Giriş: Eğitimde ölçme ve değerlendirme, eğitim ve öğretim sürecinin temel unsurudur. Ölçme ve değerlendirmenin asıl amacı, eğitim kalitesinin ortaya konulması ve var olan eksikliklerin giderilerek eğitimin daha iyi hale getirilmesidir. Değerlendirme süreçleri, öğrencilerin bilginin belirli parçalarını ezberleyip ezberlemediklerini test etmek için değil, öğrencilerin bilgiyi kullanma, eleştirel düşünme ve anlamalarını sağlamak amacıyla yapılmaktadır. Bu amaçla yapılacak olan yazılı sınavların hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi aşamasındaki girişimler önem taşımaktadır.
Intraduction: Educational measurement and evaluation, process of the education and training is an essential component. The
main purpose of assessment and evaluation, prove the quality of education and by eliminating the deficiency is to make
education better. Evaluation process, to not test students memorization certain pieces of information, it is done for provide
students of using knowledge, critical thinking and comprehension. For this purpose, the written exam preparation,
implementation and assessment phase of the interventions is important.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 7 Issue: 4 |
E-Journal of Dokuz Eylul University Nursing Faculty was indexed by ULAKBİM Turkish Medical Index, Turk Medline, Turkiye Atıf Dizini, (since february 2021) EBSCO HOST, (since 26th of october 2021) DOAJ and (since 18th of January) Index Copernicus.