2019 yılında Çin’den tüm dünyaya yayılan covid-19 virüsü tüm dünyada pandemiye yol açmıştır. Pandemi sonucunda 21 Mart 2020 itibari ile restoranların müşterilere hizmet vermesi durdurulmuştur. Bu süreç sonucunda aralıklı olarak gelen sokağa çıkma yasakları, sosyal mesafe koyma zorunluğu gibi vb. nedenler sonucunda, insanların dışarda yemek yeme alışkanlıklarından vazgeçmesi birçok işyerinin müşteri sayılarının hızla azalmasına neden olmuştur. Yapılan bu çalışma ile Mersin’de faaliyet gösteren 5 yıldızlı bir otel içinde bulunan restoran işletmesinin Covid-19 pandemisi öncesindeki ve sonrasındaki mevcut durumu nitel araştırma yöntemi kullanılarak karşılaştırılmaktadır. Karşılaştırma sonucunda işletme tarafından uygulanan proaktif yaklaşım sonuçlarının ortaya konulması amaçlanmaktadır. Elde edilen verilerin ışığında restoran işletmesinin sergilediği yaklaşımın müşteri sayılarını, elde edilen satış gelirlerini ve müşteri memnuniyetlerini arttırdığı görülmektedir. Bu durum ilk kapanmanın gerçekleştiği dönemde şehirde işletmelerin büyük bir kısmı zarar ederken ya da müşteri kaybederken gerçekleşmiş olması ayrıca araştırmaya önem kazandırmaktadır. Yapılan çalışmanın kriz dönemlerine yönelik proaktif strateji geliştirilmesine iyi bir örnek olması sebebiyle literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
The covid-19 virus, which spread from China to the whole world in 2019, caused a pandemic all over the world. As a result of the pandemic, As of March 21, 2020, restaurants stopped serving customers. As a result of intermittent curfews, social distancing, etc., the number of customers in restaurants decreased rapidly because people of gave up their eating habits. This study compares, the situation of the restaurant in a 5-star hotel in Mersin before and after the Covid-19 pandemic based on the qualitative research method. As a result of the comparison, it is aimed to reveal the results of the proactive approach applied by the establishment. In light of the data obtained, it is seen that the approach exhibited the restaurant has increased the number of customers, sales revenues, and customer satisfaction. It is also important that this situation occurred when most of the establishments in the city were losing money or customers during the first closure period. It is considered that the study will contribute to the literature as it is a good example of proactive strategy development for crisis periods.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2023 |
Submission Date | May 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 32 Issue: 1 |