Bu araştırmanın amacı destek eğitim odasındaki eğitimin kaynaştırma öğrencilerinin matematik başarıları üzerindeki etkililiğini ortaya koymaktır. Araştırmada, denenceleri test etmek için kontrol gruplu ön test-son test deseni kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubuna ön test-son test ve izleme testi olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Temel Çarpma İşlemleri Ölçme Aracı” uygulanmıştır. Başarı testine ilişkin verilerin çözümlenmesinden elde edilen sonuçlarda; deney ve kontrol gruplarının başarı testi puanları arasında; son test ile ön test arasında (p=0,00) ve ön test ile izleme testi arasında (p=0,00) anlamlı düzeyde farklılık bulunurken, son test ile izleme testleri arasındaki fark anlamlı bulunmamıştır. Buna göre; kaynaştırma öğrencilerine destek eğitim odasında verilen matematik eğitiminin genel eğitim sınıfına göre öğrencilerin matematik başarılarını anlamlı ölçüde arttırdığı bulunmuştur.
The purpose of this research is to assert the effects of the resource room instruction of mainstream students’ achievement in mathematics. In order to test the hypotheses, a pre-test and post-test model with control group was used. “Mathematics achievement test” developed by the researcher, was administered to the experimental and to the control groups as a pretest, a posttest, and a follow-up test. The results obtained through the analysis of the data show a significant difference between the scores of the experimental and the control groups, between pre-test and post-test (p=0,00) and between the pre-test and the follow-up test (p=0.00). However, there was no significant difference between the results of the post-test and the follow-up test. According to the results; the math instruction given in the resource room increased the students’ mathematic achievement significantly
Other ID | JA44SG33VE |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 40 |