Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 7 Issue: 2, 148 - 159, 30.10.2020

Abstract

References

  • Action Research http://www.actionresearch.net adresinden 14.12.2017 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Akın, A. G. U., ve Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51(51), 353-370.
  • Aktepe, V. (2015). 5. Sınıf öğrencilerinin sorumluluk değerinin geliştirilmesine yönelik bir performans görevi uygulaması. K.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1511-1534.
  • Altınkurt, Y. (2008). Öğrenci devamsızlıklarının nedenleri ve devamsızlığın akademik başarıya olan etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 129-142.
  • Altinel, Z. (2006). Student Misbehaviour In Efl Classes: Teachers' And Students' Perspectives. Unpublished MA thesis. Cukurova University, Adana, Turkey.
  • Aydın, İ. (2002). İş Yaşamında Stres. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Aydın, İ. (2014). Öğretimde Denetim: Durum Saptama, Değerlendirme ve Geliştirme, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry Research Design. London: Sage Publications.
  • Çakmak, V.; Aktan, E. (2016). Öğretmen öğrenci iletişimin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (56), 83-97.
  • Çelik, V. (2000). Okul Kültürü ve Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çınkır, Ş.ve Kepenekçi, Y. (2003). Öğrenciler arası zorbalık. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34, 236-253.
  • Demir, M. K. (2011). Öğretmen Adaylarının Karşılaşmak İstemedikleri Öğrenci Davranışlarının Analizi.
  • Demirel, Ö. (2000). Plandan Uygulamaya Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2008). Öğretme Sanatı - Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Erdem, H. (2016). İlkokul öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışları ile baş etmede kullandıkları yöntemler. (Tezsiz Yüksek Lisans Projesi).Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Ferrance, E. (2000). Themes in Education. Action Research. LAB. A Program of the Education Alliance. Northeast and Islands Regional Educational Laboratory at Brown University.
  • Gay, L. R., Mills, G. E.; Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications. (9. Edition). Pearson: Upper Saddle River, NJ.
  • Gordon, S. P.ve Ross M. (2014). Denetim ve Öğretimsel Liderlik Gelişimsel Bir Yaklaşım (Çev. Ed. M. Aksu ve E. Ağaoğlu), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gökyer, N., ve Doğan, B. (2016). İstenmeyen öğrenci davranışları ve nedenlerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1).
  • Johnson, A. P. (2002). A Short Guide to Action Research. Boston: Allyn & Bacon.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem Araştırması El Kitabı. (Çev. Ed.Y. Uzuner ve M. Özten Anay) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kuş, Z. ve Karatekin, K. (2009). Öğrencilerin okul ortamında kurallara uygun davranma yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 183-196.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber.(Çev. Ed. S. Turan). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Nezihoğlu, G. Ö., ve Sabancı, A. (2010). İlköğretim okul yöneticilerinin görüşlerine göre öğrencilerin istenmeyen davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yöntemleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 41-53.
  • Onat, O. (2011). Genç yetişkinlerin ahlaki kimliklerinin incelenmesine yönelik nitel bir araştırma. (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özer, B.; Gelen, İ.; Duran, V. (2016). Deneyimsiz öğretmen davranışları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (58), 822-836.
  • Rust, F. ve Clark, C. (2010). How To Do Action Research In Your Classroom: Lessons From The Teachers Network Leadership Institute.
  • Sadık, F. (2008). İstenmeyen davranışlarla baş etme stratejilerinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim Online, 7(2).
  • Sarpkaya, P. (2007). Yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilere göre resmi liselerdeki öğrenci disiplin sorunlarının nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(22), 110-121.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde görev yapan öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik algıları ve tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 67-80. Stringer, E. T. (2007). Action Research (3rd edition). Sage Publications.
  • Taşar, H. (2009). Eğitimde İletişim ve Yönetimi: Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taşdan, M. ve Kantos, Z. E. (2007). Sınıf Yönetimi ve Disiplin. Z. Cafoğlu (Editör). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Tunç, B., Yıldız, S., Doğan, A. (2015). Meslek liselerinde disiplin sorunları, nedenleri ve çözümü: bir durum analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 384-403.
  • Uzuntaş, A. (2013). Etkili İletişim: Anlatabilmek ve Anlayabilmek. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 11-30.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı).Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., Tosun, M. (2013). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğretmen öğrenci ilişkilerine yönelik görüşleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 205-218.

Öğretmen Algısına Göre İstenmeyen Öğrenci Davranışları

Year 2020, Volume: 7 Issue: 2, 148 - 159, 30.10.2020

Abstract

Bu araştırmada öğretmenlerin öğretim basamaklarına göre öğrencilerin beğenmedikleri davranışları ele alınmaktadır. Veriler nitel araştırma yöntemiyle yüz yüze görüşme yapılarak toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda Ankara İli Polatlı İlçesi’nde ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan 15 öğretmen yer almaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formuyla elde edilmiş ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin öğrencilerin beğenmedikleri davranışlarının zorbalık, sorumsuzluk ve disiplinsizlik alanlarında olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin öğrencilerin istenmeyen davranışları konusundaki görüşlerine bakıldığında kademelere göre benzerlik ve farklılıkların olduğu belirlenmiştir.

References

  • Action Research http://www.actionresearch.net adresinden 14.12.2017 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Akın, A. G. U., ve Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51(51), 353-370.
  • Aktepe, V. (2015). 5. Sınıf öğrencilerinin sorumluluk değerinin geliştirilmesine yönelik bir performans görevi uygulaması. K.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1511-1534.
  • Altınkurt, Y. (2008). Öğrenci devamsızlıklarının nedenleri ve devamsızlığın akademik başarıya olan etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 129-142.
  • Altinel, Z. (2006). Student Misbehaviour In Efl Classes: Teachers' And Students' Perspectives. Unpublished MA thesis. Cukurova University, Adana, Turkey.
  • Aydın, İ. (2002). İş Yaşamında Stres. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Aydın, İ. (2014). Öğretimde Denetim: Durum Saptama, Değerlendirme ve Geliştirme, Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry Research Design. London: Sage Publications.
  • Çakmak, V.; Aktan, E. (2016). Öğretmen öğrenci iletişimin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (56), 83-97.
  • Çelik, V. (2000). Okul Kültürü ve Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çınkır, Ş.ve Kepenekçi, Y. (2003). Öğrenciler arası zorbalık. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 34, 236-253.
  • Demir, M. K. (2011). Öğretmen Adaylarının Karşılaşmak İstemedikleri Öğrenci Davranışlarının Analizi.
  • Demirel, Ö. (2000). Plandan Uygulamaya Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2008). Öğretme Sanatı - Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Erdem, H. (2016). İlkokul öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışları ile baş etmede kullandıkları yöntemler. (Tezsiz Yüksek Lisans Projesi).Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Ferrance, E. (2000). Themes in Education. Action Research. LAB. A Program of the Education Alliance. Northeast and Islands Regional Educational Laboratory at Brown University.
  • Gay, L. R., Mills, G. E.; Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications. (9. Edition). Pearson: Upper Saddle River, NJ.
  • Gordon, S. P.ve Ross M. (2014). Denetim ve Öğretimsel Liderlik Gelişimsel Bir Yaklaşım (Çev. Ed. M. Aksu ve E. Ağaoğlu), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gökyer, N., ve Doğan, B. (2016). İstenmeyen öğrenci davranışları ve nedenlerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1).
  • Johnson, A. P. (2002). A Short Guide to Action Research. Boston: Allyn & Bacon.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem Araştırması El Kitabı. (Çev. Ed.Y. Uzuner ve M. Özten Anay) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kuş, Z. ve Karatekin, K. (2009). Öğrencilerin okul ortamında kurallara uygun davranma yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 183-196.
  • Merriam, S. B. (2015). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber.(Çev. Ed. S. Turan). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Nezihoğlu, G. Ö., ve Sabancı, A. (2010). İlköğretim okul yöneticilerinin görüşlerine göre öğrencilerin istenmeyen davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yöntemleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 41-53.
  • Onat, O. (2011). Genç yetişkinlerin ahlaki kimliklerinin incelenmesine yönelik nitel bir araştırma. (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özer, B.; Gelen, İ.; Duran, V. (2016). Deneyimsiz öğretmen davranışları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (58), 822-836.
  • Rust, F. ve Clark, C. (2010). How To Do Action Research In Your Classroom: Lessons From The Teachers Network Leadership Institute.
  • Sadık, F. (2008). İstenmeyen davranışlarla baş etme stratejilerinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim Online, 7(2).
  • Sarpkaya, P. (2007). Yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilere göre resmi liselerdeki öğrenci disiplin sorunlarının nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(22), 110-121.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde görev yapan öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik algıları ve tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 67-80. Stringer, E. T. (2007). Action Research (3rd edition). Sage Publications.
  • Taşar, H. (2009). Eğitimde İletişim ve Yönetimi: Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taşdan, M. ve Kantos, Z. E. (2007). Sınıf Yönetimi ve Disiplin. Z. Cafoğlu (Editör). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Tunç, B., Yıldız, S., Doğan, A. (2015). Meslek liselerinde disiplin sorunları, nedenleri ve çözümü: bir durum analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 384-403.
  • Uzuntaş, A. (2013). Etkili İletişim: Anlatabilmek ve Anlayabilmek. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 11-30.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı).Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., Tosun, M. (2013). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğretmen öğrenci ilişkilerine yönelik görüşleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 205-218.
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Sibel Doğan

Publication Date October 30, 2020
Submission Date January 29, 2020
Acceptance Date September 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Doğan, S. (2020). Öğretmen Algısına Göre İstenmeyen Öğrenci Davranışları. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(2), 148-159.

In order for the applied article to be evaluated, it must be written according to the journal's writing rules, the full text must not contain the author's information, it must be written according to the article template, the similarity report must be uploaded, and the copyright transfer form must be signed and uploaded. The articles accepted for publication after the evaluation process has been completed should be corrected by the author(s) and uploaded to the journal website again by adding author information. Information about the researches that require the permission of the Ethics Committee can be accessed from the Ethical Principles and Publication Policy page. For studies that do not require Ethics Committee Permission, the Study Declaration Form that does not Require Ethics Committee Permission should be filled out and uploaded to the system and stated in the article.