Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılıkları ve Gelişmeleri Kaçırma Korkuları (FOMO) Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2024, Sayı: 60, 1154 - 1172, 28.06.2024
https://doi.org/10.53444/deubefd.1392448

Öz

Bu araştırmanın amacı, gelişen yeni teknolojiler ile birlikte artan sosyal medyanın kullanım düzeyinin belirlenmesi ve buna bağlı olarak da çocuk gelişimi öğrencilerinin sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusunun belirlenmesidir. Bir diğer amacı ise, sosyal medya kullanımının yoğunluğu ile gelişmeleri kaçırma korkusu arasındaki ilişkinin düzeyinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, bu çalışma ile birlikte eğitim alanı için yeni olan bu konunun çalışılması ve sonraki çalışmalara ışık tutması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi’nde okuyan çocuk gelişimi bölümü lisans ve önlisans öğrencilerinden oluşan 304 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, ilişkisel tarama modelinden faydalanılmıştır. Araştırmanın örneklem yönteminde ise gelişigüzel örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada ‘’Sosyal Medya Bağımlılığı Yetişkin Ölçeği’’ ile ‘’Gelişmeleri Kaçırma Korkusu’’ kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS (25) programından yararlanarak analiz edilmiştir. Yapılan kolerasyon ve regresyon analizi sonuçlarına bakılarak çocuk gelişimi öğrencilerinin sosyal medya bağımlılıkları ile FOMO arasında pozitif yönlü bir ilişkininin var olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ak, N. Y., ve Yildirim, S. (2018). Nomophobia among undergraduate students and its link to mobile learning. Education, (81), 55-48.
  • Alabi, O. F. (2013). A survey of Facebook addiction level among selected Nigerian University undergraduates. New media and mass communication, 10(2012), 70-80.
  • Alavi, M., and Mansor, S. M. S. (2011). Categories of problems among international students in Universiti Teknologi Malaysia. Procedia-Social and Behavioral Sciences, (30), 1581-1587.
  • Alt, D. (2015). College students’ academic motivation, media engagement and fear of missing out. Computers in Human Behavior, (49), 111-119.
  • Anderson, H. (2011). Never heard of Fomo? You’re so missing out. The Guardian.
  • Bányai, F., Zsila, Á., Király, O., Maraz, A., Elekes, Z., Griffiths, M. D. and Demetrovics, Z. (2017). Problematic social media use: Results from a large-scale nationally representative adolescent sample. PloS one, 12(1), e0169839.
  • Barker, V. (2009). Older adolescents' motivations for social network site use: The influence of gender, group identity, and collective self-esteem. Cyberpsychology & behavior, 12(2), 209-213.
  • Beyens, I., Frison, E. and Eggermont, S. (2016). “I don’t want to miss a thing”: Adolescents’ fear of missing out and its relationship to adolescents’ social needs, Facebook use, and Facebook related stress. Computers in Human Behavior, 64, 1–8. doi:10.1016/j.chb.2016.05.083 Blackwell, D., Leaman, C., Tramposch, R., Osborne, C. and Liss, M. (2017). Extraversion, neuroticism, attachment style and fear of missing out as predictors of social media use and addiction. Personality and Individual Differences, 116, 69–72. doi:10.1016/j.paid.2017.04.039
  • Cihangir-Çankaya, Z. (2009). Öğretmen adaylarinda temel psikolojik ihtiyaçlarin doyumu ve iyi olma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 691-711.
  • Dawson, B., and Trapp, R. G. (2001). Probability & related topics for making inferences about data. . In Basic & Clinical Biostatistics. New York: Lange Medical Books /McGraw-Hill.(3), 69-72.
  • Deci, E. L., Connell, J. P. and Ryan, R. M. (1989). Self-determination in a work organization. Journal of applied psychology, 74(4), 580.
  • Dirik, K. (2016). Ergenlerde Akıllı Telefon Bağımlılığı İle Öz-Güven Arasındaki İlişkilerin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dossey, L. (2014). FOMO, digital dementia, and our dangerous experiment. Explore: The Journal of Science and Healing, 10(2), 69-73.
  • Ersoy, M. (2014). Dünya dönmeye devam ediyor. Havadis Gazetesi. Erişim Tarihi: 25 Ekim 2016. Erişim Linki: http://irep.emu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11129/2498/ersoy_metin.pdf?sequence=1
  • Eşitti, Ş. (2015). Bilgi Çağinda Problemli İnternet Kullanimi Ve Enformasyon Obezitesi: Problemli İnternet Kullanimi Ölçeğinin Üniversite Öğrencilerine Uygulanmasi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal(49), 75-97.
  • Fraenkel, J.R. and Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. (6th Edition). New York: McGraw-Hill.
  • Galagan, P., and Biech, E. (2010). Burp, chatter, tweet: New sounds in the classroom. T+ D, 64 (7), 26-29. In.
  • Gemmill, E. L., and Peterson, M. (2006). Technology use among college students: Implications for student affairs professionals. Journal of Student Affairs Research and Practice, 43(2), 482-502.
  • Gezgin, D. M., Cakir, O., ve Yildirim, S. (2018). The relationship between levels of nomophobia prevalence and internet addiction among high school students: The factors influencing Nomophobia. International Journal of Research in Education and Science, 4(1), 215-225.
  • Gezgin, D. M., Hamutoglu, N. B., Gemikonakli, O., ve Raman, I. (2017). Social networks users: fear of missing out in preservice teachers. Journal of Education and Practice, 8(17), 156-168.
  • Gökler, M. E., Aydın, R., Ünal, E., ve Metintaş, S. (2016). Sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17(1), 52-59.
  • Grolnick, W. S. (2009). The role of parents in facilitating autonomous self-regulation for education. Theory and Research in Education, 7(2), 164-173. doi:10.1177/1477878509104321
  • Gürdin, B. (2019). Sosyal medyanın hedonik tüketimi ve FoMO’nun gücü. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(3), 1259-1278.
  • Hato, B., and Hoetjes, M. (2013). (Compulsive) Mobile Phone Checking Behavior Out of a Fear of Missing Out: Development, Psychometric Properties and Test-Retest Reliability of a C-FoMO-Scale, 1-44.
  • Işık, U., ve Topbaş, H. (2015). Facebook ve bağımlılık: Medya bağımlılığı araştırması. International Journal of Social Science, 38, 319-336.
  • Yenilmez Kaçar, G. (2021). The relationship between the use of social media and loneliness during covid-19 pandemic . Atatürk İletişim Dergisi , Atatürk İletişim Dergisi , 93-110 . DOI: 10.32952/atauniiletisim.1034712
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık(20), 81.
  • McCabe, L. A., Cunnington, M., and Brooks-Gunn, J. (2004). The development of self-regulation in young children: Individual characteristics and environmental contexts. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/232587827_The_development_of_self regulation_in_young_children_Individual_characteristics_and_environmental_contexts in 18.01.2023.
  • Meral, D, (2017). Orta öğretim öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığının yalnızlık, yaşam doyumu ve bazı kişisel özellikler bakımından incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Üniversitesi, Erzincan.
  • Oberst, U., Wegmann, E., Stodt, B., Brand, M. and Chamarro, A. (2017). Negative consequences from heavy social networking in adolescents: The mediating role of fear of missing out. Journal of Adolescence, 55, 51–60. doi:10.1016/j.adolescence.2016.12.008
  • Ophir, E., Nass, C., and Wagner, A. D. (2009). Cognitive control in media multitaskers. Proceedings of the National Academy of Sciences, 106, 15583 - 15587.
  • Özcan, H. M., ve Koç, U. (2019). The dark side of digitalization fear of missing out: The sample of banking sector employees. Business and Management Studies: An International Journal, 7(5), 2851-2862. https://doi.org/10.15295/bmij.v7i5.1362
  • Przybylski, A. K., Murayama, K., DeHaan, C. R., and Gladwell, V. (2013). Motivational, emotional, and behavioral correlates of fear of missing out. Computers in human behavior, 29(4), 1841-1848.
  • Shensa, A., Escobar-Viera, C. G., Sidani, J. E., Bowman, N. D., Marshal, M. P., and Primack, B. A. (2017). Problematic social media use and depressive symptoms among US young adults: A nationally-representative study. Social science & medicine, 182, 150-157.
  • Sungur, O. (2010). Korelasyon analizi. S. Kalaycı içinde, SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (s. 115-117). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Süler, M. (2016), Akıllı telefon bağımlılığının öznel mutluluk düzeyine etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Swar, B. and Hameed, T. (2017), “February). Fear of missing out, social media engagement,smartphone addiction and distraction: moderating role of self-help mobile apps-basedinterventions in the youth”,International Conference on Health Informatics, Scitepress, 6, 139-146.
  • Şahin, C., ve Yağcı, M. (2017). Sosyal medya bağımlılığı ölçeği- yetişkin formu: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 523-538.
  • Tekin, C., Gunes, G., ve Colak, C. (2014). Adaptation of problematic mobile phone use scale to turkish: a validity and reliability study [Cep telefonu problemli kullanım (Pu) ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenilirlik çalışması]. Medicine Science, 3(3), 1367-1381.
  • Tutgun Ünal, A., ve Deniz, L. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığının incelenmesi, Route Educational and Social Science Journal, 3(2), 155-181.
  • Ünal, Ç. (2019). Çevrimiçi sosyal destek ve gelişmeleri kaçırma korkusu ile sosyal anksiyete bozukluğu belirti düzeyi arasındaki ilişkinin açıklanmasında sosyalmedya bağımlılığı ve sosyal medya yorgunluğunun aracı rolü. Yüksek Lisans Tezi, Klinik PsikolojiYüksek Lisans Programı. Başkent Üniversitesi.
  • Ünübol, H., ve Sayar, G. H. (2020). Investigation of the association of the fear of missing out with attention deficit and impulsivity in terms of age, gender and tobacco dependence. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 260-270.
  • Wortham, J. (2011). Feel like a wallflower? Maybe it’s your Facebook wall. New York Times, 3.
  • Yildirim, C., and Correia, A.-P. (2015). Exploring the dimensions of nomophobia: Development and validation of a self-reported questionnaire. Computers in human behavior, 49, 130-137.
  • Zunic, D. (2017). The effects of social media and self-esteem on the fear of missing out (FoMO) and delinquent behavior. Doctoral dissertation, Florida Southern College, Florida.

Investigation of the Relationship Between Child Development Students' Social Media Addiction and Fear of Missing Out (FOMO)

Yıl 2024, Sayı: 60, 1154 - 1172, 28.06.2024
https://doi.org/10.53444/deubefd.1392448

Öz

The aim of this research is to determine the level of use of social media, which has increased with the developing new technologies, and accordingly, to determine the fear of missing developments in social media among child development students. Another aim is to determine the level of the relationship between the intensity of social media use and the fear of missing developments. In addition, with this study, it is aimed to study this issue, which is new for the field of education, and to shed light on future studies. The study group of the research consists of 304 undergraduate and associate degree students of child development department studying at Ahi Evran University. Relational screening model was utilized in the study. Random sampling method was used in the sampling method of the research. ''Social Media Addiction Adult Scale'' and ''Fear of Missing Developments'' were used in the study. The data of the study were analyzed using the SPSS (25) program. Based on the results of the correlation and regression analysis, it was concluded that there is a positive relationship between child development students' social media addiction and FOMO.

Kaynakça

  • Ak, N. Y., ve Yildirim, S. (2018). Nomophobia among undergraduate students and its link to mobile learning. Education, (81), 55-48.
  • Alabi, O. F. (2013). A survey of Facebook addiction level among selected Nigerian University undergraduates. New media and mass communication, 10(2012), 70-80.
  • Alavi, M., and Mansor, S. M. S. (2011). Categories of problems among international students in Universiti Teknologi Malaysia. Procedia-Social and Behavioral Sciences, (30), 1581-1587.
  • Alt, D. (2015). College students’ academic motivation, media engagement and fear of missing out. Computers in Human Behavior, (49), 111-119.
  • Anderson, H. (2011). Never heard of Fomo? You’re so missing out. The Guardian.
  • Bányai, F., Zsila, Á., Király, O., Maraz, A., Elekes, Z., Griffiths, M. D. and Demetrovics, Z. (2017). Problematic social media use: Results from a large-scale nationally representative adolescent sample. PloS one, 12(1), e0169839.
  • Barker, V. (2009). Older adolescents' motivations for social network site use: The influence of gender, group identity, and collective self-esteem. Cyberpsychology & behavior, 12(2), 209-213.
  • Beyens, I., Frison, E. and Eggermont, S. (2016). “I don’t want to miss a thing”: Adolescents’ fear of missing out and its relationship to adolescents’ social needs, Facebook use, and Facebook related stress. Computers in Human Behavior, 64, 1–8. doi:10.1016/j.chb.2016.05.083 Blackwell, D., Leaman, C., Tramposch, R., Osborne, C. and Liss, M. (2017). Extraversion, neuroticism, attachment style and fear of missing out as predictors of social media use and addiction. Personality and Individual Differences, 116, 69–72. doi:10.1016/j.paid.2017.04.039
  • Cihangir-Çankaya, Z. (2009). Öğretmen adaylarinda temel psikolojik ihtiyaçlarin doyumu ve iyi olma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 691-711.
  • Dawson, B., and Trapp, R. G. (2001). Probability & related topics for making inferences about data. . In Basic & Clinical Biostatistics. New York: Lange Medical Books /McGraw-Hill.(3), 69-72.
  • Deci, E. L., Connell, J. P. and Ryan, R. M. (1989). Self-determination in a work organization. Journal of applied psychology, 74(4), 580.
  • Dirik, K. (2016). Ergenlerde Akıllı Telefon Bağımlılığı İle Öz-Güven Arasındaki İlişkilerin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dossey, L. (2014). FOMO, digital dementia, and our dangerous experiment. Explore: The Journal of Science and Healing, 10(2), 69-73.
  • Ersoy, M. (2014). Dünya dönmeye devam ediyor. Havadis Gazetesi. Erişim Tarihi: 25 Ekim 2016. Erişim Linki: http://irep.emu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11129/2498/ersoy_metin.pdf?sequence=1
  • Eşitti, Ş. (2015). Bilgi Çağinda Problemli İnternet Kullanimi Ve Enformasyon Obezitesi: Problemli İnternet Kullanimi Ölçeğinin Üniversite Öğrencilerine Uygulanmasi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi| Istanbul University Faculty of Communication Journal(49), 75-97.
  • Fraenkel, J.R. and Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. (6th Edition). New York: McGraw-Hill.
  • Galagan, P., and Biech, E. (2010). Burp, chatter, tweet: New sounds in the classroom. T+ D, 64 (7), 26-29. In.
  • Gemmill, E. L., and Peterson, M. (2006). Technology use among college students: Implications for student affairs professionals. Journal of Student Affairs Research and Practice, 43(2), 482-502.
  • Gezgin, D. M., Cakir, O., ve Yildirim, S. (2018). The relationship between levels of nomophobia prevalence and internet addiction among high school students: The factors influencing Nomophobia. International Journal of Research in Education and Science, 4(1), 215-225.
  • Gezgin, D. M., Hamutoglu, N. B., Gemikonakli, O., ve Raman, I. (2017). Social networks users: fear of missing out in preservice teachers. Journal of Education and Practice, 8(17), 156-168.
  • Gökler, M. E., Aydın, R., Ünal, E., ve Metintaş, S. (2016). Sosyal ortamlarda gelişmeleri kaçırma korkusu ölçeğinin Türkçe sürümünün geçerlilik ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17(1), 52-59.
  • Grolnick, W. S. (2009). The role of parents in facilitating autonomous self-regulation for education. Theory and Research in Education, 7(2), 164-173. doi:10.1177/1477878509104321
  • Gürdin, B. (2019). Sosyal medyanın hedonik tüketimi ve FoMO’nun gücü. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(3), 1259-1278.
  • Hato, B., and Hoetjes, M. (2013). (Compulsive) Mobile Phone Checking Behavior Out of a Fear of Missing Out: Development, Psychometric Properties and Test-Retest Reliability of a C-FoMO-Scale, 1-44.
  • Işık, U., ve Topbaş, H. (2015). Facebook ve bağımlılık: Medya bağımlılığı araştırması. International Journal of Social Science, 38, 319-336.
  • Yenilmez Kaçar, G. (2021). The relationship between the use of social media and loneliness during covid-19 pandemic . Atatürk İletişim Dergisi , Atatürk İletişim Dergisi , 93-110 . DOI: 10.32952/atauniiletisim.1034712
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık(20), 81.
  • McCabe, L. A., Cunnington, M., and Brooks-Gunn, J. (2004). The development of self-regulation in young children: Individual characteristics and environmental contexts. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/232587827_The_development_of_self regulation_in_young_children_Individual_characteristics_and_environmental_contexts in 18.01.2023.
  • Meral, D, (2017). Orta öğretim öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığının yalnızlık, yaşam doyumu ve bazı kişisel özellikler bakımından incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzincan Üniversitesi, Erzincan.
  • Oberst, U., Wegmann, E., Stodt, B., Brand, M. and Chamarro, A. (2017). Negative consequences from heavy social networking in adolescents: The mediating role of fear of missing out. Journal of Adolescence, 55, 51–60. doi:10.1016/j.adolescence.2016.12.008
  • Ophir, E., Nass, C., and Wagner, A. D. (2009). Cognitive control in media multitaskers. Proceedings of the National Academy of Sciences, 106, 15583 - 15587.
  • Özcan, H. M., ve Koç, U. (2019). The dark side of digitalization fear of missing out: The sample of banking sector employees. Business and Management Studies: An International Journal, 7(5), 2851-2862. https://doi.org/10.15295/bmij.v7i5.1362
  • Przybylski, A. K., Murayama, K., DeHaan, C. R., and Gladwell, V. (2013). Motivational, emotional, and behavioral correlates of fear of missing out. Computers in human behavior, 29(4), 1841-1848.
  • Shensa, A., Escobar-Viera, C. G., Sidani, J. E., Bowman, N. D., Marshal, M. P., and Primack, B. A. (2017). Problematic social media use and depressive symptoms among US young adults: A nationally-representative study. Social science & medicine, 182, 150-157.
  • Sungur, O. (2010). Korelasyon analizi. S. Kalaycı içinde, SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (s. 115-117). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Süler, M. (2016), Akıllı telefon bağımlılığının öznel mutluluk düzeyine etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Swar, B. and Hameed, T. (2017), “February). Fear of missing out, social media engagement,smartphone addiction and distraction: moderating role of self-help mobile apps-basedinterventions in the youth”,International Conference on Health Informatics, Scitepress, 6, 139-146.
  • Şahin, C., ve Yağcı, M. (2017). Sosyal medya bağımlılığı ölçeği- yetişkin formu: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 523-538.
  • Tekin, C., Gunes, G., ve Colak, C. (2014). Adaptation of problematic mobile phone use scale to turkish: a validity and reliability study [Cep telefonu problemli kullanım (Pu) ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenilirlik çalışması]. Medicine Science, 3(3), 1367-1381.
  • Tutgun Ünal, A., ve Deniz, L. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığının incelenmesi, Route Educational and Social Science Journal, 3(2), 155-181.
  • Ünal, Ç. (2019). Çevrimiçi sosyal destek ve gelişmeleri kaçırma korkusu ile sosyal anksiyete bozukluğu belirti düzeyi arasındaki ilişkinin açıklanmasında sosyalmedya bağımlılığı ve sosyal medya yorgunluğunun aracı rolü. Yüksek Lisans Tezi, Klinik PsikolojiYüksek Lisans Programı. Başkent Üniversitesi.
  • Ünübol, H., ve Sayar, G. H. (2020). Investigation of the association of the fear of missing out with attention deficit and impulsivity in terms of age, gender and tobacco dependence. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 260-270.
  • Wortham, J. (2011). Feel like a wallflower? Maybe it’s your Facebook wall. New York Times, 3.
  • Yildirim, C., and Correia, A.-P. (2015). Exploring the dimensions of nomophobia: Development and validation of a self-reported questionnaire. Computers in human behavior, 49, 130-137.
  • Zunic, D. (2017). The effects of social media and self-esteem on the fear of missing out (FoMO) and delinquent behavior. Doctoral dissertation, Florida Southern College, Florida.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çocuk Gelişimi Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammed Köstekçi 0000-0002-4331-4398

Türkan Saatçi 0000-0003-0854-7273

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 17 Kasım 2023
Kabul Tarihi 3 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 60

Kaynak Göster

APA Köstekçi, M., & Saatçi, T. (2024). Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılıkları ve Gelişmeleri Kaçırma Korkuları (FOMO) Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(60), 1154-1172. https://doi.org/10.53444/deubefd.1392448