • McKnight, K., O'Malley, K., Ruzic, R., Horsley, M. K., Franey, J. J., & Bassett, K. (2016). Teaching in a digital age: How educators use technology to improve student learning. Journal of research on technology in education, 48(3), 194-211. https://doi.org/10.1080/15391523.2016.1175856
  • Morgado, L., Cruz, M., & Kahn, K. (2010). Preschool cookbook of computer programming topics. Australasian Journal of Educational Technology, 26(3), 309-326. https://doi.org/10.14742/ajet.1077
  • Odacı, M. M., & Uzun, E. (2017). Okul öncesinde kodlama eğitimi ve kullanılabilecek araçlar hakkında bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görüşleri: Bir durum çalışması. 1. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İnönü Üniversitesi, 718-725.
  • Ostlund, K. L. (1992). Science process skills: Assessing hands-on student performance. New York: Addison-Wesley.
  • Pekdoğan, S., & Kanak, M. (2016). A qualitative research on active learning practices in pre-school education. Journal of Education and Training Studies, 4(9), 232-239. http://dx.doi.org/10.11114/jets.v4i9.1713
  • Rehorek, J. S. (2004). Inquiry-based teaching: An example of descriptive science in action. American Biology Teacher 66(7) 493-500. https://doi.org/10.1662/0002-7685(2004)066[0493:IT]2.0.CO;2
  • Rillero, P. (1998). Process skills and content knowledge. Science Activities, 35(3), 3-4. https://doi.org/10.1080/00368129809600910
  • Smith, K. A. (1996). Cooperative learning: Making “groupwork” work. New directions for teaching and learning, 1996(67), 71-82. https://doi.org/10.1002/tl.37219966709
  • Şahin, F., Yıldırım, M., Sürmeli, H., & Güven, İ. (2018). Okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreci becerilerinin değerlendirilmesi için bir test geliştirme çalışması. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 2(2), 123-138.
  • Taylor, M. E., & Boyer, W. (2020). Play-based learning: Evidence-based research to improve children’s learning experiences in the kindergarten classroom. Early Childhood Education Journal, 48(2), 127-133. https://doi.org/10.1007/s10643-019-00989-7
  • Tsatsaroni, A., Ravanis, K., & Falaga, A. (2005). Studying the recontextualisation of science in pre-school classrooms: Drawing on Bernstein’s insights into teaching and learning practices. International Journal of Science and Mathematics Education, 1(4), 385-417. https://doi.org/10.1007/s10763-005-1049-2
  • Ünal, M., & Aksüt, P. (2021). 4-6 yaş çocuklarına etkinlik temelli STEM eğitiminin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(1), 109-134. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202151290
  • Vygotsky, L. S. (1967). Play and its role in the mental development of the child. Soviet psychology, 5(3), 6-18. https://doi.org/10.2753/RPO1061-040505036
  • Wang, D., Zhang, L., Qi, Y., & Sun, F. (2015). A TUI-based programming tool for children. In Proceedings of the 2015 ACM conference on innovation and technology in computer science education (pp. 219-224). Vilnius, Lithuania: ACM.
  • Weinstein, C. S. (2013). Designing preschool classrooms to support development. In Spaces for children (pp. 159-185). Springer, Boston, MA.
  • Williamson, B. (2017). Big data in education: The digital future of learning, policy and practice. London: Sage.
  • Wilson, A. (2006). Creativity in Primary Education. Glasgow: Learning Matters.
  • Windschitl, M., Thompson, J., & Braaten, M. (2008). Beyond the scientific method: Model‐based inquiry as a new paradigm of preference for school science investigations. Science education, 92(5), 941-967. https://doi.org/10.1002/sce.20259
  • Yağcı, M. (2016). Okul öncesi dönem çocuklarının bilimsel süreç becerilerinin gelişmesinde doğa ve çevre uygulamalarının etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Yeany, R. H., Yap, K. C., & Padilla, M. J. (1984). Analyzing hierarchical relationships among modes of cognitive reasoning and integrated science process skills. Journal of Research in Science Teaching, 23(4), 277-291. https://doi.org/10.1002/tea.3660230403
  • Yıldırım, B. (2021). Preschool STEM activities: Preschool teachers’ preparation and views. Early Childhood Education Journal, 49(2), 149-162. https://doi.org/10.1007/s10643-020-01056-2
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. Sebahattin Kartal 0000-0002-0184-6070

Aysel Arslan 0000-0002-8775-1119

Publication Date October 19, 2022
Submission Date May 19, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Kartal, Y. D. D. S., & Arslan, A. (2022). Okul Öncesi Eğitimde Yapılandırılmış Materyal Destekli İşbirlikli Kodlama Atölye Çalışmalarının Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 72-84.