Giriş: Eğitimde ölçme ve değerlendirme, eğitim ve öğretim sürecinin temel unsurudur. Ölçme ve değerlendirmenin asıl amacı, eğitim kalitesinin ortaya konulması ve var olan eksikliklerin giderilerek eğitimin daha iyi hale getirilmesidir. Değerlendirme süreçleri, öğrencilerin bilginin belirli parçalarını ezberleyip ezberlemediklerini test etmek için değil, öğrencilerin bilgiyi kullanma, eleştirel düşünme ve anlamalarını sağlamak amacıyla yapılmaktadır. Bu amaçla yapılacak olan yazılı sınavların hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi aşamasındaki girişimler önem taşımaktadır.
Intraduction: Educational measurement and evaluation, process of the education and training is an essential component. The
main purpose of assessment and evaluation, prove the quality of education and by eliminating the deficiency is to make
education better. Evaluation process, to not test students memorization certain pieces of information, it is done for provide
students of using knowledge, critical thinking and comprehension. For this purpose, the written exam preparation,
implementation and assessment phase of the interventions is important.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 4 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.