This study has sought to discover the learning styles of frehman senior students at English Language Teaching Departments in some Faculties of Education to see whether learning styles exhibit dramatic differences between freshman and senior students and to investigate whether these styles are inherent or can be affected by learning experiences. It has further aimed to determine whether certain learning styles are especially important in foreign language learning. The research sample consists of 812 freshman and senior students attending English Language Teaching Departments in D.E.U., G.U. and Ç.O.M.U. who were selected as subjects randomly. The ILS questionnaire developed by Richard Felder and Barbara Solomon 1996 was used in order to survey the learning style preferences of the participants
Bu çalışma İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerinin belirlenmesi ve aralarında belirgin farkların olup olmadığının ortaya çıkarılması ve bu stillerin doğuştan mı yoksa öğrenme deneyimlerinden mi etkilendiğini bulmak için yapıldı. Diğer bir amacı da belirli stillerin öğrencilerin ders başarılarını etkileyip etkilemediğinin araştırılmasıydı. Örneklem grubunu gelişigüzel seçilen,D.E.U., G.U. ve Ç.O.M.U. Eğitim Fakültelerindeki İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan 812 birinci ve dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için Richard Felder ve Barbara Solomon 1996 tarafından geliştirilen Index of Learning Styles -Öğrenme Stilleri Ölçeği kullanılmıştır
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2005 |
Submission Date | January 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 127 |