Research Article
BibTex RIS Cite

Determining Postgraduate Education and Career Preferences of Midwifery Students: A Mixed Method Study

Year 2020, Volume: 10 Issue: 1, 58 - 67, 31.01.2020
https://doi.org/10.33631/duzcesbed.537157

Abstract

Aim: The research
was done to determine postgraduate education and career preferences of
midwifery students.

Material and Methods: The research was done in mixed method. The sample was constituted by
270 students suitable for the research inclusion criteria and accepting to
attend the study. The sample of the qualitative part was formed by 8 students
chosen through purposeful sampling method. The research data was collected
through “Personal Information Form”, “Career Futures Inventory” and “Semi-Structured
Interview Form”. Descriptive statistics, independent samples t-test and one-way
analysis of variance (Bonferroni test) were used in quantitative data analysis,
and content analysis was used in qualitative data analysis.

Results: A
significant difference was found between total mean scores of Career Futures
Inventory and grade level of students (p<0.05) and this stemmed from
freshmen midwifery students. Statistically significant differences were
identified in the sub-dimension mean scores of career adaptability for loving
the profession and in career optimism sub-dimension for choosing the profession
of midwifery (p<0.001). It was identified that this difference stemmed from
the states of loving the profession much and university entrance exam scores.
In qualitative data it was found that the most effective factors in graduate
education and career plan formation of the students were respectively family,
society, perceived level of income and instructors.







Conclusion: The common results gained from the research revealed that the students
did not have adequate knowledge about their career plans; however, they had a
modern attitude towards their professional roles. 

References

  • 1. Erdoğmuş N. Kariyer geliştirme: kuram ve uygulama. Ankara: Nobel Yayınları; 2003.
  • 2. Aytaç S. Çalışma yaşamında kariyer yönetimi planlaması gelişimi ve sorunları. 2. Baskı. Bursa: Ezgi Kitapevi 4. Nokta Matbaacılık; 2005.
  • 3. Bayındır Ü, Durak Hİ. Docplayer.tr [Internet]. Türkiye’de ebe insan gücü “mevcut durum ve 2013 yılı vizyonu”. Türkiye’de tıp ve sağlık bilimleri alanında eğitim ve insan gücü planlaması uzman hekim çalışma grubu, Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) Tıp-Sağlık Bilimleri Eğitim Konseyi Başkanlığı, 2007 [Güncelleme Tarihi: 2008; Erişim tarihi: 16 Şubat 2019]. Erişim adresi: https://docplayer.biz.tr.
  • 4. Yücel U, Ekşioğlu A, Demirelöz M, Baykal Akmeşe Z, Çakır Koçak Y, Soğukpınar N. Türkiye’de ebelik lisansüstü eğitim profilinin incelenmesi. International Journal of Human Sciences. 2013; 10(1): 1342-54.
  • 5. Yörük S. Dünya’da ebelik eğitimi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2016; 6(1): 46-50. 6. Tezel A, Arslan S. Erzurum Sağlık Yüksekokulu 1. sınıf öğrencilerinin mesleklerini seçmeye ve mesleğe ilişkin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2002; 5(2): 39-45.
  • 7. Atasoy I, Ermin C. Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin mesleklerine bakış açısının incelenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2016; 6(2): 83-91.
  • 8. Çevik DB, Perkmen S, Alkan M. Müzik öğretmeni adaylarının mesleklerinden beklentileri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 2012; 1(1): 41-5.
  • 9. Kift S. A decade of transition pedagogy: a quantum leap in conceptualising the first year experience. HERDSA Review of Higher Education. 2015; 2: 51–86.
  • 10. Yücel Ü, Tuna Oran N, Yüksel E. Ebelik öğrencilerinin meslek ile ilgili görüşlerinin ve mezuniyet sonrası çalışmak istedikleri kurumların değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(4): 69-76.
  • 11. Ünsar S. Trakya Üniversitesi Edirne Sağlık Yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin lisansüstü eğitim hakkındaki görüş ve düşünceleri. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 2005; 13(54): 1-8.
  • 12. Dinç A, Cangöl E, Söğüt S. Ebelik öğrencilerinin mesleki tercih hakkında düşünceleri. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2017; 2(2):15-23.
  • 13. Johnson RB, Christensen LB. Educational research: quantitative, qualitative, and mixed approaches.5th ed. Boston: Sage Publication; 2014.
  • 14. Creswell JW. Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. 4th ed. California: Sage Publication; 2014.
  • 15. Rottinghaus PJ, Day SX, Borgen FH. The career futures inventory: a measure of career-related adaptability and optimism. Journal of Career Assessment. 2005; 13(1): 3-24. doi: 10.1177/1069072704270271.
  • 16. Kalafat T. Kariyer Geleceği Ölçeği (KARGEL): Türk örneklemi için psikometrik özelliklerinin incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2012; 4(38): 169-79.
  • 17. Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık; 2008.
  • 18. Patton MQ. Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. 3. Baskı. Ankara: Pegem Akademi; 2014.
  • 19. Holloway I, Wheeler S. Qualitative research for nurses. Oxford: Blackwell Science; 1996.
  • 20. Onwuegbuzie AJ, Leech NL. A Call for qualitative power analyses. Quality & Quantity. 2007; 41: 105-21. doi:10.1007/s11135-005-1098-1.
  • 21. Pınar ŞE, Yıldırım G, Duran Ö, Cesur B, Üstün Z, Güler E. Ana çocuk sağlığı hizmetlerinde kilit rolde olan ebe adaylarının güdülenmeleri yeterli mi? Bir anket çalışması. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2014; 11(3): 22-31.
  • 22. Bilgin Z, Ocakçı AF. Ebelik öğrencilerinde mesleki güdülenme. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2011; 14(3): 40-6.
  • 23. Sheehy A, Smith RM, Gray JE, Homer CSE. Midwifery pre-registration education and mid-career workforce participation and experiences. Women Birth. 2018; 32(2): 1-7. doi.10.1016/j.wombi.2018.06.014.
  • 24. Ay F, Keçe M, İnci İ, Alkan N, Acar G. Ebelik öğrencilerinin meslek algıları ve kariyer planlarını etkileyen faktörler. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018; 7(2): 74-82.
  • 25. Yurtsal ZB, Biçer S, Duran Ö, Şahin A, Arslan M, Yavrucu Ö. Sağlık bilimleri fakültesi ebelik 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin mesleğe ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2014; 2(2): 15-25.
  • 26. Woeber K, Sibley L. The effect of prior work experiences on the preparation and employment of early-career midwives. Journal of Midwifery & Women’s Health. 2018; 63(6): 668-77. doi:10.1111/jmwh.12910.
  • 27. Huicho L, Molina C, Diez-Canseco F, Lema C, Miranda JJ, Huayanay-Espinoza CA, et al. Factors behind job preferences of Peruvian medical, nursing and midwifery students: a qualitative study focused on Rural deployment. Human Resources for Health. 2015; 13(90): 2-11. doi: 10.1186/s12960-015-0091-6.
  • 28. Kutlu M, Sumbas E, Erdemir N, Genç H. Bir kariyer danışmanlığı uygulamasının algılanan kariyer engelleri ve kariyer geleceği üzerindeki etkisi. Journal of Social and Humanities Sciences Research. 2015; 5(25): 2153-8.
  • 29. Kinsella D, Fry M, Zecchin A. Motivational factors influencing nurses to undertake postgraduate hospital-based education. Nurse Education in Practice Journal. 2018; 31: 54-60. doi: 10.1016/j.nepr.2018.04.011.
  • 30. Bektemür G, Demiray S, Özdemir Ürkmez D. Hemşirelerin kariyer planlaması: bir eğitim ve araştırma hastanesi örneği. Okmeydanı Tıp Dergisi. 2016; 32(1): 7-13. doi:10.5222/otd.2016.1026.
  • 31. Taşkın Yılmaz F, Tiryaki Şen H, Demirkaya F. Hemşirelerin ve ebelerin mesleklerini algılama biçimleri ve gelecekten beklentileri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi. 2014; 3(1): 130-9.
  • 32. Karadaş A, Duran S, Kaynak S. Hemşirelik öğrencilerinin kariyer planlamaya yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2017; 8(1): 1-8.
  • 33. Siyez DM, Yusupu R. Üniversite öğrencilerinde kariyer uyumluluğu ve kariyer iyimserliğinin cinsiyet rolü değişkenine göre incelenmesi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi. 2015; 17(1): 78-88.
  • 34. Yükselen A, Savcı F, Özan GB, Baysan MP, Öztürk SM, Yıldırım E ve ark. Üniversite birinci sınıf öğrencilerinin iş değerleri ile kariyer seçimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2016; 3(1): 169-92.
  • 35. Öztürk H, Kurt Ş, Mersinlioğlu Serin G, Bayrak B, Balık T, Demirbağ BC. Hastanelerde işe yeni başlayan hemşirelerin sorunları. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2016; (4): 189-201.
  • 36. Zamanzadeh V, Valizadeh L, Praskova A, Ghahramanian A, Rassouli M, Asghari E. Reaching for the stars: Iranian nurses' perceptions of career success. International Nursing Review. 2019; 66(1): 78-86. doi: 10.1111/inr.12460.

Ebelik Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim ve Kariyer Tercihlerinin Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması

Year 2020, Volume: 10 Issue: 1, 58 - 67, 31.01.2020
https://doi.org/10.33631/duzcesbed.537157

Abstract

Amaç: Araştırma,
ebelik öğrencilerinin lisansüstü eğitim ve kariyer tercihlerinin belirlenmesi
amacıyla yapılmıştır.

Gereç ve
Yöntemler:

Araştırma, karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya dâhil edilme
kriterlerine uyan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 270 öğrenci araştırmanın
örneklemini oluşturmuştur. Nitel örneklemi amaçlı örneklem metoduyla seçilen 8
öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, “Kişisel Bilgi Formu”, “Kariyer
Geleceği Ölçeği” ve “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ile toplanmıştır.
Verilerin istatistiksel analizinde nicel veriler için tanımlayıcı
istatistikler, bağımsız örneklemlerde t testi, tek yönlü varyans analizi
(Bonferroni testi); nitel verilerin analizinde ise içerik analizi
kullanılmıştır.

Bulgular: Öğrencilerin
Kariyer Geleceği Ölçek toplam ortalaması açısından öğrenim görülen sınıflar
arasında anlamlı bir farkın şekillendiği (p<0,05) ve bu farkın ebelik
birinci sınıf öğrencilerinden kaynaklandığı bulunmuştur. Araştırmada mesleği
sevme durumuna göre kariyer uyumluluğu alt boyut puan ortalamaları açısından ve
ebelik mesleğini seçme durumuna göre kariyer iyimserliği alt boyutundan alınan
puanlar bakımından istatistiksel olarak anlamlı farklar saptanmıştır
(p<0,001). Bu farkların öğrencilerin mesleği çok sevme ve üniversite taban
puanı durumlarından kaynaklandığı tespit edilmiştir. Nitel desende öğrencilerin
kariyer ve lisansüstü eğitim planlarının şekillenmesindeki en etkili
faktörlerin sırasıyla; aile, toplum, algılanan gelir düzeyi ve öğretim
elemanları olduğu tespit edilmiştir.







Sonuç: Araştırmanın
nitel ve nicel verilerindeki ortak sonuçlar; öğrencilerin kariyer planlarına
ilişkin yeterli bilgilerinin olmadığı, ancak mesleki rollerine ilişkin modern
tutuma sahip olduklarıdır.

References

  • 1. Erdoğmuş N. Kariyer geliştirme: kuram ve uygulama. Ankara: Nobel Yayınları; 2003.
  • 2. Aytaç S. Çalışma yaşamında kariyer yönetimi planlaması gelişimi ve sorunları. 2. Baskı. Bursa: Ezgi Kitapevi 4. Nokta Matbaacılık; 2005.
  • 3. Bayındır Ü, Durak Hİ. Docplayer.tr [Internet]. Türkiye’de ebe insan gücü “mevcut durum ve 2013 yılı vizyonu”. Türkiye’de tıp ve sağlık bilimleri alanında eğitim ve insan gücü planlaması uzman hekim çalışma grubu, Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) Tıp-Sağlık Bilimleri Eğitim Konseyi Başkanlığı, 2007 [Güncelleme Tarihi: 2008; Erişim tarihi: 16 Şubat 2019]. Erişim adresi: https://docplayer.biz.tr.
  • 4. Yücel U, Ekşioğlu A, Demirelöz M, Baykal Akmeşe Z, Çakır Koçak Y, Soğukpınar N. Türkiye’de ebelik lisansüstü eğitim profilinin incelenmesi. International Journal of Human Sciences. 2013; 10(1): 1342-54.
  • 5. Yörük S. Dünya’da ebelik eğitimi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2016; 6(1): 46-50. 6. Tezel A, Arslan S. Erzurum Sağlık Yüksekokulu 1. sınıf öğrencilerinin mesleklerini seçmeye ve mesleğe ilişkin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 2002; 5(2): 39-45.
  • 7. Atasoy I, Ermin C. Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin mesleklerine bakış açısının incelenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2016; 6(2): 83-91.
  • 8. Çevik DB, Perkmen S, Alkan M. Müzik öğretmeni adaylarının mesleklerinden beklentileri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 2012; 1(1): 41-5.
  • 9. Kift S. A decade of transition pedagogy: a quantum leap in conceptualising the first year experience. HERDSA Review of Higher Education. 2015; 2: 51–86.
  • 10. Yücel Ü, Tuna Oran N, Yüksel E. Ebelik öğrencilerinin meslek ile ilgili görüşlerinin ve mezuniyet sonrası çalışmak istedikleri kurumların değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2017; 6(4): 69-76.
  • 11. Ünsar S. Trakya Üniversitesi Edirne Sağlık Yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin lisansüstü eğitim hakkındaki görüş ve düşünceleri. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 2005; 13(54): 1-8.
  • 12. Dinç A, Cangöl E, Söğüt S. Ebelik öğrencilerinin mesleki tercih hakkında düşünceleri. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2017; 2(2):15-23.
  • 13. Johnson RB, Christensen LB. Educational research: quantitative, qualitative, and mixed approaches.5th ed. Boston: Sage Publication; 2014.
  • 14. Creswell JW. Research design: qualitative, quantitative and mixed methods approaches. 4th ed. California: Sage Publication; 2014.
  • 15. Rottinghaus PJ, Day SX, Borgen FH. The career futures inventory: a measure of career-related adaptability and optimism. Journal of Career Assessment. 2005; 13(1): 3-24. doi: 10.1177/1069072704270271.
  • 16. Kalafat T. Kariyer Geleceği Ölçeği (KARGEL): Türk örneklemi için psikometrik özelliklerinin incelenmesi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2012; 4(38): 169-79.
  • 17. Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık; 2008.
  • 18. Patton MQ. Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. 3. Baskı. Ankara: Pegem Akademi; 2014.
  • 19. Holloway I, Wheeler S. Qualitative research for nurses. Oxford: Blackwell Science; 1996.
  • 20. Onwuegbuzie AJ, Leech NL. A Call for qualitative power analyses. Quality & Quantity. 2007; 41: 105-21. doi:10.1007/s11135-005-1098-1.
  • 21. Pınar ŞE, Yıldırım G, Duran Ö, Cesur B, Üstün Z, Güler E. Ana çocuk sağlığı hizmetlerinde kilit rolde olan ebe adaylarının güdülenmeleri yeterli mi? Bir anket çalışması. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2014; 11(3): 22-31.
  • 22. Bilgin Z, Ocakçı AF. Ebelik öğrencilerinde mesleki güdülenme. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2011; 14(3): 40-6.
  • 23. Sheehy A, Smith RM, Gray JE, Homer CSE. Midwifery pre-registration education and mid-career workforce participation and experiences. Women Birth. 2018; 32(2): 1-7. doi.10.1016/j.wombi.2018.06.014.
  • 24. Ay F, Keçe M, İnci İ, Alkan N, Acar G. Ebelik öğrencilerinin meslek algıları ve kariyer planlarını etkileyen faktörler. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018; 7(2): 74-82.
  • 25. Yurtsal ZB, Biçer S, Duran Ö, Şahin A, Arslan M, Yavrucu Ö. Sağlık bilimleri fakültesi ebelik 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin mesleğe ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2014; 2(2): 15-25.
  • 26. Woeber K, Sibley L. The effect of prior work experiences on the preparation and employment of early-career midwives. Journal of Midwifery & Women’s Health. 2018; 63(6): 668-77. doi:10.1111/jmwh.12910.
  • 27. Huicho L, Molina C, Diez-Canseco F, Lema C, Miranda JJ, Huayanay-Espinoza CA, et al. Factors behind job preferences of Peruvian medical, nursing and midwifery students: a qualitative study focused on Rural deployment. Human Resources for Health. 2015; 13(90): 2-11. doi: 10.1186/s12960-015-0091-6.
  • 28. Kutlu M, Sumbas E, Erdemir N, Genç H. Bir kariyer danışmanlığı uygulamasının algılanan kariyer engelleri ve kariyer geleceği üzerindeki etkisi. Journal of Social and Humanities Sciences Research. 2015; 5(25): 2153-8.
  • 29. Kinsella D, Fry M, Zecchin A. Motivational factors influencing nurses to undertake postgraduate hospital-based education. Nurse Education in Practice Journal. 2018; 31: 54-60. doi: 10.1016/j.nepr.2018.04.011.
  • 30. Bektemür G, Demiray S, Özdemir Ürkmez D. Hemşirelerin kariyer planlaması: bir eğitim ve araştırma hastanesi örneği. Okmeydanı Tıp Dergisi. 2016; 32(1): 7-13. doi:10.5222/otd.2016.1026.
  • 31. Taşkın Yılmaz F, Tiryaki Şen H, Demirkaya F. Hemşirelerin ve ebelerin mesleklerini algılama biçimleri ve gelecekten beklentileri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi. 2014; 3(1): 130-9.
  • 32. Karadaş A, Duran S, Kaynak S. Hemşirelik öğrencilerinin kariyer planlamaya yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2017; 8(1): 1-8.
  • 33. Siyez DM, Yusupu R. Üniversite öğrencilerinde kariyer uyumluluğu ve kariyer iyimserliğinin cinsiyet rolü değişkenine göre incelenmesi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi. 2015; 17(1): 78-88.
  • 34. Yükselen A, Savcı F, Özan GB, Baysan MP, Öztürk SM, Yıldırım E ve ark. Üniversite birinci sınıf öğrencilerinin iş değerleri ile kariyer seçimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2016; 3(1): 169-92.
  • 35. Öztürk H, Kurt Ş, Mersinlioğlu Serin G, Bayrak B, Balık T, Demirbağ BC. Hastanelerde işe yeni başlayan hemşirelerin sorunları. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2016; (4): 189-201.
  • 36. Zamanzadeh V, Valizadeh L, Praskova A, Ghahramanian A, Rassouli M, Asghari E. Reaching for the stars: Iranian nurses' perceptions of career success. International Nursing Review. 2019; 66(1): 78-86. doi: 10.1111/inr.12460.
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Keziban Amanak 0000-0001-8824-084X

Sibel Şeker 0000-0001-8730-1786

Funda Çitil Canbay 0000-0001-7520-4735

Esra Esen This is me 0000-0002-3700-7893

Publication Date January 31, 2020
Submission Date March 7, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Amanak, K., Şeker, S., Çitil Canbay, F., Esen, E. (2020). Ebelik Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim ve Kariyer Tercihlerinin Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(1), 58-67. https://doi.org/10.33631/duzcesbed.537157
AMA Amanak K, Şeker S, Çitil Canbay F, Esen E. Ebelik Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim ve Kariyer Tercihlerinin Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması. J DU Health Sci Inst. January 2020;10(1):58-67. doi:10.33631/duzcesbed.537157
Chicago Amanak, Keziban, Sibel Şeker, Funda Çitil Canbay, and Esra Esen. “Ebelik Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim Ve Kariyer Tercihlerinin Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması”. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10, no. 1 (January 2020): 58-67. https://doi.org/10.33631/duzcesbed.537157.
EndNote Amanak K, Şeker S, Çitil Canbay F, Esen E (January 1, 2020) Ebelik Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim ve Kariyer Tercihlerinin Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10 1 58–67.
IEEE K. Amanak, S. Şeker, F. Çitil Canbay, and E. Esen, “Ebelik Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim ve Kariyer Tercihlerinin Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması”, J DU Health Sci Inst, vol. 10, no. 1, pp. 58–67, 2020, doi: 10.33631/duzcesbed.537157.
ISNAD Amanak, Keziban et al. “Ebelik Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim Ve Kariyer Tercihlerinin Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması”. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 10/1 (January 2020), 58-67. https://doi.org/10.33631/duzcesbed.537157.
JAMA Amanak K, Şeker S, Çitil Canbay F, Esen E. Ebelik Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim ve Kariyer Tercihlerinin Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması. J DU Health Sci Inst. 2020;10:58–67.
MLA Amanak, Keziban et al. “Ebelik Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim Ve Kariyer Tercihlerinin Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması”. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 10, no. 1, 2020, pp. 58-67, doi:10.33631/duzcesbed.537157.
Vancouver Amanak K, Şeker S, Çitil Canbay F, Esen E. Ebelik Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitim ve Kariyer Tercihlerinin Belirlenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması. J DU Health Sci Inst. 2020;10(1):58-67.