Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Die visuelle Kultur der Migration: Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 2, 396 - 401, 15.12.2022

Öz

1970’lerden 2020’lere geldiğimizde Almanya ve Türkiye’de üretilen filmlerde göç olgusu sık sık tasvir edilerek “görsel kültürde göç” için tarihsel bir bağlam sağlanmıştır. Alkın’ın çalışması Türk ve Alman sinemasına da mesafeli bir şekilde eleştirel yaklaştığı için adil bir duruşa sahiptir. Böyle bir tutum çalışmanın kendisini ulusalcı bakışın ötesinde kültürler arası ve ulus ötesi, esnek bir coğrafyanın ürünü hâline getirmektedir. Ayrıca tarihsel ve analitik süreç içerisinde estetik ve kültürel ögelerin çok merkezli ve kapsamlı bir şekilde ele alınması kitabı önemli kılmaktadır.

Kaynakça

  • Alkın, Ömer (2017): Deutsch-Türkische Filmkultur im Migrationskontext (1. baskı). https://doi.org/10.1007/978-3-658-15352-6.
  • Alkın, Ömer (2020): Die visuelle Kultur der Migration Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos. In: Transcript. https://doi.org/https://doi.org/10.14361/9783839450369.
  • Toy Par, Ayşe (2009): El Kapılarında Yeşilçam: 1970-1990 Arası Türkiye’de Dış Göç-Sinema İlişkisi. Marmara Üniversitesi.
  • Boer, Leen (2004): Struggling with‐isms: Occidentalism, Liberalism, Eurocentrism, Islamism. Third World Quarterly, 25(8), 1541–1548.
  • Göktürk, Deniz / Gramling, David / Kaes, Anton (2007): Germany in transit: Nation and migration, 1955-2005. University of California Press.
  • Hake, Sabine / Mennel, Barbara (2014): Turkish German Cinema in the New Millennium. Içinde S. Hake / B. Mennel (Ed.): Turkish German Cinema in the New Millennium (2. baskı). Berghahn Books.
  • Haraway, Donna (2017): Situiertes Wissen. Die Wissenschaftsfrage im Feminismus und das Privileg einer partialen Perspektive. Içinde S. Bauer, T. Heinemann, / T. Lemke (Ed.): Science and technology studi. Klassische Positionen und aktuelle Perspektiven. Suhrkamp. 369–406.
  • Integrationsmonitoring NRW-Zahlen, Daten, Analysen (2021): Ministerium für Kinder, Familie, Flüchtlinge und Integration des Landes Nordrhein-Westfalen. http://www.integrationsmonitoring.nrw.de/integrationsberichterstattung_nrw/Grundlagen/Glossar/index.php.
  • Makal, Oğuz (1994): Sinemada yedinci adam : Türk sinemasında iç ve dış göç olayı. (2. genişl). Ege Yayıncılık.
  • Naiboglu, Gözde (2018): Postrepresentationalism as a Political Strategy: Aysun Bademsoy’s Am Rand der Städte/On the Outskirts (2006) and Ehre/Honour (2011). Içinde Post-Unification Turkish German Cinema: Work, Globalisation and Politics Beyond Representation. Springer International Publishing. 113–137. https://doi.org/10.1007/978-3-319-64431-8_6.
  • Said, Edward (1978): Orientalism. London: Routledge & Kegan Paul.
  • Said, Edward (1998). Oryantalizm (Doğubilim): Sömürgeciliğin Keşif Kolu. (Çev. Nezih Uzel), İstanbul: İrfan Yayıncılık.
  • Shohat, Ella / Stam, Robert (2014): Unthinking Eurocentrism: Multiculturalism and the media. Routledge.
Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 2, 396 - 401, 15.12.2022

Öz

Kaynakça

  • Alkın, Ömer (2017): Deutsch-Türkische Filmkultur im Migrationskontext (1. baskı). https://doi.org/10.1007/978-3-658-15352-6.
  • Alkın, Ömer (2020): Die visuelle Kultur der Migration Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos. In: Transcript. https://doi.org/https://doi.org/10.14361/9783839450369.
  • Toy Par, Ayşe (2009): El Kapılarında Yeşilçam: 1970-1990 Arası Türkiye’de Dış Göç-Sinema İlişkisi. Marmara Üniversitesi.
  • Boer, Leen (2004): Struggling with‐isms: Occidentalism, Liberalism, Eurocentrism, Islamism. Third World Quarterly, 25(8), 1541–1548.
  • Göktürk, Deniz / Gramling, David / Kaes, Anton (2007): Germany in transit: Nation and migration, 1955-2005. University of California Press.
  • Hake, Sabine / Mennel, Barbara (2014): Turkish German Cinema in the New Millennium. Içinde S. Hake / B. Mennel (Ed.): Turkish German Cinema in the New Millennium (2. baskı). Berghahn Books.
  • Haraway, Donna (2017): Situiertes Wissen. Die Wissenschaftsfrage im Feminismus und das Privileg einer partialen Perspektive. Içinde S. Bauer, T. Heinemann, / T. Lemke (Ed.): Science and technology studi. Klassische Positionen und aktuelle Perspektiven. Suhrkamp. 369–406.
  • Integrationsmonitoring NRW-Zahlen, Daten, Analysen (2021): Ministerium für Kinder, Familie, Flüchtlinge und Integration des Landes Nordrhein-Westfalen. http://www.integrationsmonitoring.nrw.de/integrationsberichterstattung_nrw/Grundlagen/Glossar/index.php.
  • Makal, Oğuz (1994): Sinemada yedinci adam : Türk sinemasında iç ve dış göç olayı. (2. genişl). Ege Yayıncılık.
  • Naiboglu, Gözde (2018): Postrepresentationalism as a Political Strategy: Aysun Bademsoy’s Am Rand der Städte/On the Outskirts (2006) and Ehre/Honour (2011). Içinde Post-Unification Turkish German Cinema: Work, Globalisation and Politics Beyond Representation. Springer International Publishing. 113–137. https://doi.org/10.1007/978-3-319-64431-8_6.
  • Said, Edward (1978): Orientalism. London: Routledge & Kegan Paul.
  • Said, Edward (1998). Oryantalizm (Doğubilim): Sömürgeciliğin Keşif Kolu. (Çev. Nezih Uzel), İstanbul: İrfan Yayıncılık.
  • Shohat, Ella / Stam, Robert (2014): Unthinking Eurocentrism: Multiculturalism and the media. Routledge.
Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 2, 396 - 401, 15.12.2022

Öz

Kaynakça

  • Alkın, Ömer (2017): Deutsch-Türkische Filmkultur im Migrationskontext (1. baskı). https://doi.org/10.1007/978-3-658-15352-6.
  • Alkın, Ömer (2020): Die visuelle Kultur der Migration Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos. In: Transcript. https://doi.org/https://doi.org/10.14361/9783839450369.
  • Toy Par, Ayşe (2009): El Kapılarında Yeşilçam: 1970-1990 Arası Türkiye’de Dış Göç-Sinema İlişkisi. Marmara Üniversitesi.
  • Boer, Leen (2004): Struggling with‐isms: Occidentalism, Liberalism, Eurocentrism, Islamism. Third World Quarterly, 25(8), 1541–1548.
  • Göktürk, Deniz / Gramling, David / Kaes, Anton (2007): Germany in transit: Nation and migration, 1955-2005. University of California Press.
  • Hake, Sabine / Mennel, Barbara (2014): Turkish German Cinema in the New Millennium. Içinde S. Hake / B. Mennel (Ed.): Turkish German Cinema in the New Millennium (2. baskı). Berghahn Books.
  • Haraway, Donna (2017): Situiertes Wissen. Die Wissenschaftsfrage im Feminismus und das Privileg einer partialen Perspektive. Içinde S. Bauer, T. Heinemann, / T. Lemke (Ed.): Science and technology studi. Klassische Positionen und aktuelle Perspektiven. Suhrkamp. 369–406.
  • Integrationsmonitoring NRW-Zahlen, Daten, Analysen (2021): Ministerium für Kinder, Familie, Flüchtlinge und Integration des Landes Nordrhein-Westfalen. http://www.integrationsmonitoring.nrw.de/integrationsberichterstattung_nrw/Grundlagen/Glossar/index.php.
  • Makal, Oğuz (1994): Sinemada yedinci adam : Türk sinemasında iç ve dış göç olayı. (2. genişl). Ege Yayıncılık.
  • Naiboglu, Gözde (2018): Postrepresentationalism as a Political Strategy: Aysun Bademsoy’s Am Rand der Städte/On the Outskirts (2006) and Ehre/Honour (2011). Içinde Post-Unification Turkish German Cinema: Work, Globalisation and Politics Beyond Representation. Springer International Publishing. 113–137. https://doi.org/10.1007/978-3-319-64431-8_6.
  • Said, Edward (1978): Orientalism. London: Routledge & Kegan Paul.
  • Said, Edward (1998). Oryantalizm (Doğubilim): Sömürgeciliğin Keşif Kolu. (Çev. Nezih Uzel), İstanbul: İrfan Yayıncılık.
  • Shohat, Ella / Stam, Robert (2014): Unthinking Eurocentrism: Multiculturalism and the media. Routledge.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Rahime Özgün Kehya 0000-0002-4695-3689

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 30 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kehya, R. Ö. (2022). Die visuelle Kultur der Migration: Geschichte, Ästhetik und Polyzentrierung des Migrationskinos. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik, 10(2), 396-401.

www.gerder.org.tr/diyalog