BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Ölçme ve Değerlendirme Aracı Olarak: Yazılı Sınavlar

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 4, 330 - 336, 01.11.2014

Öz

Giriş: Eğitimde ölçme ve değerlendirme, eğitim ve öğretim sürecinin temel unsurudur. Ölçme ve değerlendirmenin asıl amacı, eğitim kalitesinin ortaya konulması ve var olan eksikliklerin giderilerek eğitimin daha iyi hale getirilmesidir. Değerlendirme süreçleri, öğrencilerin bilginin belirli parçalarını ezberleyip ezberlemediklerini test etmek için değil, öğrencilerin bilgiyi kullanma, eleştirel düşünme ve anlamalarını sağlamak amacıyla yapılmaktadır. Bu amaçla yapılacak olan yazılı sınavların hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi aşamasındaki girişimler önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • Atılgan, H. (Ed.). 2006. Eğitimde ölçme ve değerlendirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Boztepe, H., Terzioğlu, F. (2013). Hemşirelik eğitiminde beceri değerlendirme. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 16(1), 57-64.
  • Çepni, S., Bacanak, A., Özsevgeç, T., Gökdere, M. (2001). LGS sorularının ve fen bilgisi öğretmenlerinin sordukları soruların formal operasyon dönem özellikleriyle ilişkilendirilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu (Bildiriler Kitabı). İstanbul. 7-8 Eylül, 28- 33.
  • Çepni, S. (2003). Fen alanları öğretim elemanlarının sınav sorularının bilişsel düzeylerinin analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3(1), 65- 84.
  • Dindar, H., Demir, M. (2006). Beşinci sınıf öğretmenlerinin fen bilgisi dersi sınav sorularının bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (3), 87- 96.
  • Doğan, N. (2006). Yazılı yoklamalar. Atılgan, H. (Ed.). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (p:462). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eğitmiş, A.N. (2007). Ortaöğretim öğretmenlerinin ölçme değerlendirme tekniklerini etkin kullanabilme yeterliliklerinin araştırılması. Eğitim Bilimleri Programı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kahramanmaraş, Türkiye.
  • Evaluation And Examination Service. (2008, March). Url1 Preparingand evaluating essaytest questions. Iowa: The University Of Iowa.
  • Fitzpatrick, J. (2006). An evaluate case study of the dilemmas experienced in designing a self assessment strategy for community nursing students. assessment and evaluation higher education, 31(1), 37-53.
  • İşman, A. (1998). Türk eğitim sisteminde ölçme ve değerlendirme, İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Joy. R., Nickless, L. (2008). Revolutionising assessment in a clinical skills environment-a global approach: the recorded assessment. Nurse Education Practice, 8(5), 352-358.
  • Kan, A. (2001). Yazılı yoklamaların puanlanmasında puanlama cetveli ve yanıt anahtarı kullanımının puanlamaya ve puanlayıcı güvenirliğine etkisi. Eğitim Bilimleri Programı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara, Türkiye.
  • Karamustafaoğlu, S., Sevim, S., Karamustafaoğlu, O. Çepni, S. (2003). Analysis of turkish high- school chemistry- examination questions according to bloom’s taxonomy. chemistry education. Research and Practice, 4 (1), 25- 30.
  • Kutlu, Ö. (2003). Cumhuriyetin 80. yılında: Ölçme ve değerlendirme. Milli Eğitim, 160, 117-139s.
  • Lauder, W., Sharkey, S., Booth, S. A. (2004). Case study of transfer of learning in a family health nursingcourse for students in remote and rural areas. Nurse Education Practice, 4(1), 39-44.
  • Lord, T. B., Baviskar, S. (2007). Moving students from information recitation to information understanding: exploiting bloom’s taxonomy creating science questions. Journal of College Science Teaching, 36 (5), 40- 44.
  • McConnell, D. A., Steer, D. N., Owens, K. D. (2003). Assessment and active learning strategies for introductory geology courses. Journal of Geoscience Education, 51(2), 205-216.
  • Meffe, F., Moravac, C.C., Espin, S. (2012). An ınterprofessional education pilot program in maternity care: findings from an exploratory case study of undergraduate students. Journal of Interprofessional Care, 26(3), 83–88.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (07.09.2013). Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği. Erişim Tarihi: 04.07.2014.
  • http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/09/20130 907-4.html.
  • Reiner, C. M. Bothell, T. W. Sudweeks, R. R. Wood, B. (2002). Preparing Effective esei questions, Oklahoma: New Forums Press.
  • Sönmez, V. (2005). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahinel, S. (2002). Eleştirel düşünme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Şemin, İ. (2001). Ölçme-Değerlendirme temel ilkeler. D.E.Ü. Tıp Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 95. Tekin, H. (2004). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Türkyılmaz, M. (2007). Orta öğretim birinci sınıf dil ve anlatım ders yazılı sınav soruları üzerine bir alan araştırması, Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Programı, Gazi Üniversitesi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara, Türkiye.
  • Türkyılmaz, M. (2008). Dil ve anlatım dersinde bir ölçme aracı olarak yazılı sınavların kullanımı konusunda öğretmen görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD,) 9(3), 1-14.
  • Ward H, Willis A. (2006). Assessing advanced clinical practice skills. Primary Health Care, 16(3), 22-24.
  • Victor, E. & Kellough, R. D. (2000). Science for elementary and middle school. New Jersey: PrenticeHall, Upper Siddle River. Yılmaz, A. (2007). Ölçme-değerlendirmede testler. Karip, E. (Ed.). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Zorbaz, K.Z. (2005). İlköğretim okulları ikinci kademe Türkçe öğretmenlerinin ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yazılı sınavlarda sordukları sorular üzerine bir değerlendirme. Eğitim Bilimleri Programı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Hatay, Türkiye.

As a Measurement and Evaluation Tool: Written Exams

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 4, 330 - 336, 01.11.2014

Öz

Intraduction: Educational measurement and evaluation, process of the education and training is an essential component. The
main purpose of assessment and evaluation, prove the quality of education and by eliminating the deficiency is to make
education better. Evaluation process, to not test students memorization certain pieces of information, it is done for provide
students of using knowledge, critical thinking and comprehension. For this purpose, the written exam preparation,
implementation and assessment phase of the interventions is important.

Kaynakça

  • Atılgan, H. (Ed.). 2006. Eğitimde ölçme ve değerlendirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Boztepe, H., Terzioğlu, F. (2013). Hemşirelik eğitiminde beceri değerlendirme. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 16(1), 57-64.
  • Çepni, S., Bacanak, A., Özsevgeç, T., Gökdere, M. (2001). LGS sorularının ve fen bilgisi öğretmenlerinin sordukları soruların formal operasyon dönem özellikleriyle ilişkilendirilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu (Bildiriler Kitabı). İstanbul. 7-8 Eylül, 28- 33.
  • Çepni, S. (2003). Fen alanları öğretim elemanlarının sınav sorularının bilişsel düzeylerinin analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3(1), 65- 84.
  • Dindar, H., Demir, M. (2006). Beşinci sınıf öğretmenlerinin fen bilgisi dersi sınav sorularının bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (3), 87- 96.
  • Doğan, N. (2006). Yazılı yoklamalar. Atılgan, H. (Ed.). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (p:462). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eğitmiş, A.N. (2007). Ortaöğretim öğretmenlerinin ölçme değerlendirme tekniklerini etkin kullanabilme yeterliliklerinin araştırılması. Eğitim Bilimleri Programı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kahramanmaraş, Türkiye.
  • Evaluation And Examination Service. (2008, March). Url1 Preparingand evaluating essaytest questions. Iowa: The University Of Iowa.
  • Fitzpatrick, J. (2006). An evaluate case study of the dilemmas experienced in designing a self assessment strategy for community nursing students. assessment and evaluation higher education, 31(1), 37-53.
  • İşman, A. (1998). Türk eğitim sisteminde ölçme ve değerlendirme, İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Joy. R., Nickless, L. (2008). Revolutionising assessment in a clinical skills environment-a global approach: the recorded assessment. Nurse Education Practice, 8(5), 352-358.
  • Kan, A. (2001). Yazılı yoklamaların puanlanmasında puanlama cetveli ve yanıt anahtarı kullanımının puanlamaya ve puanlayıcı güvenirliğine etkisi. Eğitim Bilimleri Programı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara, Türkiye.
  • Karamustafaoğlu, S., Sevim, S., Karamustafaoğlu, O. Çepni, S. (2003). Analysis of turkish high- school chemistry- examination questions according to bloom’s taxonomy. chemistry education. Research and Practice, 4 (1), 25- 30.
  • Kutlu, Ö. (2003). Cumhuriyetin 80. yılında: Ölçme ve değerlendirme. Milli Eğitim, 160, 117-139s.
  • Lauder, W., Sharkey, S., Booth, S. A. (2004). Case study of transfer of learning in a family health nursingcourse for students in remote and rural areas. Nurse Education Practice, 4(1), 39-44.
  • Lord, T. B., Baviskar, S. (2007). Moving students from information recitation to information understanding: exploiting bloom’s taxonomy creating science questions. Journal of College Science Teaching, 36 (5), 40- 44.
  • McConnell, D. A., Steer, D. N., Owens, K. D. (2003). Assessment and active learning strategies for introductory geology courses. Journal of Geoscience Education, 51(2), 205-216.
  • Meffe, F., Moravac, C.C., Espin, S. (2012). An ınterprofessional education pilot program in maternity care: findings from an exploratory case study of undergraduate students. Journal of Interprofessional Care, 26(3), 83–88.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (07.09.2013). Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği. Erişim Tarihi: 04.07.2014.
  • http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/09/20130 907-4.html.
  • Reiner, C. M. Bothell, T. W. Sudweeks, R. R. Wood, B. (2002). Preparing Effective esei questions, Oklahoma: New Forums Press.
  • Sönmez, V. (2005). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahinel, S. (2002). Eleştirel düşünme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Şemin, İ. (2001). Ölçme-Değerlendirme temel ilkeler. D.E.Ü. Tıp Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 95. Tekin, H. (2004). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Türkyılmaz, M. (2007). Orta öğretim birinci sınıf dil ve anlatım ders yazılı sınav soruları üzerine bir alan araştırması, Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Programı, Gazi Üniversitesi Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara, Türkiye.
  • Türkyılmaz, M. (2008). Dil ve anlatım dersinde bir ölçme aracı olarak yazılı sınavların kullanımı konusunda öğretmen görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD,) 9(3), 1-14.
  • Ward H, Willis A. (2006). Assessing advanced clinical practice skills. Primary Health Care, 16(3), 22-24.
  • Victor, E. & Kellough, R. D. (2000). Science for elementary and middle school. New Jersey: PrenticeHall, Upper Siddle River. Yılmaz, A. (2007). Ölçme-değerlendirmede testler. Karip, E. (Ed.). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Zorbaz, K.Z. (2005). İlköğretim okulları ikinci kademe Türkçe öğretmenlerinin ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yazılı sınavlarda sordukları sorular üzerine bir değerlendirme. Eğitim Bilimleri Programı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Hatay, Türkiye.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Murat Bektaş Bu kişi benim

Aslı Akdeniz Kudubeş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Bektaş, M., & Kudubeş, A. A. (2014). Bir Ölçme ve Değerlendirme Aracı Olarak: Yazılı Sınavlar. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(4), 330-336.

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.

349202.svg        14839           wp-logo.png          ici2.png           Scopus_logo.svg 

       

      

Creative Commons License
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.