Türk kamu yönetimiyle ilgili sorunların çözülmesi ve kamu kaynaklarının etkin, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayacak bir denetim sisteminin hayata geçirilmesi hususları, ertelenemeyecek ülke ihtiyaçları olarak güncelliğini korumaktadır. Bakanlıklar ve diğer özerk kurum ve kuruluşların önemli bir kısmında merkez ana hizmet birimleri çeşitli sebeplerden dolayı yeterince denetlenememektedir. Bu konudaki birincil sebebi, denetim planlamasında ve denetim kaynağında aramak daha doğru olacaktır. Yazımızda, yönetimin bir alt süreci olarak denetimin fonksiyonel varlığı ve işlevi kamu yönetimi bağlamında değerlendirilerek; kamuda geleneksel denetim metodolojisi ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile kamuda uygulanmaya başlanan iç denetim yaklaşımı ele alınarak bazı değerlendirmeler yapılmıştır.
Kamu denetimi teftiş geleneksel teftiş iç denetim iç denetim modeli
Diğer ID | JA47TA45CR |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 6 |
TR Dizin'de yer alan Denetişim dergisi yayımladığı çalışmalarla; alanındaki profesyoneller, akademisyenler ve düzenleyiciler arasında etkili bir iletişim ağı kurarak, etkin bir denetim ve yönetim sistemine ulaşma yolculuğunda önemli mesafelerin kat edilmesine katkı sağlamaktadır.