Bu araştırmanın amacı, gelişen yeni teknolojiler ile birlikte artan sosyal medyanın kullanım düzeyinin belirlenmesi ve buna bağlı olarak da çocuk gelişimi öğrencilerinin sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusunun belirlenmesidir. Bir diğer amacı ise, sosyal medya kullanımının yoğunluğu ile gelişmeleri kaçırma korkusu arasındaki ilişkinin düzeyinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, bu çalışma ile birlikte eğitim alanı için yeni olan bu konunun çalışılması ve sonraki çalışmalara ışık tutması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi’nde okuyan çocuk gelişimi bölümü lisans ve önlisans öğrencilerinden oluşan 304 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, ilişkisel tarama modelinden faydalanılmıştır. Araştırmanın örneklem yönteminde ise gelişigüzel örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada ‘’Sosyal Medya Bağımlılığı Yetişkin Ölçeği’’ ile ‘’Gelişmeleri Kaçırma Korkusu’’ kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS (25) programından yararlanarak analiz edilmiştir. Yapılan kolerasyon ve regresyon analizi sonuçlarına bakılarak çocuk gelişimi öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları ile FOMO arasında pozitif yönlü bir ilişkininin var olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this research is to determine the level of use of social media, which has increased with the developing new technologies, and accordingly, to determine the fear of missing developments in social media among child development students. Another aim is to determine the level of the relationship between the intensity of social media use and the fear of missing developments. In addition, with this study, it is aimed to study this issue, which is new for the field of education, and to shed light on future studies. The study group of the research consists of 304 undergraduate and associate degree students of child development department studying at Ahi Evran University. Relational screening model was utilized in the study. Random sampling method was used in the sampling method of the research. ''Social Media Addiction Adult Scale'' and ''Fear of Missing Developments'' were used in the study. The data of the study were analyzed using the SPSS (25) program. Based on the results of the correlation and regression analysis, it was concluded that there is a positive relationship between child development students' social media addiction and FOMO.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Child Development Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2024 |
Submission Date | November 17, 2023 |
Acceptance Date | April 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 60 |