Adjektivbildungen mit
unterschiedlichen Suffixen sind im Deutschen häufig, aber der differenzierte
Gebrauch entspricht gewollten Bedeutungsunterschieden. Diese Bildungen scheinen
keiner durchgehenden Systematik entsprechen zu wollen, sondern gehorchen in
ihrer möglichen Verwendung der Konvention, der herrschenden Übereinkunft über
den Alltagssprachgebrauch. Diesen muss man jeweils am Einzelbeispiel erlernen.
Das Eindringen in das Verständnis solcher Möglichkeiten verfeinert das
Sprachgefühl in erheblichem Maß. Solches kann man auch in den Unterricht
einbringen.
Almancada farklı
soneklerle sıfat çekimi sık yapılır; bilinçli kullanım istendik anlam
farklılıklarını yaratır. Bu sıfat çekimleri belirli bir sistematiğe uymuyor
görünmekte, aksine olası kullanım durumunda geleneğe, günlük dil kullanımı
konusundaki uzlaşmaya uygun gerçekleşiyor. Her bir kullanımı ise ayrı ayrı
öğrenmek gerekmektedir. Bu tür olanakların anlaşılmasına vakıf olmak, dil
duygusunu önemli ölçüde geliştirmektedir. Bu husus derslerde ele alınabilir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | January 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 1 |
www.gerder.org.tr/diyalog