Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin
sorunlarını öğretmen deneyimlerine dayalı olarak tespit etmektir. Bu amaca
ulaşmak için sosyo-ekonomik düzeyi düşük, orta ve yüksek ilkokullarda görev
yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları ayrı ayrı ele alınmıştır. Araştırmada,
nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmaya
katılan sınıf öğretmenlerinden 10’u sosyo-ekonomik düzeyi düşük, 11’i
sosyo-ekonomik düzeyi orta ve 9’u ise sosyo-ekonomik düzeyi yüksek ilkokulda
görev yapmaktadır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılarak odak grup görüşmeleri yoluyla elde edilmiştir. Grup görüşmeleri 3
farklı okulda ve 4, 5 ve 6 sınıf öğretmeninden oluşan gruplar
halinde gerçekleştirilmiştir. Her bir görüşme ortalama 30-40 dakika sürmüştür.
Verilerin analizinde nitel araştırmalarda sıkça kullanılan içerik analizi
yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, SED düşük olan
ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları, “Eğitim Sisteminden Kaynaklı Sorunlar”, “Veli ve Çevreden Kaynaklı Sorunlar” ve “Öğretmenden Kaynaklı Sorunlar” temaları, SED orta ve yüksek olan
ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sorunları ise “Eğitim Sisteminden Kaynaklı Sorunlar”, “Veli ve Çevreden Kaynaklı Sorunlar”, “Öğretmenden Kaynaklı Sorunlar” ve “Okul ve Sınıf Ortamından Kaynaklı Sorunlar”
temaları altında toplanmıştır
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2018 |
Submission Date | January 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 47 Issue: 2 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved