Amaç: Bu çalışma, Yapılandırılmış Brain Gym aktivite programının, üniversite öğrencilerinin yönetici fonksiyonları üzerine etkisini değerlendirmek amacıyla yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya, Mersin İli’nde bulunan yaş ortalaması 19,91±1,23 yıl olan 33 sedanter üniversite öğrencisi gönüllü olarak katıldı. Katılımcılar, rastgele yöntemiyle Çalışma Grubu (ÇG) ve Kontrol Grubu (KG) olarak 2’ye ayrıldı. ÇG’nda bulunan 15 katılımcıya 8 hafta süreyle, haftada 2 gün ve günde 50 dk olmak üzere Yapılandırılmış Brain Gym Aktivite Programı (YBGAP) uygulandı. KG’nda bulunan 18 katılımcı ise bu süre içerisinde düzenli hiçbir fiziksel aktiviteye katılmadı. Çalışma öncesi ve sonrasında tüm katılımcılara yönetici fonksiyon testleri (D2 Dikkat Testi, Stroop-Renk Testi, Sözel Akıcılık Testi) uygulandı.
Bulgular: 8 hafta sonunda çalışma grubunun Stroop -Renk testi ve D2 testi sonuçlarında pozitif yönde anlamlı bir fark görülürken, kontrol grubunda her iki testte de anlamlı bir fark görülmedi. Sözel Akıcılık Testi sonuçlarında ise her iki grupta da anlamlı bir değişiklik olmadığı tespit edildi.
Sonuç: 8 haftalık YBGA programının üniversite öğrencilerinin inhibitör kontrol ve seçici dikkat gibi yönetici fonksiyonlarının gelişimine katkı sağlamaktadır.
Çukurova Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi
Çukurova Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Enstitüsüne.
Purpose: This study aimed to investigate Brain Gym activity programme on university students’ executive functions.
Materials and Methods: The study was carried out with the participation of 33 sedantery university students with mean age 19,91±1,23 years. The participants were randomly assigned into two groups: Study Group (SG) and Control Group (CG). The 15 participants in the SG participated in a 50 minute Structured Brain Gym Activity (SBGA) programme for two days a week in total of 8 weeks. The 18 participants in the CG didn’t participate in any regular physical activity during this period. All participants were administrated executive function tests (D2 attention test, Stroop Color Test, Verbal Fluency Test) before and after the study.
Results: After statistical analysis, it was found that Stroop Color and D2 test results of the SG after 8 weeks showed significant change in a positive way, while there was no difference in both tests in CG. Verbal fluency test results showed no significant difference in both groups after 8 weeks.
Conclusion: The results showed that an 8 week of SBGA programme contributed to the improvement of executive functions such as inhibitory control and selective attention of the participant university students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Acceptance Date | April 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 46 Issue: 2 |