Araştırmanın
amacı geçerli ve güvenilir bir gelişimsel denetim ölçeği (GDÖ) geliştirmektir. Ölçek
geliştirme çalışması niteliğinde olan bu araştırmada birinci çalışma grubu,
2015-2016 öğretim yılında Sivas ilinde görev yapan 149 öğretmenden oluşmaktadır.
Yapı geçerliliği kapsamında ölçüt ölçek geçerliğini test etmek amacıyla Sivas
ili merkez sınırları içerisindeki okullardan kolay ulaşılabilirlik örnekleme
yöntemi ile ikinci çalışma grubu 254 öğretmenden oluşmuştur. Ölçeğin yapı
geçerliği açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile yapılmıştır. Güvenirlik
çalışmaları iç tutarlılık katsayısı ve madde analizleri ile test edilmiştir. Ölçeğin güvenirlik katsayısı .90 olarak
hesaplanmıştır. Ölçeğin yapı geçerlik testine uygunluğunu belirleyen
Temel Bileşenler Analizi sonucunda KMO değeri 0,895 ve Barttlet testi sonuçları
manidar bulunmuştur (X² =3136,060
p=,000). Ölçeğin yapı geçerliliği üç faktör altında toplanan ölçek üzerinden yapılmıştır.
Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda RMSEA=0.067, CFI=0.96, NFI=0.92, AGFI=0.81,
NNFI=0.95 ve (χ²/sd) 562.85/268 = 2.10 ulaşılan değerler modelin iyi uyum
gösterdiğini ortaya koymuştur. GDÖ’nün güvenilir ve geçerli bir ölçek olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Gelişimsel denetim gelişimsel denetim ölçeği yönlendirici denetim yönlendirici olmayan denetim işbirlikli denetim
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 46 |