Boyne, Roy - Rattansi, Ali. “The Theory and Politics of Postmodernism: By Way of an Introduction”. Postmodernism and Society. ed. Roy Boyne - Ali Rattansi. New York: Macmillan, 1990.
Braiddotti, Rosi. İnsan Sonrası Bilgi. çev. Seyran Sam - Eda Çaça. İstanbul: Kolektif Kitap, 2019.
Braiddotti, Rosi. Kadın Oluş: Cinsel Farkı Yeniden Düşünmek. çev. Ece Durmuş - Münevver Çelik. İstanbul: Otonom Yayıncılık, 2019.
Caputo, John D. Prayers and Tears of Jaques Derrida: Religion without Religion. Bloomington: Indiana University Press, 1997.
Carpendale, Jeremy I. M. “Piaget’s Theory of Moral Development”. The Cambridge Companion to Piaget. ed. Ulrich Muller vd. Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
Carroll, Noël. “The Concept of Postmodernism from a Philosophical Point of View”. International Postmodernism: Theory and Literary Practice. ed. Hans Bertens - Douwe Fokkema. Amsterdam: John Benjamins Publishing, 1997.
Coward, Rosalind - Ellis, John. Dil ve Maddecilik: Semiyolojideki Gelişmeler ve Özne Teorisi. çev. Esen Tarım. İstanbul: İletişim Yayınları, 1985.
Çevirici, Sema. Postmodern Düşüncede Temsil Krizi. İstanbul: DBY Yayınları, 2020.
Derrida, Jacques. Dissemination. çev. Barbara Johnson. London: The Antlone Press, 1981.
Fırıncı Orman, Türkan. “Jacques Derrida Düşüncesinde ‘Dil’”. Kilikya Felsefe Dergisi 1 (2015), 61-81.
Foucault, Michel. Güvenlik, Toprak. Nüfus. çev. Ferhat Taylan. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2013.
Foucault, Michel. Hapishanenin Doğuşu. çev. Mehmet Ali Kılıçbay. İstanbul: İmge Kitabevi, 1992.
Freud, Sigmund. “Totem ve Tabu”. çev. Selçuk Budak. Dinin Kökenleri: Totem ve Tabu, Musa ve Tektanrıcılık, Diğer Çalışmalar. Ankara: Öteki Yayınları, 1999.
Gümüş, Süleyman. “Din Pedagojisinin Doğuşu”. Modern Dünyada Çocukluk ve Çocuk Eğitimi: Temalar, Tartışmalar, Kuramlar. Ankara: Nobel Akademi Yayınları, 2022.
Gümüş, Süleyman. Güvenlik Toplumunda Dindarlık ve Din Eğitimi: Soybilimsel Bir Analiz. İstanbul: Katip Yayınevi, 2019.
Hadot, Pierre. Wittgenstein ve Dilin Sınırları. çev. Murat Erşen. Ankara: Doğu Batı Yayınları, 2011.
Lenard, Miami. “On the Origin, Development and Demise of the Index Librorum Prohibitorum”. Journal of Access Services 3/4 (2006), 51-63.
Locke, John. İnsan Anlağı Üzerine Bir Deneme. çev. Vehbi Hacıkadiroğlu. İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2013.
Locke, John. Yönetim Üzerine İkinci İnceleme. çev. Fahri Bakırcı. Ankara: Serbest Kitaplar, 2021.
Logan, Regina vd. “Autonomous versus Heteronomous Moral Judgment Types: A Longitudinal Cross-Cultural Study”. Journal of Cross-Cultural Psychology 21/1 (1990), 71-89.
Meydan, Emine. Hıristiyan Kilise Otoritesinde Aforoz. Bursa: Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 2019.
Meydan, Hasan. Postmodern İklimde Din ve Değerleri Öğretmek. İstanbul: DEM Yayınları, 2022.
Özdemir, İzzet. “Postmodern Düşüncenin Türkiye’de Eğitim Sistemine Yansımaları”. Milli Eğitim Dergisi 204 (2014), 18-41.
Öztürk, Ali Bilge. “Piaget’nin Genetik Epistemolojisi, Carnap ve Mantık ile Matematiğin Temelleri Sorunu”. Mediterranean Journal of Humanities 7/1 (2017), 253-267.
Saussure, Ferdinand de. Genel Dilbilim Dersleri. çev. Berke Vardar. İstanbul: Multilingual, 1998.
Sherman, Lawrence W. “Postmodern Constructivist Pedagogy for Teaching and Learning Cooperatively on the Web”. Cyber Psychology & Behavior 3/1 (2000), 51-57.
Sophokles. Kral Oidipus. çev. Bedrettin Tuncel. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2016.
Spinoza, Benedict de. Teolojik-Politik İnceleme. çev. M. Kazım Arıcan. Ankara: TDV Yayınları, 2011.
Tekin, Mustafa. “Postmodernizmin ‘Din’ Sorunu”. İslam ve Modernlik. ed. Mustafa Tekin. İstanbul: Rağbet Yayınları, 2018.
Tezcan, Mahmut. “Postmodernizm ve Eğitim”. Postmodernizm ve Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 26/1 (1993), 39-50.
Thompson, Willie. Postmodernism and History. New York: Palgrave Macmillan, 2004.
Toffler, Alvin. Üçüncü Dalga: Bir Fütüristin Ekonomi Analizi Klasiği. çev. Selim Yeniçeri. İstanbul: Koridor Yayınları, 2008.
Tura, Saffet Murat. Freud’dan Lacan’a Psikanaliz. İstanbul: Kanat Kitap, 2014.
Watson, Nigel. “Postmodernism and Lifestyles”. The Routledge Compaion to Postmodernism. ed. Stuart Sim. London and New York: Routledge, 1998.
Wheeler, Kathleen M. Romantizm, Pragmatizm ve Dekonstrüksüyon. çev. Hüsamettin Arslan. İstanbul: Paragraf Yayınları, 2011.
Postmodern bireyin eğitiminin koşullarını analiz eden bu çalışma, iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde postmodernite olgusu ve karakteristik özellikleri açıklanmış, ikinci bölümde postmodernitenin din eğitimine ve eğitime etkileri analiz edilmiştir. Çalışmanın iki temel argümanı bulunmaktadır: i) postmodernite modernizme yönelik bir eleştiri olmakla birlikte evrensel kilise mefhumuna bağlı olan modernitenin bir parçasıdır; ii) postmodernite eğitimi ve din eğitimini birbirinden farklı şekillerde etkilemektedir. Çalışma, doküman analizi yöntemiyle yürütülmüştür. Postmodernizm, Kartezyen metafizikle ilişkilendirilen modernizmi, yıktığı büyük anlatıların yerine geçmekle ve ruh-beden düalizmine rağmen bilen özneyi akılla özdeşleştirmesi sebebiyle tek biçimli bir dünya kurmakla eleştirerek minör ideolojiler ve söylemler çağını başlatmaktadır. Postmodern eğitimse, dünyanın güncel işleyişinin bir parçası olduğundan hem kuramsal olarak hem de uygulama açısından postmodern mantıkla uyum içerisindedir. Doğa bilimleri ve insanbilimlerinin kümülatif özelliğine göre yeniden biçimlenmekte, önceki kuram ve uygulamalar geleneksel olmakla nitelenerek yenileri olumlanmaktadır. Din eğitimiyse, kuramsal açıdan eğitimbiliminin bir alt dalı olarak görülmesine rağmen vahiy merkezli teolojiden kopmak ve kişisel Tanrı telakkisini kaybetmek başta olmak üzere bir dizi sorunla karşı karşıyadır.
Boyne, Roy - Rattansi, Ali. “The Theory and Politics of Postmodernism: By Way of an Introduction”. Postmodernism and Society. ed. Roy Boyne - Ali Rattansi. New York: Macmillan, 1990.
Braiddotti, Rosi. İnsan Sonrası Bilgi. çev. Seyran Sam - Eda Çaça. İstanbul: Kolektif Kitap, 2019.
Braiddotti, Rosi. Kadın Oluş: Cinsel Farkı Yeniden Düşünmek. çev. Ece Durmuş - Münevver Çelik. İstanbul: Otonom Yayıncılık, 2019.
Caputo, John D. Prayers and Tears of Jaques Derrida: Religion without Religion. Bloomington: Indiana University Press, 1997.
Carpendale, Jeremy I. M. “Piaget’s Theory of Moral Development”. The Cambridge Companion to Piaget. ed. Ulrich Muller vd. Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
Carroll, Noël. “The Concept of Postmodernism from a Philosophical Point of View”. International Postmodernism: Theory and Literary Practice. ed. Hans Bertens - Douwe Fokkema. Amsterdam: John Benjamins Publishing, 1997.
Coward, Rosalind - Ellis, John. Dil ve Maddecilik: Semiyolojideki Gelişmeler ve Özne Teorisi. çev. Esen Tarım. İstanbul: İletişim Yayınları, 1985.
Çevirici, Sema. Postmodern Düşüncede Temsil Krizi. İstanbul: DBY Yayınları, 2020.
Derrida, Jacques. Dissemination. çev. Barbara Johnson. London: The Antlone Press, 1981.
Fırıncı Orman, Türkan. “Jacques Derrida Düşüncesinde ‘Dil’”. Kilikya Felsefe Dergisi 1 (2015), 61-81.
Foucault, Michel. Güvenlik, Toprak. Nüfus. çev. Ferhat Taylan. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2013.
Foucault, Michel. Hapishanenin Doğuşu. çev. Mehmet Ali Kılıçbay. İstanbul: İmge Kitabevi, 1992.
Freud, Sigmund. “Totem ve Tabu”. çev. Selçuk Budak. Dinin Kökenleri: Totem ve Tabu, Musa ve Tektanrıcılık, Diğer Çalışmalar. Ankara: Öteki Yayınları, 1999.
Gümüş, Süleyman. “Din Pedagojisinin Doğuşu”. Modern Dünyada Çocukluk ve Çocuk Eğitimi: Temalar, Tartışmalar, Kuramlar. Ankara: Nobel Akademi Yayınları, 2022.
Gümüş, Süleyman. Güvenlik Toplumunda Dindarlık ve Din Eğitimi: Soybilimsel Bir Analiz. İstanbul: Katip Yayınevi, 2019.
Hadot, Pierre. Wittgenstein ve Dilin Sınırları. çev. Murat Erşen. Ankara: Doğu Batı Yayınları, 2011.
Lenard, Miami. “On the Origin, Development and Demise of the Index Librorum Prohibitorum”. Journal of Access Services 3/4 (2006), 51-63.
Locke, John. İnsan Anlağı Üzerine Bir Deneme. çev. Vehbi Hacıkadiroğlu. İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2013.
Locke, John. Yönetim Üzerine İkinci İnceleme. çev. Fahri Bakırcı. Ankara: Serbest Kitaplar, 2021.
Logan, Regina vd. “Autonomous versus Heteronomous Moral Judgment Types: A Longitudinal Cross-Cultural Study”. Journal of Cross-Cultural Psychology 21/1 (1990), 71-89.
Meydan, Emine. Hıristiyan Kilise Otoritesinde Aforoz. Bursa: Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 2019.
Meydan, Hasan. Postmodern İklimde Din ve Değerleri Öğretmek. İstanbul: DEM Yayınları, 2022.
Özdemir, İzzet. “Postmodern Düşüncenin Türkiye’de Eğitim Sistemine Yansımaları”. Milli Eğitim Dergisi 204 (2014), 18-41.
Öztürk, Ali Bilge. “Piaget’nin Genetik Epistemolojisi, Carnap ve Mantık ile Matematiğin Temelleri Sorunu”. Mediterranean Journal of Humanities 7/1 (2017), 253-267.
Saussure, Ferdinand de. Genel Dilbilim Dersleri. çev. Berke Vardar. İstanbul: Multilingual, 1998.
Sherman, Lawrence W. “Postmodern Constructivist Pedagogy for Teaching and Learning Cooperatively on the Web”. Cyber Psychology & Behavior 3/1 (2000), 51-57.
Sophokles. Kral Oidipus. çev. Bedrettin Tuncel. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2016.
Spinoza, Benedict de. Teolojik-Politik İnceleme. çev. M. Kazım Arıcan. Ankara: TDV Yayınları, 2011.
Tekin, Mustafa. “Postmodernizmin ‘Din’ Sorunu”. İslam ve Modernlik. ed. Mustafa Tekin. İstanbul: Rağbet Yayınları, 2018.
Tezcan, Mahmut. “Postmodernizm ve Eğitim”. Postmodernizm ve Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 26/1 (1993), 39-50.
Thompson, Willie. Postmodernism and History. New York: Palgrave Macmillan, 2004.
Toffler, Alvin. Üçüncü Dalga: Bir Fütüristin Ekonomi Analizi Klasiği. çev. Selim Yeniçeri. İstanbul: Koridor Yayınları, 2008.
Tura, Saffet Murat. Freud’dan Lacan’a Psikanaliz. İstanbul: Kanat Kitap, 2014.
Watson, Nigel. “Postmodernism and Lifestyles”. The Routledge Compaion to Postmodernism. ed. Stuart Sim. London and New York: Routledge, 1998.
Wheeler, Kathleen M. Romantizm, Pragmatizm ve Dekonstrüksüyon. çev. Hüsamettin Arslan. İstanbul: Paragraf Yayınları, 2011.
Analyzing the circumstances of the education of the postmodern individual, this study consists of two parts, with the first part explaining the phenomenon of postmodernity and its characteristics and the second part analyzing the effects of postmodernity on religious education and its effects on education. This paper is based on two main arguments: i) although postmodernity is a criticism of modernism, it is also a part of modernity that depends on the notion of the universal church; ii) it has an influence on education and religious education in a variety of ways. This study uses the document analysis approach. Postmodernism initiates the age of minor ideologies and discourses by criticizing modernism which is associated with Cartesian metaphysics for taking the places of majör narratives it had demolished and establishing a monist world because of identifying the ego cogito with the reason in spite of soul-body dualism. Since postmodern education is a part of the current processing mechanismus of the world, it is in harmony with postmodern logic both theoretically and practically. Although religious education is theoretically seen as a sub-branch of pedagogy, it is faced with a series of problems, especially breaking off from revelation-centered theology and becoming meaningless the concept of personal God
Boyne, Roy - Rattansi, Ali. “The Theory and Politics of Postmodernism: By Way of an Introduction”. Postmodernism and Society. ed. Roy Boyne - Ali Rattansi. New York: Macmillan, 1990.
Braiddotti, Rosi. İnsan Sonrası Bilgi. çev. Seyran Sam - Eda Çaça. İstanbul: Kolektif Kitap, 2019.
Braiddotti, Rosi. Kadın Oluş: Cinsel Farkı Yeniden Düşünmek. çev. Ece Durmuş - Münevver Çelik. İstanbul: Otonom Yayıncılık, 2019.
Caputo, John D. Prayers and Tears of Jaques Derrida: Religion without Religion. Bloomington: Indiana University Press, 1997.
Carpendale, Jeremy I. M. “Piaget’s Theory of Moral Development”. The Cambridge Companion to Piaget. ed. Ulrich Muller vd. Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
Carroll, Noël. “The Concept of Postmodernism from a Philosophical Point of View”. International Postmodernism: Theory and Literary Practice. ed. Hans Bertens - Douwe Fokkema. Amsterdam: John Benjamins Publishing, 1997.
Coward, Rosalind - Ellis, John. Dil ve Maddecilik: Semiyolojideki Gelişmeler ve Özne Teorisi. çev. Esen Tarım. İstanbul: İletişim Yayınları, 1985.
Çevirici, Sema. Postmodern Düşüncede Temsil Krizi. İstanbul: DBY Yayınları, 2020.
Derrida, Jacques. Dissemination. çev. Barbara Johnson. London: The Antlone Press, 1981.
Fırıncı Orman, Türkan. “Jacques Derrida Düşüncesinde ‘Dil’”. Kilikya Felsefe Dergisi 1 (2015), 61-81.
Foucault, Michel. Güvenlik, Toprak. Nüfus. çev. Ferhat Taylan. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2013.
Foucault, Michel. Hapishanenin Doğuşu. çev. Mehmet Ali Kılıçbay. İstanbul: İmge Kitabevi, 1992.
Freud, Sigmund. “Totem ve Tabu”. çev. Selçuk Budak. Dinin Kökenleri: Totem ve Tabu, Musa ve Tektanrıcılık, Diğer Çalışmalar. Ankara: Öteki Yayınları, 1999.
Gümüş, Süleyman. “Din Pedagojisinin Doğuşu”. Modern Dünyada Çocukluk ve Çocuk Eğitimi: Temalar, Tartışmalar, Kuramlar. Ankara: Nobel Akademi Yayınları, 2022.
Gümüş, Süleyman. Güvenlik Toplumunda Dindarlık ve Din Eğitimi: Soybilimsel Bir Analiz. İstanbul: Katip Yayınevi, 2019.
Hadot, Pierre. Wittgenstein ve Dilin Sınırları. çev. Murat Erşen. Ankara: Doğu Batı Yayınları, 2011.
Lenard, Miami. “On the Origin, Development and Demise of the Index Librorum Prohibitorum”. Journal of Access Services 3/4 (2006), 51-63.
Locke, John. İnsan Anlağı Üzerine Bir Deneme. çev. Vehbi Hacıkadiroğlu. İstanbul: Kabalcı Yayınevi, 2013.
Locke, John. Yönetim Üzerine İkinci İnceleme. çev. Fahri Bakırcı. Ankara: Serbest Kitaplar, 2021.
Logan, Regina vd. “Autonomous versus Heteronomous Moral Judgment Types: A Longitudinal Cross-Cultural Study”. Journal of Cross-Cultural Psychology 21/1 (1990), 71-89.
Meydan, Emine. Hıristiyan Kilise Otoritesinde Aforoz. Bursa: Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 2019.
Meydan, Hasan. Postmodern İklimde Din ve Değerleri Öğretmek. İstanbul: DEM Yayınları, 2022.
Özdemir, İzzet. “Postmodern Düşüncenin Türkiye’de Eğitim Sistemine Yansımaları”. Milli Eğitim Dergisi 204 (2014), 18-41.
Öztürk, Ali Bilge. “Piaget’nin Genetik Epistemolojisi, Carnap ve Mantık ile Matematiğin Temelleri Sorunu”. Mediterranean Journal of Humanities 7/1 (2017), 253-267.
Saussure, Ferdinand de. Genel Dilbilim Dersleri. çev. Berke Vardar. İstanbul: Multilingual, 1998.
Sherman, Lawrence W. “Postmodern Constructivist Pedagogy for Teaching and Learning Cooperatively on the Web”. Cyber Psychology & Behavior 3/1 (2000), 51-57.
Sophokles. Kral Oidipus. çev. Bedrettin Tuncel. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2016.
Spinoza, Benedict de. Teolojik-Politik İnceleme. çev. M. Kazım Arıcan. Ankara: TDV Yayınları, 2011.
Tekin, Mustafa. “Postmodernizmin ‘Din’ Sorunu”. İslam ve Modernlik. ed. Mustafa Tekin. İstanbul: Rağbet Yayınları, 2018.
Tezcan, Mahmut. “Postmodernizm ve Eğitim”. Postmodernizm ve Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 26/1 (1993), 39-50.
Thompson, Willie. Postmodernism and History. New York: Palgrave Macmillan, 2004.
Toffler, Alvin. Üçüncü Dalga: Bir Fütüristin Ekonomi Analizi Klasiği. çev. Selim Yeniçeri. İstanbul: Koridor Yayınları, 2008.
Tura, Saffet Murat. Freud’dan Lacan’a Psikanaliz. İstanbul: Kanat Kitap, 2014.
Watson, Nigel. “Postmodernism and Lifestyles”. The Routledge Compaion to Postmodernism. ed. Stuart Sim. London and New York: Routledge, 1998.
Wheeler, Kathleen M. Romantizm, Pragmatizm ve Dekonstrüksüyon. çev. Hüsamettin Arslan. İstanbul: Paragraf Yayınları, 2011.