Bu araştırmada, Hünkâr Hacı Bektaş Veli’nin Velayetnamesinde saygı değerinin nasıl ele alındığı ve bunun eğitim ortamında kullanılabilirliği incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma modelinde olup, veriler doküman incelenmesi yöntemiyle elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Duran ve Gümüşoğlu (2010) tarafından yayına hazırlanan “Hünkâr Hacı Bektaş Veli Velayetnamesi” ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2018 yılında yayınlamış olduğu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Tarih, Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programları kullanılmıştır. Eserde saygı değerinin çoğunlukla el öpme, selam verme ve hünkara bağlılık (mürşide bağlılık) gibi somut davranışlar ve insanın kendisine, insanın Allah’a, insanın başka bir insana, insanın tabiata ve diğer tüm canlılara gibi soyut ancak his ve duygulara matuf kültürel, insanî ve dinî öğeleri içerdiği görülmüştür. Bu öğelerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Tarih, Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı ve Sosyal Bilgiler derslerinde uygun konu, kazanım, öğrenme alanı ve temalarda açık ve örtük olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | December 6, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 TÜRK KÜLTÜRÜNÜ MAYALAYANLAR: YUNUS EMRE, HACI BEKTAŞ VELİ, AHÎ EVRAN ÖZEL SAYISI |