It’s a well-known fact that it takes ages for learners to have competence inproductive skills in foreign language learning. Learners cannot decidewhat, how and when to write, that’s to say, they do not know what, how andwhen to produce the target language. That’s among the reasons why learners have difficulty in writing as well as in speaking. According toProcess Writing Approach, writing is not a product, but a process. Thisapproach makes learners focus on the process before they produce something and on the process at the time of production. Thus, it makes ahard stage easier for learners. This study presents whether Process WritingApproach changes students’ thoughts, attitudes and actions against writing.At first, a questionnaire will be applied in order to identify how studentsperform writing activity in this study of which experiment group is the firstyear student of English Translation and Interpretation Department inKırıkkale University. Next, an application of Process Writing Approach willbe accomplished during six weeks. Then, the same questionnaire will be re-applied at the end of the learning process that ends with a portfolio. Howstudents’ thoughts, attitudes and actions against writing change will beidentified at the end of the comparison of the data taken from the pre andpost questionnaires. Some implications and suggestions about whetherProcess Writing Approach can be used in writing lessons in terms of students’ ideas will be declared at the end of study
Süreç-Odaklı Yazma Yaklaşımı, yazma becerisini bir ürün olarak değil debir süreç olarak ele alarak öğrencilerin üretimde bulunmadan önceki veüretim sırasındaki işlemler üzerinde odaklanmalarını sağlar ve böylecezorlu bir aşamayı öğrenciler için kolaylaştırır. Bu araştırmada SüreçOdaklı Yazma Yaklaşımı ile gerçekleştirilen bir öğretim süreci sonundaöğrencilerin yaklaşıma yönelik düşünce, tutum ve eylemlerinde bir değişiklik olup olmadığının saptanması amaçlanmıştır. Deneysel desenli çalışmakapsamında öncelikle öğrencilerin yaklaşıma yönelik tutum, düşünce ve bilgilerini sorgulayan bir anket uygulanmıştır. 6 haftalık Süreç-Odaklı YazmaYaklaşımına dayalı kuramsal ve uygulamalı bir öğretim sürecinin ardındanaynı anket sontest olarak yeniden uygulanmıştır. Verilerin EşleştirilmişÖrneklemler İçin T Testi kullanılarak incelenmesiyle öğrencilerin yaklaşımayönelik tutum, düşünce ve eylemlerinde olumlu yönde bir değişiklik olduğugörülmüştür. Dolayısıyla, Süreç-Odaklı Yazma Yaklaşımının yazma dersineyönelik tutumları, düşünceleri ve eylemleri de değiştirdiği varsayılmaktadır.Bu sonuç kapsamında yazma derslerinde yaklaşımın kullanılması önerilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2014 |
Submission Date | January 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 163 |