Bu çalışma, Hristiyanlık bağlamında sinemada Tanrı’nın görselleştirilmesi ilkesini ele alarak, modern sinema yapıtlarının kutsal figürleri yeniden yorumlamasını konu edinmektedir. Çalışma, Tanrı’nın sinemada betimlenmesinin geleneksel Hristiyan inançlarından etkilenme biçimini ve bu tasvirlerin dini algılara meydan okuma şeklini tartışmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda çalışma, Lucifer (2016-2021) dizisi ile Dogma (1999), The Shack (2017), Bruce Almighty (2003), Evan Almighty (2007) ve The First Temptation of Christ (2019) filmlerinin örneklem olarak seçilmesiyle sınırlandırılmıştır. Bu doğrultuda çalışmada ele alınan yapımların görsel ve tematik analizleri yapılmış, filmlerin kurgusal düzleminde Tanrı’nın fiziksel ve karakteristik özellikleri teolojik bağlamda incelenmiştir. Örneğin, Lucifer dizisinde Tanrı, karmaşık aile dinamikleri içinde bir baba figürü olarak sunulurken, Dogma’da Tanrı’nın mizahi ve oyunbaz bir yaratıcı olarak tasvir edilmesi söz konusudur. Bruce Almighty ve Evan Almighty filmleri, Tanrı’nın insanlar aracılığıyla eyleme geçtiği daha insancıl bir portre çizerken, The Shack ve The First Temptation of Christ’te, cinsiyet ve otorite algılarına meydan okunarak Tanrı’nın daha marjinal bir perspektifle betimlendiğine şahit olunmaktadır.
This study deals with the principle of the visualization of God in cinema in the context of Christianity and the reinterpretation of sacred figures in modern cinematic works. The study aims to discuss the ways in which the depiction of God in cinema is influenced by traditional Christian beliefs and the ways in which these depictions challenge religious perceptions. In this context, the study is limited to the series Lucifer (2016-2021) and the films Dogma (1999), The Shack (2017), Bruce Almighty (2003), Evan Almighty (2007) and The First Temptation of Christ (2019). Accordingly, the physical and characteristic features of God in the fictional plane of the films were examined in a theological context. For example, in Lucifer, God is presented as a father figure in complex family dynamics, while in Dogma God is portrayed as a humorous and playful creator. While Bruce Almighty and Evan Almighty paint a more humanistic portrait of God acting through human beings, The Shack and The First Temptation of Christ challenge perceptions of gender and authority and portray God from a more marginalized.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Historical Religions |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | January 28, 2025 |
Acceptance Date | June 3, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 61 |