Book Review
BibTex RIS Cite

Die visuelle Kultur der Migration: Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos

Year 2022, Volume: 10 Issue: 2, 396 - 401, 15.12.2022

Abstract

1970’lerden 2020’lere geldiğimizde Almanya ve Türkiye’de üretilen filmlerde göç olgusu sık sık tasvir edilerek “görsel kültürde göç” için tarihsel bir bağlam sağlanmıştır. Alkın’ın çalışması Türk ve Alman sinemasına da mesafeli bir şekilde eleştirel yaklaştığı için adil bir duruşa sahiptir. Böyle bir tutum çalışmanın kendisini ulusalcı bakışın ötesinde kültürler arası ve ulus ötesi, esnek bir coğrafyanın ürünü hâline getirmektedir. Ayrıca tarihsel ve analitik süreç içerisinde estetik ve kültürel ögelerin çok merkezli ve kapsamlı bir şekilde ele alınması kitabı önemli kılmaktadır.

References

  • Alkın, Ömer (2017): Deutsch-Türkische Filmkultur im Migrationskontext (1. baskı). https://doi.org/10.1007/978-3-658-15352-6.
  • Alkın, Ömer (2020): Die visuelle Kultur der Migration Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos. In: Transcript. https://doi.org/https://doi.org/10.14361/9783839450369.
  • Toy Par, Ayşe (2009): El Kapılarında Yeşilçam: 1970-1990 Arası Türkiye’de Dış Göç-Sinema İlişkisi. Marmara Üniversitesi.
  • Boer, Leen (2004): Struggling with‐isms: Occidentalism, Liberalism, Eurocentrism, Islamism. Third World Quarterly, 25(8), 1541–1548.
  • Göktürk, Deniz / Gramling, David / Kaes, Anton (2007): Germany in transit: Nation and migration, 1955-2005. University of California Press.
  • Hake, Sabine / Mennel, Barbara (2014): Turkish German Cinema in the New Millennium. Içinde S. Hake / B. Mennel (Ed.): Turkish German Cinema in the New Millennium (2. baskı). Berghahn Books.
  • Haraway, Donna (2017): Situiertes Wissen. Die Wissenschaftsfrage im Feminismus und das Privileg einer partialen Perspektive. Içinde S. Bauer, T. Heinemann, / T. Lemke (Ed.): Science and technology studi. Klassische Positionen und aktuelle Perspektiven. Suhrkamp. 369–406.
  • Integrationsmonitoring NRW-Zahlen, Daten, Analysen (2021): Ministerium für Kinder, Familie, Flüchtlinge und Integration des Landes Nordrhein-Westfalen. http://www.integrationsmonitoring.nrw.de/integrationsberichterstattung_nrw/Grundlagen/Glossar/index.php.
  • Makal, Oğuz (1994): Sinemada yedinci adam : Türk sinemasında iç ve dış göç olayı. (2. genişl). Ege Yayıncılık.
  • Naiboglu, Gözde (2018): Postrepresentationalism as a Political Strategy: Aysun Bademsoy’s Am Rand der Städte/On the Outskirts (2006) and Ehre/Honour (2011). Içinde Post-Unification Turkish German Cinema: Work, Globalisation and Politics Beyond Representation. Springer International Publishing. 113–137. https://doi.org/10.1007/978-3-319-64431-8_6.
  • Said, Edward (1978): Orientalism. London: Routledge & Kegan Paul.
  • Said, Edward (1998). Oryantalizm (Doğubilim): Sömürgeciliğin Keşif Kolu. (Çev. Nezih Uzel), İstanbul: İrfan Yayıncılık.
  • Shohat, Ella / Stam, Robert (2014): Unthinking Eurocentrism: Multiculturalism and the media. Routledge.
Year 2022, Volume: 10 Issue: 2, 396 - 401, 15.12.2022

Abstract

References

  • Alkın, Ömer (2017): Deutsch-Türkische Filmkultur im Migrationskontext (1. baskı). https://doi.org/10.1007/978-3-658-15352-6.
  • Alkın, Ömer (2020): Die visuelle Kultur der Migration Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos. In: Transcript. https://doi.org/https://doi.org/10.14361/9783839450369.
  • Toy Par, Ayşe (2009): El Kapılarında Yeşilçam: 1970-1990 Arası Türkiye’de Dış Göç-Sinema İlişkisi. Marmara Üniversitesi.
  • Boer, Leen (2004): Struggling with‐isms: Occidentalism, Liberalism, Eurocentrism, Islamism. Third World Quarterly, 25(8), 1541–1548.
  • Göktürk, Deniz / Gramling, David / Kaes, Anton (2007): Germany in transit: Nation and migration, 1955-2005. University of California Press.
  • Hake, Sabine / Mennel, Barbara (2014): Turkish German Cinema in the New Millennium. Içinde S. Hake / B. Mennel (Ed.): Turkish German Cinema in the New Millennium (2. baskı). Berghahn Books.
  • Haraway, Donna (2017): Situiertes Wissen. Die Wissenschaftsfrage im Feminismus und das Privileg einer partialen Perspektive. Içinde S. Bauer, T. Heinemann, / T. Lemke (Ed.): Science and technology studi. Klassische Positionen und aktuelle Perspektiven. Suhrkamp. 369–406.
  • Integrationsmonitoring NRW-Zahlen, Daten, Analysen (2021): Ministerium für Kinder, Familie, Flüchtlinge und Integration des Landes Nordrhein-Westfalen. http://www.integrationsmonitoring.nrw.de/integrationsberichterstattung_nrw/Grundlagen/Glossar/index.php.
  • Makal, Oğuz (1994): Sinemada yedinci adam : Türk sinemasında iç ve dış göç olayı. (2. genişl). Ege Yayıncılık.
  • Naiboglu, Gözde (2018): Postrepresentationalism as a Political Strategy: Aysun Bademsoy’s Am Rand der Städte/On the Outskirts (2006) and Ehre/Honour (2011). Içinde Post-Unification Turkish German Cinema: Work, Globalisation and Politics Beyond Representation. Springer International Publishing. 113–137. https://doi.org/10.1007/978-3-319-64431-8_6.
  • Said, Edward (1978): Orientalism. London: Routledge & Kegan Paul.
  • Said, Edward (1998). Oryantalizm (Doğubilim): Sömürgeciliğin Keşif Kolu. (Çev. Nezih Uzel), İstanbul: İrfan Yayıncılık.
  • Shohat, Ella / Stam, Robert (2014): Unthinking Eurocentrism: Multiculturalism and the media. Routledge.
Year 2022, Volume: 10 Issue: 2, 396 - 401, 15.12.2022

Abstract

References

  • Alkın, Ömer (2017): Deutsch-Türkische Filmkultur im Migrationskontext (1. baskı). https://doi.org/10.1007/978-3-658-15352-6.
  • Alkın, Ömer (2020): Die visuelle Kultur der Migration Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos. In: Transcript. https://doi.org/https://doi.org/10.14361/9783839450369.
  • Toy Par, Ayşe (2009): El Kapılarında Yeşilçam: 1970-1990 Arası Türkiye’de Dış Göç-Sinema İlişkisi. Marmara Üniversitesi.
  • Boer, Leen (2004): Struggling with‐isms: Occidentalism, Liberalism, Eurocentrism, Islamism. Third World Quarterly, 25(8), 1541–1548.
  • Göktürk, Deniz / Gramling, David / Kaes, Anton (2007): Germany in transit: Nation and migration, 1955-2005. University of California Press.
  • Hake, Sabine / Mennel, Barbara (2014): Turkish German Cinema in the New Millennium. Içinde S. Hake / B. Mennel (Ed.): Turkish German Cinema in the New Millennium (2. baskı). Berghahn Books.
  • Haraway, Donna (2017): Situiertes Wissen. Die Wissenschaftsfrage im Feminismus und das Privileg einer partialen Perspektive. Içinde S. Bauer, T. Heinemann, / T. Lemke (Ed.): Science and technology studi. Klassische Positionen und aktuelle Perspektiven. Suhrkamp. 369–406.
  • Integrationsmonitoring NRW-Zahlen, Daten, Analysen (2021): Ministerium für Kinder, Familie, Flüchtlinge und Integration des Landes Nordrhein-Westfalen. http://www.integrationsmonitoring.nrw.de/integrationsberichterstattung_nrw/Grundlagen/Glossar/index.php.
  • Makal, Oğuz (1994): Sinemada yedinci adam : Türk sinemasında iç ve dış göç olayı. (2. genişl). Ege Yayıncılık.
  • Naiboglu, Gözde (2018): Postrepresentationalism as a Political Strategy: Aysun Bademsoy’s Am Rand der Städte/On the Outskirts (2006) and Ehre/Honour (2011). Içinde Post-Unification Turkish German Cinema: Work, Globalisation and Politics Beyond Representation. Springer International Publishing. 113–137. https://doi.org/10.1007/978-3-319-64431-8_6.
  • Said, Edward (1978): Orientalism. London: Routledge & Kegan Paul.
  • Said, Edward (1998). Oryantalizm (Doğubilim): Sömürgeciliğin Keşif Kolu. (Çev. Nezih Uzel), İstanbul: İrfan Yayıncılık.
  • Shohat, Ella / Stam, Robert (2014): Unthinking Eurocentrism: Multiculturalism and the media. Routledge.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Kitap İncelemesi
Authors

Rahime Özgün Kehya 0000-0002-4695-3689

Publication Date December 15, 2022
Submission Date August 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Kehya, R. Ö. (2022). Die visuelle Kultur der Migration: Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik, 10(2), 396-401.

www.gerder.org.tr/diyalog