Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Pedagojik Bilgi ve Beceri Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 62 - 79, 28.03.2022

Öz

Bu çalışmanın amacı; beden eğitimi öğretmenlerinin pedagojik bilgi ve beceri düzeylerinin incelenmesidir. Betimsel nitelikte genel tarama modelinde desenlenen bu araştırmanın çalışma grubunu, araştırmaya gönüllü olarak katılan 600 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri; “Kişisel Bilgi Formu” ve “Pedagojik Bilgi ve Beceri Ölçeği” ile çevrimiçi ortamda toplanmıştır. Araştırma sonucunda; beden eğitimi öğretmenlerinin pedagojik bilgi ve beceri düzeylerinin genel olarak yüksek çıktığı ve öğretmenlerin en çok “Öğrenci Öğrenmesi”, en az ise “Öğretim Desteği” boyutlarında pedagojik bilgi ve becerileri sergiledikleri tespit edilmiştir. Araştırmada demografik değişkenlere göre beden eğitimi öğretmenlerinin pedagojik bilgi ve beceri düzeylerinin; “Öğrenci Öğrenmesi” ve “Önem ve İlgi” alt boyutlarında erkek öğretmenlerin lehine, “Öğrenci Öğrenmesi”, “Ders Planlama”, “Öğretim Desteği” ve “Çeşitliliğe Uyum” alt boyutlarında ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin lehine, “Öğrenci Öğrenmesi” ve “Çeşitliliğe Uyum” alt boyutlarında lisans mezunu öğretmenlerin lehine anlamlı olarak değiştiği, mesleki kıdemlerine göre ise pedagojik bilgi ve beceri düzeylerinin anlamlı olarak değişmediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre özellikle demografik değişkenlere ilişkin grupların birbirine yakın tutularak daha geniş bir örneklem üzerinde araştırmanın yenilenmesi ve araştırma konusu ile ilgili nitel desenli çalışmalara yer verilmesi önerilmiştir.

Kaynakça

  • Akbaşlı, S. (2010). Öğretmen yeterlilikleri hakkında ilköğretim denetçilerin görüşleri. Eurasian Journal of Educational Research, 39, 13-36.
  • Akgün, F. (2013). Öğretmen adaylarının web pedagojik içerik bilgileri ve öğretmen öz-yeterlik algıları ile ilişkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 48-58.
  • Akyıldız, S. ve Altun, T. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin (TPAB) bazı değişkenlere göre incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 318-333.
  • Alkan, C. (1987). Öğrenme-öğretme süreçleri ilkeleri. https://dspace.ankara.edu.tr/xmlui/ bitstream/handle/20.500.12575/46242/6483.pdf?sequence=1&isAllowed=y, Erişim tarihi: 15.07.2021
  • An, S., Kulm, G. and Wu, Z. (2004). The pedagogical content knowledge of middle school, mathematics teachers in China and the U.S. Journal of Mathematics Teacher Education, 7, 145-172.
  • Bağdiken, P. ve Akgündüz, D. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven düzeylerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2), 535-566.
  • Bal, M.S. ve Karademir, N. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi konusunda öz-değerlendirme seviyelerinin belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 15-32.
  • Baştürk, S. ve Dönmez, G. (2011). Öğretmen adaylarının limit ve süreklilik konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerinin öğretim programı bilgisi bağlamında incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 743-775
  • Bayrak, C. (1999). Modern eğitimde öğretmen profili. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 9-16.
  • Bulut, A. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının geometri konusu ile ilgili algıladıkları teknolojik alan bilgilerinin araştırılması. (Tez No. 321082) [Yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden edinilmiştir.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Erlbaum
  • Çar, B. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin sınıf yönetimi davranışları açısından incelenmesi. (Tez No. 666059) [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir.
  • Çar, B. ve Aydos, L. (2020). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile ilgili yeterliliklerinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 25(4), 441-454.
  • Çiltaş, A. ve Akıllı, M. (2011). Öğretmenlerin pedagojik yeterlilikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 64-72
  • Dağlıoğlu, H. E. (2010). Üstün yetenekli çocukların eğitiminde öğretmen yeterlikleri ve özellikleri. Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 72-84.
  • Dilek, Ç. (2020). Öğretmen adaylarının program okuryazarlık düzeyleri ile pedagojik bilgi ve beceri düzeylerinin incelenmesi. (Tez No. 641676) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden edinilmiştir.
  • Dilekman, M. (2008). Etkili eğitim için etkili öğretmenlik. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 213-221.
  • Doğru, E. ve Aydın, F. (2017). Coğrafya öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile ilgili yeterliliklerinin incelenmesi. Journal of History Culture and Art Research, 6(2), 485-506.
  • Erbaş, M.K. ve Ünlü, H. (2017). Beden eğitimi öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin incelenmesi. 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi-Nisan 20-23, Antalya, Özet Kitapçığı, 45-46.
  • Erden, M. (2005). Öğretmenlik mesleğine giriş. Alkım Yayınları.
  • Erdoğan, A. ve Şahin, İ. (2010). Relationship between math teacher candidates’ technological pedagogical and content knowledge (TPACK) and achievement levels. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 2707-2711.
  • Gökçek, T. ve Yılmaz, A. (2019). The adaptation of the pedagogical knowledge and skills survey into Turkish: Validity and reliability study. Turkish Journal of Education, 8(1), 52-70.
  • Gülbahar, Y. (2008). Improving the technology integration skills of prospective teachers through practice: A case study. Turkish Online Journal of Educational Technology, 7(4), 1-11.
  • Güler, F. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının pedagojik bilgilerine ve pedagojik alan bilgilerine ilişkin algılarının incelenmesi. (Tez No. 399926) [Yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden edinilmiştir.
  • Gürültü, E., Aslan, M. ve Alcı, B. (2019). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 780-798.
  • Güven, D. (2010). Profesyonel bir meslek olarak Türkiye’de öğretmenlik. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 27(2), 13-21.
  • Hacıömeroğlu, G. ve Taşkın, Ç. S. (2012). Pedagojik gelişim ölçeğinin Türkçeye uyarlaması: Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine ilişkin gelişim düzeyi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 48-68.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Kitap.
  • Karatas, A. ve Akgün, Ö.E. (2014). Lise öğretmenlerinin FATİH Projesi’ni uygulamaya yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin incelenmesi. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 10-30.
  • Karataş, K. (2020). Öğretmenlik mesleğine kuramsal bir bakış. Electronic Journal of Education Sciences, 9(17), 39-56.
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 1-14.
  • Kılcan, B. ve Çepni, O. (2019). Lisansüstü eğitimi alan sosyal bilgiler öğretmenlerinin ideal öğretmen algısı. 3. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu-(ISOEVA), 10-13 Ekim İstanbul, Bildiri Tam Metinleri, 90-102.
  • MEB (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_ dosyalar/2017_12/11115355ögretmenlek mesleği genel yeterlikleri.pdf, Erişim tarihi:15.07.2021
  • Meriç, G. (2014). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi konusunda özgüven seviyelerinin belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 352-367.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu-METK (1973, 24 Haziran). Resmi Gazete (Sayı: 14574). https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf
  • Özdemir, S.M. (2016). Öğretmen niteliğinin bir göstergesi olarak sürekli mesleki gelişim. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 233-244.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve öğretme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Sancar, T.H., Konokman, G.Y., ve Yelken, T.Y. (2013). Mersin üniversitesi okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) özgüven algılarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 35-51.
  • Shulman, L.S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • Siraj-Blatchford, I., Sylva, K., Muttock, S., Gilden, R. and Bell, D. (2002). Researching effective pedagogy in the early years. Department of Educational Studies University of Oxford. Research Report RR356.
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 63-82.
  • Tamir, P. (1988). Subject matter and related pedagogical knowledge in teacher education. Teaching and Teacher Education, 4(2), 99-110.
  • Timur, B. ve Erzengin, N. (2019). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 4(2), 101-129.
  • Wong, A.F., Chong, S., Choy, D. and Lim, K.M. (2012). Investigating changes in pedagogical knowledge and skills from pre-service to the initial year of teaching. Educational Research for Policy and Practice, 11(2), 105-117.
  • Yurdakul, I.K. (2011). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 397-408.
  • Yüngül, Y. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilikleri ile teknoloji kullanım niyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Tez No. 490657) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden edinilmiştir.

An Analysis of Pedagogical Knowledge and Skill Levels of Physical Education Teachers

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 1, 62 - 79, 28.03.2022

Öz

This study aims to analyze the pedagogical knowledge and skills of physical education teachers. The study group of this research, which was designed in a descriptive general survey model, consists of 600 physical education teachers who have voluntarily participated in the research. The data of the research were collected online with “Personal Information Form” and “Pedagogical Knowledge and Skills Scale”. It has been determined as a result of the research that the pedagogical knowledge and skill levels of physical education teachers are generally high and teachers exhibit pedagogical knowledge and skills mostly in the dimensions of "Student Learning" and at least in the dimension of "Teaching Support". It has been concluded that pedagogical knowledge and skill levels of physical education teachers by demographic variables significantly differ in favor of male teachers in the sub-dimensions of “Student Learning” and “Importance and Care”; in favor of the teachers working in secondary schools in the sub-dimensions of "Student Learning", “Course Planning”, “Teaching Support” and “Adaptation to Diversity”; in favor of the teachers with a bachelor’s degree in the sub-dimensions of “Student Learning” and “Adaptation to Diversity”; however, pedagogical knowledge and skill levels do not differ significantly by the professional seniority. According to the results of the research, it has been suggested that the groups related to demographic variables should be kept close to each other, the research should be renewed on a larger sample and qualitative studies related to the research subject should be included.

Kaynakça

  • Akbaşlı, S. (2010). Öğretmen yeterlilikleri hakkında ilköğretim denetçilerin görüşleri. Eurasian Journal of Educational Research, 39, 13-36.
  • Akgün, F. (2013). Öğretmen adaylarının web pedagojik içerik bilgileri ve öğretmen öz-yeterlik algıları ile ilişkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 48-58.
  • Akyıldız, S. ve Altun, T. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin (TPAB) bazı değişkenlere göre incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 318-333.
  • Alkan, C. (1987). Öğrenme-öğretme süreçleri ilkeleri. https://dspace.ankara.edu.tr/xmlui/ bitstream/handle/20.500.12575/46242/6483.pdf?sequence=1&isAllowed=y, Erişim tarihi: 15.07.2021
  • An, S., Kulm, G. and Wu, Z. (2004). The pedagogical content knowledge of middle school, mathematics teachers in China and the U.S. Journal of Mathematics Teacher Education, 7, 145-172.
  • Bağdiken, P. ve Akgündüz, D. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven düzeylerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2), 535-566.
  • Bal, M.S. ve Karademir, N. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi konusunda öz-değerlendirme seviyelerinin belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 15-32.
  • Baştürk, S. ve Dönmez, G. (2011). Öğretmen adaylarının limit ve süreklilik konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerinin öğretim programı bilgisi bağlamında incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 743-775
  • Bayrak, C. (1999). Modern eğitimde öğretmen profili. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 9-16.
  • Bulut, A. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının geometri konusu ile ilgili algıladıkları teknolojik alan bilgilerinin araştırılması. (Tez No. 321082) [Yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden edinilmiştir.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Erlbaum
  • Çar, B. (2021). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin sınıf yönetimi davranışları açısından incelenmesi. (Tez No. 666059) [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir.
  • Çar, B. ve Aydos, L. (2020). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile ilgili yeterliliklerinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 25(4), 441-454.
  • Çiltaş, A. ve Akıllı, M. (2011). Öğretmenlerin pedagojik yeterlilikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(4), 64-72
  • Dağlıoğlu, H. E. (2010). Üstün yetenekli çocukların eğitiminde öğretmen yeterlikleri ve özellikleri. Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 72-84.
  • Dilek, Ç. (2020). Öğretmen adaylarının program okuryazarlık düzeyleri ile pedagojik bilgi ve beceri düzeylerinin incelenmesi. (Tez No. 641676) [Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden edinilmiştir.
  • Dilekman, M. (2008). Etkili eğitim için etkili öğretmenlik. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 213-221.
  • Doğru, E. ve Aydın, F. (2017). Coğrafya öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile ilgili yeterliliklerinin incelenmesi. Journal of History Culture and Art Research, 6(2), 485-506.
  • Erbaş, M.K. ve Ünlü, H. (2017). Beden eğitimi öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin incelenmesi. 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi-Nisan 20-23, Antalya, Özet Kitapçığı, 45-46.
  • Erden, M. (2005). Öğretmenlik mesleğine giriş. Alkım Yayınları.
  • Erdoğan, A. ve Şahin, İ. (2010). Relationship between math teacher candidates’ technological pedagogical and content knowledge (TPACK) and achievement levels. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 2707-2711.
  • Gökçek, T. ve Yılmaz, A. (2019). The adaptation of the pedagogical knowledge and skills survey into Turkish: Validity and reliability study. Turkish Journal of Education, 8(1), 52-70.
  • Gülbahar, Y. (2008). Improving the technology integration skills of prospective teachers through practice: A case study. Turkish Online Journal of Educational Technology, 7(4), 1-11.
  • Güler, F. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının pedagojik bilgilerine ve pedagojik alan bilgilerine ilişkin algılarının incelenmesi. (Tez No. 399926) [Yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden edinilmiştir.
  • Gürültü, E., Aslan, M. ve Alcı, B. (2019). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 780-798.
  • Güven, D. (2010). Profesyonel bir meslek olarak Türkiye’de öğretmenlik. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 27(2), 13-21.
  • Hacıömeroğlu, G. ve Taşkın, Ç. S. (2012). Pedagojik gelişim ölçeğinin Türkçeye uyarlaması: Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine ilişkin gelişim düzeyi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 48-68.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Kitap.
  • Karatas, A. ve Akgün, Ö.E. (2014). Lise öğretmenlerinin FATİH Projesi’ni uygulamaya yönelik teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerinin incelenmesi. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 10-30.
  • Karataş, K. (2020). Öğretmenlik mesleğine kuramsal bir bakış. Electronic Journal of Education Sciences, 9(17), 39-56.
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 1-14.
  • Kılcan, B. ve Çepni, O. (2019). Lisansüstü eğitimi alan sosyal bilgiler öğretmenlerinin ideal öğretmen algısı. 3. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu-(ISOEVA), 10-13 Ekim İstanbul, Bildiri Tam Metinleri, 90-102.
  • MEB (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_ dosyalar/2017_12/11115355ögretmenlek mesleği genel yeterlikleri.pdf, Erişim tarihi:15.07.2021
  • Meriç, G. (2014). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi konusunda özgüven seviyelerinin belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 352-367.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu-METK (1973, 24 Haziran). Resmi Gazete (Sayı: 14574). https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf
  • Özdemir, S.M. (2016). Öğretmen niteliğinin bir göstergesi olarak sürekli mesleki gelişim. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 233-244.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve öğretme. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Sancar, T.H., Konokman, G.Y., ve Yelken, T.Y. (2013). Mersin üniversitesi okul öncesi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) özgüven algılarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 35-51.
  • Shulman, L.S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • Siraj-Blatchford, I., Sylva, K., Muttock, S., Gilden, R. and Bell, D. (2002). Researching effective pedagogy in the early years. Department of Educational Studies University of Oxford. Research Report RR356.
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 63-82.
  • Tamir, P. (1988). Subject matter and related pedagogical knowledge in teacher education. Teaching and Teacher Education, 4(2), 99-110.
  • Timur, B. ve Erzengin, N. (2019). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 4(2), 101-129.
  • Wong, A.F., Chong, S., Choy, D. and Lim, K.M. (2012). Investigating changes in pedagogical knowledge and skills from pre-service to the initial year of teaching. Educational Research for Policy and Practice, 11(2), 105-117.
  • Yurdakul, I.K. (2011). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 397-408.
  • Yüngül, Y. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilikleri ile teknoloji kullanım niyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Tez No. 490657) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinden edinilmiştir.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Enes Işıkgöz 0000-0001-7804-1011

Melike Esentaş Deveci 0000-0001-8980-5662

Pınar Güzel Gürbüz 0000-0001-5982-2816

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Işıkgöz, M. E., Esentaş Deveci, M., & Güzel Gürbüz, P. (2022). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Pedagojik Bilgi ve Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 62-79.
AMA Işıkgöz ME, Esentaş Deveci M, Güzel Gürbüz P. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Pedagojik Bilgi ve Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. debder. Mart 2022;6(1):62-79.
Chicago Işıkgöz, M. Enes, Melike Esentaş Deveci, ve Pınar Güzel Gürbüz. “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Pedagojik Bilgi Ve Beceri Düzeylerinin İncelenmesi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6, sy. 1 (Mart 2022): 62-79.
EndNote Işıkgöz ME, Esentaş Deveci M, Güzel Gürbüz P (01 Mart 2022) Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Pedagojik Bilgi ve Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6 1 62–79.
IEEE M. E. Işıkgöz, M. Esentaş Deveci, ve P. Güzel Gürbüz, “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Pedagojik Bilgi ve Beceri Düzeylerinin İncelenmesi”, debder, c. 6, sy. 1, ss. 62–79, 2022.
ISNAD Işıkgöz, M. Enes vd. “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Pedagojik Bilgi Ve Beceri Düzeylerinin İncelenmesi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 6/1 (Mart 2022), 62-79.
JAMA Işıkgöz ME, Esentaş Deveci M, Güzel Gürbüz P. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Pedagojik Bilgi ve Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. debder. 2022;6:62–79.
MLA Işıkgöz, M. Enes vd. “Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Pedagojik Bilgi Ve Beceri Düzeylerinin İncelenmesi”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 6, sy. 1, 2022, ss. 62-79.
Vancouver Işıkgöz ME, Esentaş Deveci M, Güzel Gürbüz P. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Pedagojik Bilgi ve Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. debder. 2022;6(1):62-79.