Bu araştırmada Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
(DKAB) öğretmenlerinin DKAB derslerini din öğretimi modelleri çerçevesinde
nasıl konumlandırdıklarının tespit edilmesi ve bazı değişkenler açısından
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama ve karşılaştırmalı
ilişkisel tarama modellerinde tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Malatya
ili merkez ilçelerinde 2017-2018 öğretim yılında görev yapan 187 Din Kültürü ve
Ahlak Bilgisi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak
araştırmacı tarafından geliştirilen 16 maddelik “Öğretmen DKAB Algı Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun DKAB derslerini dini öğrenme yaklaşımına
uygun bir ders olarak konumlandırdıkları tespit edilmiştir.
Din kültürü ve ahlak bilgisi din dersi öğretmeni din öğretimi modelleri dini öğrenme din hakkında öğrenme dinden öğrenme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | December 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 2 |