Kendi performansları ile ilgili eleştirel bir şekilde yansıtma yapabilen öğretmenlerin mesleki gelişimlerinden söz edilebilir. Bu noktadan hareketle, bu çalışma dil öğretmenlerinin öğrencilere verilen geribildirim süreçleri ile ilgili düşünceleri, yargıları ve karalarını, kendilerine „yansıtma‟ yapma fırsatı verilerek, daha iyi anlamayı hedeflemektedir. Çalışmada ayrıca deneyimli ve deneyimsiz dil öğretmenleri arasında geribildirim süreçleri açısından fark olup olmadığına da bakılmıştır. Çalışmanın sonuçları yansıtma yapan öğretmenlerin ders içinde yaptıkları ve alışkanlıkları konusundaki farkındalıklarının arttığını ve bunun sonucunda kendilerini tekrar değerlendirip, değişime yönelik kararlar aldıklarını göstermektedir. Çalışmada incelenen verilere dayalı olarak deneyimli ve deneyimsiz öğretmenler arasında dikkat çekici bir farklılığa rastlanmamıştır.
Based on the premise that those teachers who critically reflect on their performance can develop, this study aims to gain a deeper understanding of teachers’ judgments, thoughts and decisions through reflection, by focusing on one of the key classroom events, namely, giving feedback to learners. The differences between experienced and inexperienced teachers’ reactions to their own feedback procedures were also explored. The results suggest that teachers’ awareness of habits and mannerisms and the reasons for them increases as a result of reflection, and this leads them to reevaluate behaviours and consider changes. As for the difference between experienced and inexperienced teachers, no significant difference could be identified based on the data obtained in this particular study.
Other ID | JA45DK59EC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 29 |